A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (2003)

Transporter Caravelle 2.0 BiTDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez egy frappáns cím egy Transporterről

Szöveges ítélet

Kissé furcsa dolog egy olyan autóról ítéletet írni, ami nem kelt érzéseket az emberben. Nem lehet utálni, mert igazából mindent megtesz, amit elvárunk tőle és a hatalmas futásteljesítmény eleve bámulatos, de valamiért szeretni sem tudom. A Volkswagen a tökélyre fejlesztette az érzelmi semlegességet, és ami a konszernt illeti, egyértelműen maga a Volkswagen az, ami a legjobban teljesít ebben. A Škoda és a Seat olcsóbb Volkswagenek, az ember szeretheti őket az áruk miatt is. Ezek sokszor ugyan azt a VW technológiát tartalmazzák, átmatricázva. Persze, azok a belterek sem válnak Audivá, de az ottani más anyaghasználatokkal és a kedvezőbb árral, rögtön máshogy fest a helyzet: tökéletesen beleillenek a környezetbe, a puritán letisztultság, ebben a kategóriában akár előnyt is jelent. Az Audi beltereit szerintem sohasem érte negatív kritika. Összehasonlítani lehet sok mindennel, de biztosan nem lesz rossz. Ami meg a Volkswagent illeti, kételyeim vannak. Itt van például az az autó, amiről írok is, bele sem merek gondolni, hogy mennyi pénzért vásárolták újonnan, de egészen biztosan Audi szintekben járt az árcédula. Nyilván nem várok el semmit egy Transporterben, nem is ez a cél, a kocsit nem fikázni akarom, hanem inkább átadni az érzést, ami elönt, minden egyes alkalommal, amikor beleülök. Vagyis, hogy valami olyasminek a hiányát, mert egyszerűen semmi lelkesedésem nincs iránta.
És itt most nem csak a beltérre gondolok. Baromi jó kocsi, jól megy, jól felszerelt. Ha a használtautón felolvasnám magamnak az extralistát, merevedésem lenne tőle, de így az egész mégis annyira izgató, mintha egy fapados Volkswagent látnék: egyáltalán nem érdekel, pedig ez egy Caravelle. Ezen egyszerű, de mégis többszörösen összetett okoknál fogva sosem lelkesedtem a Volkswagen iránt. Számomra népautónak (itt Magyarországon) túl drága, luxustárgynak viszont túl semmilyen.

Térjünk a tárgyra.
Az autó lelke egy 2 literes közös nyomócsöves turbófeltöltött dízelmotor, ráadásul 2 darab turbóval, amik így alkotnak kb. 180 lóerőt. A kettő turbó jelenléte nem nagyon érhető tetten. Alul érezhető a turbólyuk, felül meghal nyomatékban 2500-3000 környékén. De erő az tényleg van benne. Jelenleg kb. 700 ezer kilométer van benne, melynek nagy részét autópályákon szerezte. Igen, tudom. Ez a legjobb a motornak, de azért az nagyon nem mindegy, hogy még mindig bontatlan injektorokkal, turbóval és magasnyomású üzemanyagszivattyúval tette ezt meg. Ezeknek az alkatrészeknek éppenséggel teljesen mindegy, hogy milyen úton megy a kocsi. Normál gázolajat kapott, mindig. Olaj utántöltést nem igényel. Használtautó kereskedők jó prédája lesz majd, a jelenlegi állapotát tekintve: óratekerésre kimondottan alkalmas. A legtöbb véleményt amit itt olvastam, 1.9-es PD TDI-kről írták, és rendre alulmotorizáltnak említik. Én ezt el is hiszem nekik. A facelift előtti modellek nagyobb bajban voltak, mert az 1.9 azért tényleg nagyon gyenge lehet, a 2.5 PD TDI meg nem a megbízhatóságáról híres. Ezzel a motorral azonban lehet haladni. Kulturált, jellegzetes VW-s fúrógép hangja van. Autópályán utazósebessége annyi, amennyit nem szégyellsz, itt érzi igazán jól magát.

Intenzív gyorsulása automata váltóval biztosan remek lenne, kézivel azért érződik, hogy nem erre találták ki, nem nagyon lehet vele, csak „bólogatósan”. Normális üzemben azonban semmi gond nincs vele, a visszaváltásokra kimondottan lágyan engedi rá a gázt, nem ránt vissza, tényleg zseniális. A szuper automatika viszont nagyon idegesítő. Ha az automata váltó is aszerint váltogat, akkor ott aztán vannak gondok. Nagyon remélem, hogy nem. Értem én a spórolásra nevelési célzatot, hogy kapcsoljak azonnal feljebb, amint tudok (és nyírjam ki vele a négyhengeres motort, értékelhető turbónyomás alatt). Fel is szoktam kapcsolni, amikor úgy gondolom, hogy megfelelő, nem pörgetem feleslegesen, mert nincs értelme. Józan ész szerint is abszurd dolgokat mutogat, de egyszer kipróbáltam. Emelkedőn felfelé hármasban kérte, hogy kapcsoljak négyest. Megtörtént, majd érzem, hogy nagyon nagy neki, nem is bírja, majd amint szinte lepadlóztam, kérte a kettest és csak remegett… Ennyit erről, finomítsanak még rajta. Legalább nem ad ki hangokat, mint egy Renault. Egy kicsit már azért nyekereg a váltókar, így ennyi kapcsolás után, hidegen az első egyes is azért már nehezebben megy, de amúgy meg semmi különös lötyögés nincs. A váltó többi részében már nincs minden rendben. Egy jó három hónapja elég erőteljes hangok jönnek a váltóműből. Nem ijesztő, de már behallatszódik. A szerviz nem talált fémreszeléket, komplett váltó újonnan három millió forint. Köszönjük szépen, inkább megvárjuk amíg szétesik, hátha elmegy még egy százezret, addig lehet, hogy úgy is kukázódik az egész autó.

A futóműve szerintem az arany középút, én szeretem. Engedi kissé belengeni a nagy bódét, de feszesen reagál a fékre és a kormánymozdulatra. Az első soron kifejezetten kényelmes. A második soron kicsit zavarhat a lengedezés, na de a harmadik sor maga a vallatószoba. Nagyjából pont a hátsó kerekek felett foglal helyet, amitől az összes ütés az ott utazókon koppan. Ha ez még nem lenne elegendő baj, az egybe három ülés ráadásul valamilyen oknál fogva leginkább oldalirányban továbbítja azokat. Eleinte még szórakoztatónak is tűnhet a jó magyar utakon, mint akár a jelenlegi M1-es, de elég egy 5 kilométeres szakasz és nagyon zavaróvá válik a hátmasszás. Pedig mennyi pénzt elkérnek egy ilyen masszázsfunkciós ülésért! Ha tudnák, hogy a Transporterben mindez ingyen van…

Piros pont, hogy van hely a kéznek oldalt és van árnyékoló roló is. A két hátsó sor külön kezelhető egyzónás klímapanelt kapott, minden sor külön szellőzőkkel. Ez mindenképp jó dolog, de én nem nagyon bírtam a fejre érkező hideget. Hátsó elhúzható ablak csak a második sornak jutott. Az ülések szerintem kényelmesek, a lábtér is elegendő. A nyolcszemélyes változatban a hely elől felettébb bőséges. A két első ülés között sok cucc elfér akár a földön is. Opcióként külön aljzat kérhető a műszerfal tetejére. Ha már a műszerfal, nem áll összeszerelésileg a helyzet magaslatán. Nyomogatásra is recseg, de a teteje még magától is zörög. Ezt kis papírfecni begyűrésével lehet javítani, hát jobban örülnék, ha nem kellene oda semmi. Rekeszből rengeteg van amúgy, az ajtózsebekben akár a kétliteres palack is belefér, abból akár kettő is, és még az felett is van egy külön rekesz. Állítható magasságú kartámasz, egyszerűen Pazar benne utazni. Sokan szidták ezeket is, ezek szerint vagy nem a széria ülések vannak ebben, vagy a ráncfelvarrással javították, de most szerintem tökéletesek. A váltó is jól kézre esik, bár a kézifék kicsit mélyen van, még a magasabbaknak is. Kicsit idegesítő, hogy lehet hallani az ablaktörlő intervallum reléjének a kattogását, minden egyes törléskor. Az óracsoport rengeteget fejlődött a faceliftnek köszönhetően. Mindent tud, már-már kamion szintű információkat tudhatunk meg belőle, egyszerre többet is. Külön tetszik, hogy végre nem piros-kék háttérvilágítást kaptunk, amitől szemrákot kapott az ember, hanem jégkék színekben pompáznak az órák. Az index pöccintésre hármat villan, van menetfény, minden ami kell. Üresben nem engedi kb. 2200 felé pörögni a motort, ami nem tudom hogy mire jó igazán, de egy érdekes dolog. A parkolóradar jól működik, bár tolatókamera nincs, de ilyenkor a rádió kijelzője átvált parkradar módba, és láthatjuk a megrajzolt Transporter felé közeledő akadályokat, elöl és hátul is. Kézzel kikapcsolhatjuk, de amúgy meg lelövi magát, úgy 20 km/h körül. Elég precíz, kb. 20 centi távolságra kezd el folyamatosan sípolni, koszosan meg állandóan. A rádiója tökéletes, nem is szól rosszul. A számok előadóját és címét is kiírja, ez lehet hogy csak nekem újdonság mondjuk. Az ablakemelő csak bal oldalt automata. A légkondi elég nagy teljesítményű, az automatikája is jól szabályoz.

A kormánya szerintem zseniális. Maga a kormánykerék személyautós méretű. Az áttételezése azonban elég nagy, tehát buszosan finoman lehet adagolni. A rásegítés is pont megfelelő, nagyon finom mozdulatokkal lehet vele korrigálni, de ugyanakkor tolatáskor is megfelelő erő áll rendelkezésre. Egy nagyon minimális holtjátékot érezni kopásként, ez menet közben szinte észrevehetetlen.

Mit lehet összegzésként elmondani a Volkswagen Transporter Caravelleről? 2010-re megérett arra a szintre, amire szerintem eredetileg szánták. Ez már egy teljesen más autó, mint ami 2003-ban bemutatkozott. Sajnálatos, hogy kellett pár év a gyártónak, hogy kijavítsák a nem túl ritka hibákat, és frissítsék a motorválasztékot. Én erről a kimondott darabról sok rosszat nem tudok elmondani. Akár mondhatnánk azt is, hogy megszerettem, de ez valahogy sosem sikerült, mert undorodok a márkától. Ettől még egy igen jó autó ez a Transporter.


Frissítés: közeledve a 800 000 felé

Eltelt egy kis idő a népítélet megírása óta, az autó sem pihent közben, szóval úgy gondoltam, felfrissítem a cikket néhány további tapasztalattal. Mivel az autót már bemutattam, ezért rögtön a lényegre térnék, felesleges lenne ugyan azokat elismételnem.

Ahogy már először is írtam, furcsa hangok jöttek a váltó felől. Egy időben úgy tűnt, hogy megszűnik, alig volt hallható, de aztán meggondolta magát és olyannyira felerősödött, hogy a motorhangot is elnyomta. Érthető okok miatt szerviz lett a vége, ahol először is a hiba okát kellett megkeresni. Végül meglett a hiba, a váltó kimenő tengelyén széthullott egy csapágy, ami annyira megállt, hogy a tengelybe is szépen belemart. Váltófelújítás lett a vége, nem volt egy gyors művelet, de újra működött az autó. Ez egyébként tipikus Transporter betegség, mentem egy hasonlóan sokat futott, 140 lovas verzióval is, ott is lehetett hallani a kezdődő zajokat, tehát ilyen autó vásárlásánál erre mindenki fokozottan figyeljen, mert nem egy olcsó dolog, és elég kellemetlen is.

Kellemetlenségből azért nincs hiány, ha úgy akarja. Egy meglehetősen hosszú nap végén begördültem tankolni a kútra. Fizetés után indítanám az autót, erre egy különös hibaüzenet fogad a műszerfalon: alacsony motorolajszint. Mi a fene? Ez a motor nem eszi az olajat, de azért így is ránézek két-három hetente, azért ez feltűnne, ha ennyire fogyasztaná, ahogy az is elég nagy valószínűséggel feltűnt volna nekem is, és az Euro 5-ös motorú kocsinak is, ha mondjuk elszáll egy turbó, és elégetjük szépen a karter tartalmát. Természetesen okos önvédelmi folyamatának köszönhetően letiltotta a befecskendezést, indítani nem tudtam. Nem olyan egyszerű dolog a Transporter nívópálcájáról leolvasni meleg olajnál, hogy most éppen teli van-e, vagy abszolút nincs benne olaj, úgyhogy biztonságképpen vettem öt liter motorolajt. Semmi. Ekkor beleöntöttem még kettőt, nem létezik, hogy még most is kevés lenne neki. A hibajelzés továbbra sem tűnt el, pedig addigra már egyértelműen leolvasható volt a pálcáról is, hogy a maximum szint felett van benne... Trailer lett a vége. Mentségére szóljon, ez volt az első és egyetlen alkalom, hogy otthagyott, de elég kellemetlen volt. Egy hibás jeladó miatt.

Közben a kettőstömegű lendkerék úgy gondolta, hogy neki elég volt, nem bírja tovább. Szerencsére amúgy is kuplungozni kellett volna már lassan, úgyhogy megvártam az olajcserét, aztán megcsinálták rajta azt is. Hihetetlen, mennyit számít egy dízelmotornál a lendkerék szerepe. Fel sem tűnik, csak akkor ha már rossz, hogy mennyit tesz a komfort érdekében.

Ezek után örültem, mert úgy tűnt, hogy végre újra minden rendben van. Örömöm nem tartott valami sokáig, mert szépen lassan elkezdte csepegtetni a szervóolajat a kormánymű. Átlagos esetben akár évekig is eltarthat, mire végleg tönkremegy kopás miatt a kormánymű a kezdeti csepegéstől számítva, na hát a Transporternél ez nincs így. A csepegésből napokon belül elég rendes folyatás lett. Ez odáig fajult, hogy jobb ötlet híján már hajtóműolajjal használtam, de nem sokat segített, azonnal elfolyatta az összeset, úgyhogy ez haladéktalan szervizt kívánt. Az pedig egy kormánymű cserét.

És itt érkeztünk el ahhoz a részhez, ami előtt én is értetlenül állok. Visszakaptam az autót, újra elkezdtem járkálni vele. Mondanom sem kell, hogy egy újabb idegesítő dolog jött elő, ami azért komolyan aggasztani kezdett. Egyik utamon az autó körül járkálva arra lettem figyelmes, hogy drága Potter hűtősapkáján keresztül áramlik kifelé a hűtővíz a szabadba. A sapka eltávolítása után lökött ki egy kis folyadékot, de rögtön meg is szűnt a probléma, forrásnak jelét nem tapasztaltam, ahogy a műszerek sem jeleztek semmi ilyesmit. Gondoltam, hogy lehet, hogy túlöntötték a szervizben, autópályás tempó után normális lehet, hogy kinyomja a felesleget. Igen, ez eddig igaz. A baj csak az, hogy a jelenség nem szűnt meg létezni, és utána megfigyeltem, hogy abszolút nincs összefüggésben a motor hőmérsékletével, mert már hideg motornál is tetten érhető volt ez a "fícsör". Hú de jó, már legalább egy hete nem jártunk szervizben. Bár otthoni körülmények között nem tudok sokat kezdeni az autóval, de annyit megfigyeltem, hogy a sapka levétele után elég jelentős füstszag jön belőle. Olyan igazi régimódi szűretlen dízelfüstszag. Ez már csak azért is jó, mert ezen a szekéren ugyan úgy folyadékhűtésű a DPF, az EGR, és persze a hengerfej is, tehát ezek körül bármelyiknél beledolgozhat a hűtőkörbe, ha valahol megrepedt. Újabb szerviz, újra hetek telnek el mire kiderítették, hogy ez bizony hengerfejes lett. Nem is kicsit. Hozzáteszem, én olyat még nem láttam, hogy egy autó hengerfejes lesz csak attól, mert sokat mennek vele. Elköszönhet egy turbó, szétpotyoghat egy váltó, tönkremehet néhány jeladó, akár előjelek nélkül is, ez igaz. De hogy ugyan annál az embernél hirtelen csak úgy megreped a hengerfej, miközben éveken át ugyan úgy használta (és régebben, amikor menet közben kilyukadt a hűtő, ugyanúgy nem lett semmi baja)... hát érdekes, maradjunk annyiban. Frissen a szervizből.

De ami tény, az tény, ez is megtörtént. Javítás után még mindig megy az autó, haladunk szépen a 800 000 felé.

Hibalista

- Beltéri ventilátor - Kilyukadt vízhűtő - DPF regenerálási problémák - Motortartó bakok - Széthulló váltómű csapágyazás - Kormánymű - Megrepedt hengerfej - Motorolaj-szintérzékelő - Vezérműtengely-jeladó - Kettőstömegű lendkerék

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 590000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 525 TDS Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 2003 (2005 - 2007)

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)