A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Vento (1991-1998)

Vento 1,4 CL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyenge, lomha, életem megkeserítője

Szöveges ítélet

Tetszett a formája, meg az egyik rokonom autószervízben dolgozik. Ő szerezte és gondoltam, tud a szervízelésében segíteni is. Gyakorlatilag ez az autó tönkre tette az életminőségemet. Ha szereltem, be kellett söröznöm, mert szétvertem volna. A csomagtartóban volt egy kanna benzin mindíg. Elvileg azért, hogy ha kifogy legyen tartalék. De néha elgondolkoztam más felhasználási lehetőségen is.

-A legfontosabb a típussal kapcsolatban, hogy kicsi az 1,4-es motor ekkora autóhoz. Ez nagy tévedése volt a VW-nak. Előfordult , hogy a TAXIs bemutatott mert nem tudtam gyorsulni. Félmegoldásnak kiraktam hátra az 1,4 felíratot hogy, tudják mire vagyok képes.

-Már az első vidéki úton (140 km) cserben hagyott. Megérkezés után szörnyű kerepelő, csattogó zaj jött a szervószivattyúból. Olaj elfolyt. Szevasz!Töltés nélkül, pótakksival a csomagtartóban jöttünk vissza.
-A második vidéki úton az autópályán gyengülni kezdett. Mondom, biztos emelkedőn vagyunk. Olajnyomás jelző kigyulladt, hangos sípolás (amikor a filmekben a helikopter zuhan), autó megállt. Tréler, szerelő. Széthullott a katalizátor. Nem baj legalább jobban megy.
-Már a vételnél feltűnt, hogy a 2.-ot nehezen veszi. Após: Nem tudsz vezetni b@zdmeg, az a baj! Később kiderült valami alkatrész hiányzott a sebváltóból. Tudom, ez nem az autó hibája volt.
-A kipufogó három helyen ment szét. Tudom, idős autóknál előfordul.
-De miért ment szét az összes, ismétlem az összes elektromos motor?
--Ablaktörlő motor: Sikított és megállt. Szétszedés után látom, hogy a bronzpersely rá van rohadva a tengelyre. Nem jött le, ezért jól bezsíroztam a persely fészkét és visszaraktam. Később, vettem bontóból 3000-ért egy másikat. Ugyan az volt a hibája. Kérdezem én, mit keres ott víz? Befolyt? Tényleg? Miért folyt be? A precíz VW-ok nem tudnak oda tenni egy filléres műanyagot. Érdekes szétszettem egy opel ablaktörlő motort ami az udvaron a földről vettek föl és fémtiszta volt belül.
--Ventilátor motor. Megállt. Sebaj kicseréljük. Rögzítés sehol. Telefonos segítség. Le kell szedni a hűtőt! Miért? Kaptam egy Opel hűtőmotort kerettel (Érdekes, azon le lehet szedni könnyen). Látom ám hogy azon van két furat a cspágyazás felett. Nosza! 4-es fúró és óvatosan belefúrtam a motorom házába. WD40 be, motor megindult. Kóvájgott a tengely, de forgott. Időnként be kellette fújni.
--Ablakmosó folyadék motor. Az is berohadt.
--A belső fűtőventilátor motor is a végén akadozott zörgött.
--Indítómotor kétszer ment tönkre. Persze mindíg télen. Barátnőm megtanítása a 2.-ban történő autóbetolásról. Tolás a jeges úton, utánna nem tudtam beszélni percekig. Máskor, motorozás 1 fokban. Tök jó volt.
--Generátor bronzkefe csere csúszógyűrű felszabályozás, csapágy csere. Nagyképű szerelő (állítólag ő volt a főnök) arcának letörése.
Na ezt elmesélem. Első alkalommal megjavították az indítómotoromat. Várakozás. Szerelő jön a motorral, teszi be alulról. Nem fér hozzá. Amikor már harmadjára esett le a lámpája és hosszúra eresztett kurv@ @nyázással kísérve felvette, azon gondolkoztam inkább megcsinálom én (vagy kirúgom a lábát). Leengedte az autó, de nem teljesen. Mélynövéséből kifolyólag nem tudott a motor mögé nyúlni. Javasoltam neki hogy talán le kellene engedni a kocsit teljesen. Bejött és meg tudta csinálni. Kb, fél év múlva megyek szépen és egyszercsak síri csend. Akksiban 0,5 volt. Új akksi be. Hatalmas zárlat. Az idióta az indító sarut túl közel rakta a testhez. Második alkalommal generátor felújítás ugyan ott. Már egy órája várok. Amikor jön a szóban forgó főnök. Párbeszéd: -Nyugalom, készül a generátor. -A csapágycsere tart ennyi ideig? Kérdem. -Uram ez egy szakmunka. Ön is nyugadtabb, ha szakértelemmel szerelik az autóját. Egyébként járt már nálunk? -Persze indítómotort javítattam. -Na látja! És meg volt elégedve? -Nem, nem voltam , ugyanis akkora zárlatom volt mint ide Moszkva. De ne törődjön vele megúsztam egy 16000 Ft-os akku vásárlással, meg egy üveg borral (annak aki segített). -Az indítókábelhoz semmi közünk! -Maguk szerelték rá. Villyaszerelő a szakmám, némileg értek hozzá. Én távolabb nyomtam volna a testtől. Mondani se kell, 10 perc alatt elkészült a generátor és a végén még jót is barátkoztunk.
-Egyszer a kuplung kinyomócsapány (a szerelő elmondása alapján amikor leszedte az alját), gyakorlatilag kihullott. Kb. 15-ször tettem be egyesbe hogy begurulhassak a szervízbe.
-A legjobb a kerékösszekötő törés. Állok ki munka után a parkolóból és "upsz" a kormány mint a szerencsekerék forog a kerék meg nem. Kiszállok. A kerekek összefelé állnak. Szervóolaj elfolyt. Késöbb kiderült, hogy a kétharmada már el volt törve, mert piszkos volt a felület a több meg szép fényes. Tehát, egy időzitett bombával közlekedtünk én és a barátnőm. Szerelő azt mondta ez nem törhet el ezt úgy csinálják meg. Nekem mégis eltört bonyek. És mi van ha a nulláson történik előtte 7-8 percel. A kamionok alól vágnak ki mert 80-al beszorultam a barátnőmmal. Itt lett elegem és megfogadtam eladom. Soha többet nem akarok látni VW. Egyszer beszélgettem egy Vento Clubbossal. Áradozott hogy milyen igénytelen ez a típus. Kb. negyed óráig üvöltöttem. A végén azt mondta hogy mert olyan volt az előző tulajdonosa. Kérdem én, mi köze a tulajdonosnak ahhoz hogy bele folyik a víz az ablaktörlőmotorba, vagy megáll ventimotor? A kollégáim már röhögtek rajtam. Égett a pofám amikor késtem miatta (Nálunk nagyon megy a vérszívás). Három havonta vittem nagyszervízbe. A többit megcsináltam magam. Egy kollégámnak van egy 93 Vectrája. A mai napig meg van. Megy mint az állat egyszer kellett vezérmű szíjjat cserélni és semmi. A kissebb javításokról nem is beszélek amik kikészítettek idegileg. Pl. a zárban az a spiáter elkatrész kétszer tört el. Kihullott a hajam mire kicseréltem. Második alkalommal már könnyebben ment. Ja, vigyem szerelőhöz? Pénzem sincs rá, meg azok se értenek hozzá, ezért ha mégis meg tudják csinál horror pénzt kérnek.

Ami jó volt benne. Hatalmas csomagtartó, jó fogyasztás (7,2 vegyes), megjelenenés, a műszerfala nagyon bejön. Belül egész jól nézett ki.

Szóval valahol a hulladék és kalap sz@r közé tudnám sorolni. Ha néha jó volt, folyamatosan rettegtem, szaglásztam, hallgatóztam, a páromat kérdeztem hall -e, érez -e valamit. Soha többet VW. Előtte 30 éves 1200 LADÁm volt. Azt sem tudtam hol van a generátor és az önindító. Hidegben is ment. Csak sokat fogyasztott. De még mindíg szívesen gondolok rá.

Köszönöm hogy kibeszélhettem magam, mert még fél évvel az eladása után is pszichiáterhez kellene mennem olyan tüneteket produkálok.

Ha valakinek kérdése van a típus szerelésével kapcsolatban, itt címem f9dekor@freemail.hu Szívesen várom Vento őrültek haragos levelét, de ne felejtsék el nekem volt és én szereltem, tehát láttam. Jó lenne ha megmagyaráznák, miért hátra felé állnak a gyertyák és miért olyan rohadt nehéz őket kicserélni?

Hibalista

- Szervo szivattyú tönkrement - Hőgomba csere - Katalizátor kihullott (nem lett pótolva) - Kipufogó tűzkarika kifújt - Kipufogó flexicső szétment - A sebváltóból valami hiányzott és nehezen vette a 2.-at - Kipufogó hátsó felének cseréje - Főtengelyszimering kipukk... - Hátsó teleszkópok cseréje - Indítómotor felújítás - Fűtőradiátor csere - Generátor felújítás - A kuplung kinyomócsapágy széthullott - Toronycsapágy csere - Kerékösszekötő törés!!! - Termosztát csere (2x) - Benzinpumpa csere - Vízbefolyás a hátsó lámpáknál. - stb. stb. stb.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (4) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lada 1200 Következő autója? Opel astra vagy japán
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Vento 1991

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)