A csiga meg a háza
Szöveges ítélet
Az autó története kalandos, egy családtag hozta be újonnan 1984-ben, majd ´99-ben nagy sajnálatomra eladták. 2006-ban sikerült visszavásárolni.
Mit mondhatnék róla? Egy szerelem. Eredeti Westfalia kempingkiépítés, 4 fekvőhely, tűzhely, mosogató, hűtő, állófűtés, összkomfort. Korához képest tökéletes állapotban, rohadásmentes, motorikusan is remek. A boxermotor hangjáról nem kell élménybeszámolót tartanom, aki ismeri, az tudja, aki nem, annak hiába is mondanám. A váltó is szépen jár, ebben a korosztályban a 163k km meg se kottyan. Összességében az egész autóról elmondható, hogy sugárzik róla, hogy akkoriban még több évtizedre szánták az autókat. A menettulajdonságokat tekintve nem várhatunk csodákat (57 kW), de kellemes "krúzinggal" a világ végére is elvisz. Kényelmes utazósebessége 100-110 km/h körül van, de emelkedőn ez meredeken visszaesik (ahogy az a teljesítményből és az 1.8 t saját tömegből sejthető). Aki tehát sietősen szeret utazni, annak semmiképp sem jó választás, aki viszont szívesen nézelődik útközben, azt cserébe hűtött italokkal, fekhelyekkel, akár a parkolóban magának főzött kávéval/kajával kényezteti. Az egész maga a szabadság.
Megbízhatósága nézőpont kérdése, komoly gondok nem jellemzőek, de kisebb-nagyobb problémák gyakorlatilag bármikor előjöhetnek. Technikai fejlettségi szintjén ezek egy része saját kezűleg is javítható, ellentétben a mai autókkal. Célszerű tehát egy szerszámkészletet és a szerelési kézikönyvet kéznél tartani és előny, ha a tulajdonos nem irtózik az olajos vasaktól.
Az üzemeltetés költségéről annyit, hogy relatíve drága, viszont ha úgy nézzük, hogy egy minigarzont viszünk magunkkal mindenhova, akkor a használati értékhez képest csekély tétel.
Hibalista
- Sajnos még a kezdet kezdetén egy "ügyes" szerelő a karburátoron keresztül az egyik hengerbe ejtett egy csavart, amit vagy nem vett észre, vagy nem érdekelte (ha az utóbbi, akkor halálbüntetést szabnék ki). Ebből kifolyólag rengetegszer volt szervízben, mindent cseréltek benne vagyonokért, de a kopogás, borzasztó fogyasztás nem szűnt meg. Később egy lelkiismeretes szerelő nem nyugodott bele és darabokra szedte a blokkot, ekkor derült ki a valódi ok. Felpolírozták és kapott egy nagyobb gyűrűt. Azóta szépen megy. A kipufogódobot sajnos fogyasztja és a generátortartó bak törött el egyszer. Kuplung- és fékmunkahengerek cserélődtek. Állófűtést is javítani kellett, nem volt egyszerű szerelőt és alkatrészt találni hozzá. Történt továbbá egy teljes hűtőrendszer felülvizsgálat, minek során víztartályt és hőgombát cseréltek, illetve minden csövet, vezetéket kitisztítottak. A generátortartó bak ismét megrepedt ezt némi plusz tartórudazat behegesztésével orvosolták. Ékszíj, gömbcsuklók cseréje, szilenteké érik. Most fényváltókapcsoló cserére megy. Az előző tulajok némileg elhanyagolták, de mostmár kezd tip-top állapotba kerülni.
Ide hordtam szervizbe
Van a családban.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
B.Zoli Transporter specialista. Én életemben ilyen lelkiismeretes szerelőt még nem láttam, amellett pedig borzasztóan ért a Transporterhez. Általában már a telefonos hibaleírás után azonnal rávágja, hogy melyik alkatrész a hibás, miért(!), és mit kell tenni. A hűtőszerelést ő csinálta, digitális képekkel és videókkal dokumentálta a fő munkafázisokat. Nem volt olcsó, de elég nagy munkát is végzett.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Civic 1.6 VTEC ´92 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |