A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 244 GLE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Első szerelem (sokat szerelem)

Szöveges ítélet

Imádtam miközben szinte mindenki sajnált érte...
Első autóm volt. Egy kis méretű kéziváltós autóért indultam a piacra, és vettem egy 2000ccm aut. váltós 244-es Volvót lyukas kipufogóval, itt-ott rothadó kasznival (1984 után már galvanizált lenne). Az autónak - máig állítom - LELKE volt.
Ami rossz volt benne: 2 hete volt nálam, amikor az M7-esen 73 km-re pesttől 1997. dec 25-én besült a motorja, mert megette az olajat és az összes visszajelzőről (is) kiderült, hogy nem működött... Családtag segített cseremotort szerezni, kölcsönénzből javíttattam, így indult a kapcsolatunk.
Másfél év múlva aut. váltó elszállt, csak 1-2 fokozat volt (a 3-as halt el, több nincs neki).
Ezt még megcsinálták, aztán más semmi komoly nem jelentkezett a köv 3 évben! Utólag a legdöbbenetesebb, hogy 360e km-rel vettem lepukkant állapotban és a futómű végig hibátlan, néma volt, soha nem nyúltam hozzá. Az utolsó évben az első két lengéscsilapítót lecseréltem (felújítottakra, kb 5-6e/db)
Kisebb bajok: elektromosság mindenfelé, hidegindító rendszer folyton szenvedett (injektoros), ezt utáltam a legjobban. A fesz.szabályzó egyszer elszállt, s mivel ez a generátoron belül van, nagyon drágának tűnt ezért generátort cserélni, házilag építettem egyet, kifogástalanul működött úgy is. A fűtőventillátor az autó legsz@rabb helyén van, több napi munka hozzájutni (komolyan!) és garantáltan elromlott már minden autóban. Én PC hűtőventillátorokt csavaroztam az ablak alá... :) A hidegindítást szabályozó hőgomba végig rossz volt, erre 3 év után jött rá a Nyugati parkolójában egy szerelő srác, aki éppen bikakábelt adott... A legeldugottabb indítórelé sült be többször, a benzin elő-AC motor halt el egyszer. Viszont: a svédek úgy oldották meg az autót, hogy bármi baja van, mindig üzemképes maradt, vagy minimális beavatkozással azzá tehető. Pl. ha elő AC pumpa elhal, akkor is megy a kocsi, ha min. félig van a tank. A hőgomba is csak langyos/meleg motornál okozott gondot. Aut. váltó hiba után is ment a kocsi kb 60-70-el max. kettesben.
Amit imádtunk benne: óriási méret, mégis extra kis fordulókör, eszméletlen biztonságérzet - alu lökhárítók, 1 méternél több hely a motor előtt (!). Az utolsó napján nekünkhajtott egy szőke nő, egy kicsit ugrott a kocsi, más nem nagyon történt, kalpáccsal vertük szét, hogy valamit fizessen biztosító...:) Minden szervó, valódi bőrülések, napfénytető, elektromos tükrök, az ajtóban olyan vascsövek, hogy...
244-est az vegyen, aki 200e ft-ért akar egy szép, nagy autót és még 200e ft-ból mindent kicserél, ami problémát okozhat. Ezzel együtt nem vennék újra, de egy 960-asért pl. fáj a szívem, mert nagyon hasonlít rá...

Hibalista

- motor 120e ft (csere, 30e ft volt a bontott cseremotor + 70 a munkadíj, 20 a trailer)
- automata váltó (jav. 100e)
- befecskendezők (68e)
- kipufogó (lyuk, kb 20e ft)

Ide hordtam szervizbe

BKenese - nem emlékszem a nevére, de kifogástalan és relatíve olcsó munkát végzett (motorcsere karácsonykor...)

később az aut. váltót már nem ő csinálta, sajnos a szerelő már nem kapna 10-est, bár a munkája működött.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Teszkó Tamás
akkor (6-8 éve) rendes, lelkiismeretes és szakszerű volt

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1981
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 360000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Következő autója? peugeot 405 (sajnos)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)