Az enyémet szerdán gyártották!
Szöveges ítélet
Előzőleg 11 évig Opeljaim voltak ahhoz voltam "hozzászokva", hogy százezreket kell a kocsira költeni. Mielőtt megvettem, végigolvastam az összes népítéletet, és felemás érzésekkel vettem meg ezt az autót, de eddig nem bántam meg. Először is nagyon jó úgy vezetni, hogy belátom a forgalmat.Kicsit a menettulajdonságai mások, mint a szgk-é, de nem olyan vészes, meg lehet szokni. Alacsony fordulaton ez is lefullad néha, pedig már harmadik éve dízelt vezetek, elég ciki. Hosszú úton sem fárasztó vezetni, ahhoz képest, hogy buszos testhelyzetben ülök, mégsem kényelmetlen. SOHA nem volt ilyen megbízható autóm, pedig ő a tizenkettedik. Egész egyszerűen kifogástalanul működik. Azt már az elején elhatároztam, hogy márkaszervizbe nem viszem, eddig nem is volt rá szükség. Vettem rá pár cuccot, csak az E-bay-ről vásárolok: baromi olcsó. Talán egy negatívum hogy nagyon gagyi a festése, (nem metál). Télen is minden gond nélkül jártam vele téli gumi nélkül.(2014,06: természetesen már évek óta téli gumival járok, azt hiszem úgy 4 éve) Ülésfűtést imádom. A számítógép rendszeresen kevesebb fogyasztást mutat a valósnál -megszokható, bár kicsit bosszantó- lehet hogy a chiptuning miatt?? Apropó chiptuning, nekem a leggyengébb 1,9-es van, de a tuning óta már mentem vele 185-tel is (3 személy csomag nélkül). Nem hajtom, de azért nem árt egy kis erőtartakék. Családi utazásnál verhetetlen (asszony, két gyerek, kutya + otthon csak a csupasz falak maradnak) Pl. a lányom előszö rühellte, hogy olyan teherautós, most már szereti. Azért nem árt odafigyelni, pl. a tolóajtót havonta kell fujkálnom WD 40-el, különben nyikorog. Az első ajtó fogantyúborítását már vagy kétszer visszaragasztottam.(Már háromszor,már négyszer) Az első ajtók fellépőjénél is vigyázni kell mert a szigetelőgumit le lehet taposni. Megtervezhették volna úgy is, hogy ne lehessen rálépni. Ma néztem meg az olajszintet 10 e km-óta nem evett egy csepp olajat sem.(Ha nem a saját szememmel látom el sem hiszem) Szeretem én karbantartani az autót, nem javítani , karbantartani. A szervízkönyv ebben 0 segítség, mindenre csak azt írják, hogy vigyem márkaszervízbe. Nyilván jó ötletnek tartják, hogy a család vagyonát oda hordjam. Az a tippem, hogy minden tipusnál , még a régi presztizsmárkáknál is ma ki lehet fogni jó, és nagyon hulladék kocsit is. Csak remélem, hogy hosszabb távon az derül ki hogy én egy jót fogtam ki, és nem hétfőn masnaposan, hanem szerdán német alapossággal rakták össze.
Eltelt egy kis idő lényegében csak a lendkereket kellett cserélni, állítólag 2005 évj. tipushiba. Mára 27000 km tettem bele, ugyanúgy elégedett vagyok. Ja egyszer egy járdázásnál a középső állásból elállítódott a kormány, egy sima futóműállítással (6000) megoldódott a probléma.Meg egyszer tankoltam bele 52 l benzint, na az volt a szép leszívni belőle. Még az volt a mázlim, hogy nem tettem tönkre a motorját.
Megint eltelt kis idő meg 8000 km nem történt semmi az autóval kifogástalannak találom, bár közeleg az első műszaki vizsga, úgyhogy meglátjuk. Került rá némi fólia csak hogy javuljon az összkép, meg maradjon kinn némi meleg.
Túl a műszakin (sima ügy) még mindíg semmi hiba, került rá téli gumi, nagyon szépen megy vele vizes úton is. Utaztam a hátsó egyes ülésen, kényelmes, de mintha az ülőlapja egy kicsit rövid lenne.Elég sokat ki-be rámolom az üléseket, mert hol sokan megyünk, hol pedig szállítanom kell vele.Egy erőemelőbajnok is a negyedik ilyen tranzakció után megunná, olyan dög nehezek. A 2010-es árvíznél mentem 40 cm-es vízben, csak az első rendszámot hagytam el, meg az egyik ködlámpa beázott, de azóta a rendszám is meglett, meg a lámpa is kiszáradt. Film itt: http://www.youtube.com/watch?v=M0GYGA052ug
Sajnálatos dolog történt, a kocsi Bp.-től 800 km-re lerobbant. Elment a jobb első féltengelynél a hajtás. Hála az ügyes Montenegrói szerelőknek bő fél nap alatt rendbe hozták (200 Eur:), pedig szombati nap volt.Azért egy picit megrendült a bizalmam ezen a féltengely problémán nehezen teszem túl magam.( Végül a javított féltengelyjel még vagy 20,000,- km-t elmentem, csak utána kellett cserélni) Nemrég Dániában tankoltam kerek 1 literrel kevesebbet fogyasztott, mint a hazai gázolajból. Hogy is van ez elvtársak??? A két első kédergumit lecseréltem, de csak azért, mert bosszantott, hogy alul le volt taposva, azóta Ok. Amikor a féltengelyt javították volt alkalmam alánézni, így tudom, hogy nemsokára egy kipufogódobot is ki kell cserélni:(
Upgrade:2014,06 a kipufogót még mindig nem kellett cserélni. Fogynak a műanyag burkolatok: ha valamiért le kell pattintanom (tolóablak, tolóajtó, hátsó ajtó fogantyú),az istenért sem lehet visszatenni
Hibalista
- Semmi,csak a szokásos szűrő és olajcsere. Jut eszembe, nagyon eszi az ablakmosófolyadékot:) - Azóta túl vagyok a kéttömegű lendkerék cserén 140000 (66000km), majd egy hónapra rá a kuplung cserén 150000 (de az az én hibám:leégettem) - 60000-nél első majd 80000-nél hátsó fékbetét - 90.000-es szerviz 145 pénz, a fél autót ki kellett cserélni, de inkább, minthogy az út szélén álljon meg. Az utolsó két olajcsere közt fél liter utántöltés, nem rossz, nem rossz (16.000 km). 120.000 km-nél megint hátsó fékbetét, első kédergumi csere, 140.000 km-nél jobb első hajtás elment, ilyet sem hallottam még 7 éves autónál (200 Eur), első futómű valami kutyacsont csere (azt hiszem ez úgy 110.000 km-nél volt) - upgrade: 2014,06 alapvetően a véleményem nem változott a kocsit illetően, de azért az évek és kilométerek múlását érzi. Különböző nyiszorgások előjöttek innen-onnan, együtt lehet vele élni. Csere érett az összes féktárcsa, betét lengéscsillapítók (Pesti utak). Az egyik kartámla megadta magát, a vezetőülés kezd egy kicsit bolyhosodni. A sebváltót fel kellett újítani, (130,000,- Ft) szokásos futómű alkatrészek cseréje, de általában apróságok. Az olajat még mindig nem eszi, ezt a javára írom. Ha tudnám, már lecserélném egy újabb típusra ami ugyancsak T5, ez azért jelent valamit! Azt hiszem még néhány évet együtt kell töltenünk (Magyarország jobban teljesít) :(
Ide hordtam szervizbe
Posta Autó
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Nyíri Dízel, Puskás Peti 10*+
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 136000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Omega -rohadj meg- 2,2 Dti | Következő autója? | T5 facelift |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |