Kiváló útitárs
Szöveges ítélet
2006. februárban vásároltam az autót, azóta használom nagy megelégedéssel.
Jelenvoltam mikor az autó megérkezett a kereskedő telephelyére, nagyobb hibát nem találtam rajta, de néhány bosszantó apróságot igen. Az autó egyik (pont a motorindító) akkumulátora teljesen le volt merülve. Kérésemre sem cserélték ki, csak feltöltötték. El kell ismernem, azóta sincs probléma vele. Bár a kapacitása és az élettartama biztosan csökkent. Fényezési hiba volt az egyik ajtó belső felületén. Mivel elég rejtett helyen van, nem kértem a javítását. Kicsit pontatlanul záródik a hátsó ajtó. Fényezett csavarokat kellene megbontani a beállításához. Ezt is így hagytuk. A kormánymű beállítása picit pontatlan. Sík egyenes úton a kormánykerék 2 fokkal jobbra áll. Egyébként a futómű beállítása kifogástalan. Nem mertem javíttatni, mert féltem, hogy csak rontanak a helyzeten.
Viszont sok ajándékot (külső kerékpártartó, csomagtér elválasztó fémrács, stb.. és 1,1 millió forint kedvezményt is kaptam.
A felsoroltakon kívül semmi probléma nincs az autóval. Még apróságok sem, pedig kritikus szemmel figyelem. Talán annyi mégis, hogy a tolóajtók mechanikáját havonta olajozni (WD-40) és néha tisztítani kell, mert különben zajos és nyikorog(na) is.
Az előttem szólók tapasztalatai miatt külön figyelem az olajfogyasztást. Kaptam az autóhoz 1 kg olajat. Gyanítom, maga a kereskedő is gondolta, hogy szükség lehet rá. De nem volt. Az olajcsere periódust én 15 000 km-ről lerövidítettem 7 500 km-re, ugyanis nagyon koszos, fekete volt az olaj. Szerintem a 15 000 km-es csere periódusnak nincs meg a műszaki alapja, csak marketing okok miatt emelték meg. Diesel autók esetében ez régen is 7 500 km-volt.
A lényeg: 7 500 km-alatt ~ 0,3 kg olaj fogy, ami kevesebb, mint a gyárilag engedélyezett mennyiség fele. (0,4 kg / 10 000 km az engedélyezett 1 kg -al szemben.)
Az első fékbetéteken már látni, hogy 30 000 km-nél csere. A féktárcsák sem fognak elmenni 100 000 km -ert. Nem fogok bele gyári betéteket venni, mert indokolatlanul drágák és környezetvédelmi okokból azbeszt mentesek Lehet kapni nagyon jó minőségű, azbeszt tartalmú utángyártott betéteket. Öreg VW - sek szerint 2-3 szoros az élettartamuk és a tárcsák sem kopnak gyorsabban. Egyszerűen sokkal jobb a hőállóságuk.
Még a télen jártam az Alpokban az autóval. Elmegy mindenhol, nem ismer akadályt. Téli gumival, hóláncra semmi szükség.
Nagyon kényelmes, komfortos 7 fő részére is. Nekem konzervatív formái ellenére (vagy pont azért) tetszik Igazán meg vagyok elégedve vele. Persze, bőven van még ideje az autónak, hogy meglepjen. Ha történik valami meghibásodás, módosítani fogom az értékelésemet.
Az árát nem érte meg, mert 13,8 m-forint nagyon sok pénz (nekem) egy bármilyen jó autóért.
De autót venni rossz üzlet. Bár ennek az összegnek igen jelenős része adó!
Ha kérdésed van: basabe@index.hu
2006. július 26.
Sajnos a Porsche M5 szerviz értékelését alaposan rontanom kell.
Az autóhoz rendelt kiegészítők gyakran (az esetek 50%-a!!!!), nem időben, vagy hiányosan érkeznek
Az alkatrész-értékesítő anyag és típus ismeretével is problémák vannak.
Hibalista
- Még nem történt meghibásodás
Ide hordtam szervizbe
Fülöp József Bp. XVIII.ker Drávafok u. 34.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Porsche M5
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 307 SW | Következő autója? | VW Multivan T6. 2,5TDI 4motion |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |