A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Touran (2003-2010)

Touran 2.0 TDI 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

245.000 km után is szeretem - 2. rész és új tulajdonos

Szöveges ítélet

Ez a történet a folytatása a "245.000 km után is szeretem" leírásnak. Annyi a változás csak, hogy jelenleg 365.000 km van már az autóban és 289.000 km nél vásároltam meg az eredeti gazdájától 2013-ban. Azóta eltelt közel 5 év és 76.000 km került az autóba. Még mindig nagyon jól megy, nem füstől, országúton 5.5 liter körül fogyaszt, városban átlagosan 7.5-8 liter, autópályán jellemzően 7-8 liter kért, de a sok ezer km-en megtett átlaga inkább 6.5 liter. Egy biztos, gyorsan és kényelmesen lehet vele menni, ezt az 1.9-es pdtdi motorral szerelt Touranok nem tudják. Igazából ma is szép az autó, bár a belsejében a szokásos kopóalkatrészeket már lecseréltem úgy, mint világításkapcsoló, sebességváltó szoknya (végre eredeti bőr), ablaklehúzó gombok. Gyári még a plüss szőnyeg garnitúra elől hátul, pedig télen nyáron ez van benne. Kőfelverődések vannak rajta az elején itt-ott és azok nyomában pici rozsapötty is néhol, de évek óta nem lett rosszabb. A hátsó ajtón a rendszámtábla megvilágításnál csak kezdődő néhány nagyon apró hólyag és ugyanez látható a hátsó köszöbök kerék felőli részénél. Összeségében nagyon jó a rozsda elleni védelme az autónak. Belépett továbbá abba a korba, amikor már minden olcsó hozzá és mivel VW, így van is hozzá rengeteg cég, aki gyárt alkatrészt. A motor nagyon megbízható, ahogy az autó se hagyott még soha cserben, a 140 lóerő elég minden helyzetben. Mindig indul, mindig megy. Az olajat csak minimálisan eszegeti két 10.000 km-es csere között, ez kb. 2-2.5 deci, a vízet töltögetni kell utána évek óta, kb. évi 1 liter, valószinűleg ereszti valahol valami apró résen. Ami érdekes, hogy az izzókat szinte sose kell cserélni, elektronikai meghibásodás nem szokott lenne az autóval. Fékei hatásosak főleg az ATE kerámia betétekkel (minden autóba ilyet szereltetek, mert nincs hangja, nem porol és nem is eszi a tárcsát.) Az autó hatalmas és kivételesen jól variálható, hatalmas csomagtartóval. Annyi hibája van talán, ha kikerül a 3 ülés hátulról, akkor nem kapunk egy az egyben sík padlót, ahogy mondjuk egy A2-es Audiban is. Ettől függetlenül tényelg mindent elnyel és kényelemben, gyorsan elszállít, alacsony fogasztás mellett. Összeségében elégedett vagyok vele, ahogy az előző gazdája is az volt és nagy gondban lennék, ha holnap le kellene cserélnem, mert bár évi 200.000 Forintot költök rá összességében, ha számolok gumi garnitúrákat és szervizeket (új turbó, vezérlés szett, etc.), de minden van hozzá, találni azért szerelőt is és a mai napig ellát minden feladatot. Akik pedig 200.000 km-rel vesznek Tourant 12 évesen, azok ne hagyják becsapni magukat. Ezekből az autkból senki se vett úgy, hogy ne ment volna vele évi 30.000 km-t, ez vegyük számtásba. Ha holnap visszatekerném az enyémet 200.000 km-re, senki se mondaná meg, annyira szép a belseje, ugyanakkor ezekkel a motorokkal nincs is sok gond, elmennek 500.000 km-t is, ebben is még gyáriak a pd elemek és a nagynyomású pumpa is, nem szabad bedőlni a km-nek. A kereskedők döntő többsége csaló, én eleve magánszeméltyől akartam venni és végül azt is vettem meg, amelyikben a legtöbb km volt, de nem bántam meg, ma is ezt tenném. Voltak papírjai, szervizkönyve, megkímélt volt és ma is jó.

Hibalista

- Turbót kellett cserélni 310.000 km-ig volt jó az eredeti, gyári Garrett került bele, ez 205.000 Forint volt + szerelés - - Csomagtartó zár csere kb. 320.000 km-nél, gyári 36.000 Forint volt - - Ízzítógyertyák cseréje 360.000 km-nél, ekkor már kettő darab rossz volt, de mind a 4 gyári volt

Ide hordtam szervizbe

Pécsi Gázautó

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Lóki autó Pécs

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 289000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 76000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? A2 Következő autója? Touran
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Touran 2003 (2003)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)