Rémálom
Szöveges ítélet
Nagyon szép kocsi volt, megfordultak utána az utcán. Hát tetettem bele GPS-t, ha már nem csak nekem tetszett.... A szerel? nem tudta úgy kipattintani az ajtóborítás m?anyag alkatrészeit, hogy a rögzít?fülek le ne törjenek. És ez nem az ? hibája volt. Az összes m?anyag (a motortérben is) gyenge min?ség?, törik, mint a ropi. Amúgy az autó kényelmes, jól variálható és lendületesen mozgatja a viszonylag kis turbó motor. Már ha a légmennyiségmérö szenzor be nem döglik. Mert ha igen, akkor 70 a végsebesség és az IFA leküzdhetetlen akadály. Az ablaktörl? egy katasztrófa. Konstrukciós hibából kifolyólag az es?víz befolyik a mechanikába és a bronzperselyekben forgó kb. tiz cm-es tengelyek berohadnak. Kalapáccsal kell kiütni öket, persze a nikkelezésb?l nem sok marad. Ezt a m?veletet kb. félévente meg kell ismételni, az id?járás és a kocsimosások gyakoriságának függvényében. Más VW típusoknál is el?fordul ez a probléma. A kipufogó középs? dobjáról levált a cs?, mert a hegesztésnél szétrohadt. A három évesen, nem kevés pénzért vett autón már nem m?ködött a gázolajos kiegészít? f?tés, ami a karosszéria alá van felrögzítve. Beázásnak nem volt nyoma, csak úgy vége lett. Szakszervízben többször bütykölték, sokat áldoztam rá, de végül föladtam. A digit klíma villogó kijelz?je megint csak VW betegség. Nem érdemes belebonyolódni, mert csak a pénzt viszi és az idegeket ?rli. A hibajelenség amúgy ennyiben ki is merül, tiz másodperccel az indítás után abbamarad. Az ajtózárban van egy nagyon gyenge öntvény alkatrész, kész csoda lenne, ha nem törne el. Csodák nincsenek - eltörik. De a legrosszabb az volt, hogy a másfél év alatt amíg nálam volt a kocsi öt hosszbordás szíjat szakított el. Ez hajtja a generátort és a klíma kompresszort. A szíj még olcsó is, de a rángatástól nem csak az ment tönkre, hanem a feszít? mechanizmus is. Rugós feszít?k, perselyek, görg?k cseréje ötször, már elég komoly összeg volt. És nem lehetett tudni, hogy mikor szakad az éppen fönt lév?, következ? szíj. Végül kicserélték a generátor kis átmér?j?, szabadonfutós ékszíjtárcsáját is, mert hogy egy bizonyos nyomaték fölött ennek a feladata tovább engedni a szíjat terhelés nélkül. Hogy végül ez lett-e a megoldás, már sosem fogom megtudni, mert az autót eladtam. Soha többet VW-t. A német precizitás és megbízhatóság már csak egy mítosz.
Hibalista
- ablaktörl?, légmennyiségmér? szenzor (turbó szabályozáshoz), bal oldali ajtózár, kiegészít? f?tés (nem állóf?tés), digit klíma kijelz?, kipufogó, hosszbordás szíjat többször elszaggatta (generátor és klíma meghajtás), elsö stabilizátor gömbcsuklós rudazatai, klíma utántöltés háromszor
Ide hordtam szervizbe
Ignácz szervíz, Adony
Gyors, viszonylag olcsó, rugalmas, be lehet menni figyelni mi történik. Nincs átverés.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Autó Formula, Dunaújváros
Baráti ismerettség ellenére is gusztustalanul átvertek. Nem ajánlom senkinek - legalábbis a villanyszerel?t.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Audi | Következő autója? | Mazda |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |