A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Vento (1991-1998)

Vento 2.0 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Meglepően vagány nyugdíjas járgány

Szöveges ítélet

Hosszas - értsd: több éves - gondolkodást követően január 16-án éjjel, ágyban, párnák közt megszületett a nagy döntés, hogy nem várok tovább, mivel kell egy nagyobb és újabb autó, amibe jobban lehet pakolni, mint a Golf Cabrióba, kényelmesebb ki-be szállni és bír klímával is, reggel megnézek egy kiszemeltet. Egy Ventót. Azaz Jettát. Nem sorolom, milyen típusokat néztem végig előtte (mármint jórészt a neten), de a listán erősen felülreprezentáltak voltak a japánok és a németek, illetve volt pár svéd is, nem tagadom, végül egy német mellett tettem le a voksomat. Hogy miért? Több okból: először is a Golfot nagyon megkedveltem, a temérdek hibája ellenére is - minden kezelőszerv ott van, ahol én jónak gondolom, másodsorban pedig ha kell valami hozzá, mindig minden van és nem horror áron, és végül megvan még benne az elpusztíthatatlanság érzése, ami sok mai autóból már hiányzik. Ez utóbbi természetesen megvolt a Volvóban is anno, ill. mellette a Corollában, de a Clióban már nem találtam nyomát. Pedig az is egy viszonylag jól sikerült kisautó. Írtam, hogy végül a németre szavaztam, de tudnotok kell, hogy egy kicsit azért amerikai is... Leges-leginkább egy Honda CR-V-t szerettem volna vagy egy RAV4-est, de (egyelőre) a büdzsé okán egy jóval olcsóbb megoldást választottam. Persze, hogy ez _végül_ mennyire lesz olcsó, még nem lehet tudni, de majd meglátjuk.
Nagyobb, ez tény, mint a Golf, és hát fiatalabb is, hiszen az 1995-ös, ez meg már 96-os! ;) Nagyon kedvező áron vettem, konkrétan harmadába került, mint anno a Golf, cserébe viszont - bár ránézésre makulátlan - foglalkozni kell vele, nem is keveset.
Egy kis érdekesség: valamikor a 2000-es évek elején a Hajógyárin dolgoztam, és akkor az egyik kollégámnak egy céges Ventója volt, bordó. Ott és akkor én azt gondoltam, hogy ez a világ lehető legunalmasabb autója, hogy néz már ki azzal a bazi puttonnyal, mennyivel jobb már a Golf (olyan is volt egy kollégának, amihez szerencsétlennek egy GAY-kezdetű rendszám jutott), így béna, úgy béna, pfuj! Erre tessék, nyugdíjas lettem én is, vén trotty, aki nem állat Celicákat nézeget meg sunamágnes cabriókat, hanem egy ilyen családi izét. De legalább feketét.
Viszont tényleg tágasabb, főleg az első ülésektől hátrafelé. Oké, a Cabrióhoz képest ez nem nagy kunszt, és végül is nem is óriási a különbség, mármint ami magát az utasteret illeti, de hátul az 550 literes csomagtartó azért elég meggyőző.
Van még rajta valami sportkipufogódob, de elölről és belülről szerencsére alig hallani, illetve amennyire szerettem fiatalabb koromban, hogy sötétített a hátsó ablak, mára már annyira fázom attól, hogy egy kötekedőbb rendőr esetleg megtalál vele.
Nem elengedhetetlen része az autónak, így akár rá is ért volna, mégis belevágtam: ez a zene. Az autóban volt egy Sony Xplod CDX-CA705M típusú, egyébként jól működő autós CD, de kivettem belőle még a megvételkor, mert már akkor tudtam, hogy nekem valami más kell majd. Egy olyan, ami már nem csak hogy az mp3-mal elboldogul, hanem usb-csatlakozóval is bír. A régi vasat így feltoltam a vaterára, amit onnan egy nap alatt el is vittek, így a bevételből végeredményben egy kicsit (nem is kicsit, hanem olyan 40%-kal) csökkenthettem az új fejegység vételárát. Hű maradtam a Sonyhoz, a Golfban a GT24-gyel tökéletesen elégedett voltam, remélem, ez a GT620-as is beválik. Tudásban ez a darab azért több, az usb-n kívül pl. azért is esett rá a választásom, mert két pár RCA-kimenet van rajta, így nem kellett átvariálni a Vento kábelezését, csak be kellett dugni a csatikat, becuppantani és kész. No és a kék gombmegvilágítás is tetszik, ugyanis az autó többi fénye is ilyen, igaz, nem gyárilag. Ez a típus amúgy a Sony-kínálat alsó felén tanyázik, de én általában innen szemezgetek mindig, csúcskategóriás készülékem soha nem volt - semmiből. Az autóban egyébként kiegészítésképpen a gyáriakhoz van két nagyobbacska Pioneer hangszóró a kalaptartóba vágva, amelyeket egy a csomagtartóban pihenő Magnat erősítő hajt. Mélynyomót egyelőre nem tervezek, a SAL cső elment a Golffal, de ez még változhat, majd kiderül.
A kormány nem gyári, de VW: egy VR6-osból lőttem, bontott áru, ugyanilyen volt a Golfban is, csak ott bőrös. Elég ritka darab, 12 ezer alatt nem is igen találni, nekem szerencsém volt, utánvéttel együtt megállt 7 ezer alatt. A ronda eredeti kormány ugyanis egy halott légzsákot rejtegetett magában, így kiadtam az útját. Majd egyszer, ha még jobban benő a fejem lágya, kerül a kocsiba egy működő légzsákos kormány, addig ezzel játszom. A másik fétisem a kürt, avagy duda, utoljára a 2107-esemen volt olyan, aminek szerettem a hangját, ezért elhatároztam, hogy ez is kap némi tuningot. Már amennyiben tuningnak mondható, hogy a Unixnál a két új küszöbbel együtt vettem egy új Octaviához valót, szép, testes mély hangja van, nem olyan kis cincogó babakürt, mint eredetileg. Pipa.
És hogy hogy megy? Ez a régi vágású 2 literes, 8 szelepes motor úgy viszi a számomra már nagynak számító testet, hogy csak na. Tényleg szuper. Soha nem panaszkodtam az 1.6-os Golf 100 lóerejére (bár szerintem akkor volt az 100, amikor kigördült a Karmann gyártósoráról, és nem 17 éves korában), de ez és az ég és föld. Pablo, Juan és Jesus remek munkát végeztek odaát, majd a Cseke Team ideát, rettentő fickósan pörög fel a motor, és úgy tűnik, a nyomaték tekintetében sincs ok panaszra. Mindehhez társul némi sportos hang hátulról, így tökéletes az illúzió, mindig olyan, mintha mindig száguldanánk... A fogyasztást elsőre olyan 11-12 literre mértem, de ez még egyelőre csak inkább becslés, viszont talán jobb is, ha nem tudom pontosan :)
Előrefelé tekintve a vezetési élmény hasonló az elődben tapasztalthoz, bár az egész autó mintha puhább, hajószerűbb lenne, de hátrafelé már egészen más. A kilátás a Cabrióból sem volt tökéletes, de itt már szinte lehetetlen felmérni, meddig ér hátul az autó, és hol kezdődik a következő. Értem én, kellett a magas hátsó a nagyobb csomagtér érdekében, viszont akkor már betehettek volna egy nyamvadt tolatóradart... Ja, 1996-ban? Nem, maximum majd utólag. Apropó utólag: sk szereltem fel a két légterelő műanyagot az első ablakokra, iszonyú büszke vagyok ám magamra ilyenkor, és tetszik a végeredmény is, jól néznek ki, de ennél fontosabb a hasznosságuk, anno a Corollámon is volt ilyesmi és nagyon bevált. Visszatérve még egy gondolat erejéig a hátrafelé történő kilátáshoz: volt már nekem sedan kialakítású autóm, pont az imént említett Corolla, de annál nem tapasztaltam ilyen problémát, tökéletesen lehetett látni már a tükörből is a hátsó sarkokat. Meg egyébként is, ezt tartom alapvetően a normális autóformának, szóval szerintem csak meg kell szoknom. A fekete szín miatt az esti hátrafelé parkolások talán még nagyobb kihívást jelentenek majd, de mindegy, valamit valamiért.
A még a Golfra vásárolt, de végül már csak a Ventóra felkerült gyári BBS-kerekek szerintem nagyon jól mutatnak rajta. Amit fentebb írtam a vezetési élményről, azt még kiegészíteném azzal, hogy miután a Golfra feltettem a hasonló paraméterekkel rendelkező MIM-felniket, sokkal pattogósabbá vált, a nyomvályúkon történő áthaladás pedig kész rémálommá. Na, a Ventónál ilyet nem tapasztaltam egyáltalán, pedig ugyanúgy 195/50 R15 a méret. Nem akarok okoskodni, simán lehet, hogy ott valami egyéb probléma volt, és már annak sem kellett volna úgy viselkedni, de ez így most nagyon kerek... Ráadásul a klíma is működik, csak valami tömítést kellett cserélni, illetve feltölteni. Ezt a sok szopórollerezést persze mind megúsztam volna, ha anno nem adom el a tulajdonképpen kifogástalan, fiatal, keveset futott, ötajtós, automata klímás Cliómat, de mint tudjuk, az ember 30 felett megőrül, kellenek a régről vágyott, de akkor még elérhetetlen bohóságok, így most, közelebb már a 40-hez, próbálok visszaőrülni. És fizetem a tanulópénzt.
Szerváltam még a kocsiba két normális első ülést, mert amik eredetileg benne voltak, már nem sok mindenre voltak jók, tartós bennük ülésre a legkevésbé. Egy angol Borából valók az úja(bba)k (ez azért érdekes, mert így a bal első sokkal jobb állapotban van, mintha itthoni autóból származna), gyakorlatilag hibátlanok, újszerűek, de ami ennél is fontosabb, hogy kényelmesek és jó az oldaltartásuk, no és szerencsés módon ugyanúgy szürke plüssök, mint a hátsók, mert azokat nem terveztem cserélni - bár azért egy kicsit sötétebb árnyalatúak, tehát nem teljesen tökéletes az összhang. A beszerelést szintén Cseke mesterék végezték, ezt nem akartam halogatni, mert derékfájós vagyok.
Úgyhogy a következő nagyobb kör ősszel lesz aktuális, már kijavított karosszériával szeretnék nekimenni a télnek, de addig szerintem lesz még kis ez, kis az, többek között a kormányrúdon is kellene két csapágyat cserélni, ilyenek.
Jut eszembe, nézegettem a neten tuning-oldalakat, és meg is tetszett az ún. OEM+ irányzat, ha belegondolok, a kormányon kívül már az ülések is ennek a jegyében kerültek az autóba. És szerintem vonóhorog is inkább az év vége felé kerül rá, ahogy új vizsga is. Majd meglátjuk.

Hibalista

- Ahogy a Golf Cabriómnál, ennél is egy kuplungcserével nyitottam a megvásárlás után, amihez jött még a vezérlés-csere, csövek, tömlők, bilincsek, olajfolyás is volt (olajgomba, szelepfedél), új hosszbordás szíj és egy új ékszíj is kellett, négy új gyertya és kábelköteg is befigyelt.

Ide hordtam szervizbe

VW Classic - Cseke Team

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 217000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Golf III Cabrio Következő autója? Impreza kombi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Vento 1991

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)