A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo Classic (1995-2001)

Polo Classic 1.6  

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Első volt nekem, a kék kis veszedelem...

Szöveges ítélet

Elöljáróban annyit, hogy első kocsim volt, és ugye mint ilyenkor lenni szokott, földöntúli szerelem volt nálam. Pénzem ugye alig volt, és 200 ezresért vettem, plusz egy 2 éven keresztül reszelt "sportrobogóért" (erre ment el az egyetlen ösztöndíjam, amit egyetemen kaptam, és minden télen hétvégén csak ezt építettem). Persze eladni annyiért sem tudtam volna, mint egy jó állapotót, de sebaj. A választás azért ő lett, mert beszámolta a mocit:) Persze szerettem a vw, apunak 28 éve van egy audi 80, nagy német autofan "voltam".
Az üzlet megköttetett, a kocsi olyan volt amit elmondott az eladó:
Valaki koccant vele, ki vannak szedve a légzsákok, de a kasztni meg van csinálva. Igaz volt, mindenhol ráncos festés, az eleje egész ok, az ajtók kicsit más színben pompáztak, de csak 15 méteren belül látható.
Vigyázva menj vele haza, mert gyenge a fék, igaz volt. Amit nem mondott az a hátsó lengéscsillapító, de mondtam neki próbaúton, úszott a segge.
Na hazahozva neki is láttam. Hazafele, ha folyamatosan nyomtam a gázt 1 helyzetben, mintha néha ki ki hagyott volna, de kb 20percenként 1 ütemet. Ez kb fél évig bírta, utána kotlott meg, de ne szaladjunk előre...
Ami egyből cserélve lett, lámpa, féktárcsa betét, főfékhenger, hátul lengéscsillapító, szilentek, talpasok stb...
Pár nap után, marhanagyot kottyant minden fékezésnél a jobb lengőkarom, valami persely kimaradt, raktam bele, de 2 hónap után budapestnek köszönhetően, és a 900 forintos szilentnek, szar lett. Kapott teli lemförder tt szilentet. Ezzel bírta.
Aztán jött a felismerés, ez a kocsi benzint fogyaszt, nekem meg nincs pénzem. Berakattam a gázt, ahol a Winkli is a tehénbe. Persze amikor lejárt a vizsgám, ott kicseréltették velem a fékcsöveket is (12000forintért, annyiért kicseréltem én a fél motorteret akkoriban), meg mondták, hogy a jobb hátsó lengő szar. Azt megreklamáltam ahol vettem, és kicseréltem megint. Amikor készen lett, kb 7-8 lityi gázzal eljártam, akkor 230-250 között volt. Ekkor már ok volt. Jöttek a gondok. 3szor állt meg. Persze mindig Bp közepén, telefon apámnak, ismerősnek, lámpából kitolni, és imádkozni, várni, fizetni. Húzva lett a gebe. Kb 3 óra szünet, és ment megint. Szétszedtem a gyujtáselosztót, a tengely 2cm mozgott balra jobbra. Kicseréltem és megállt megint, rá 2 hónapra, de végleg. Na vazzeg, újra sem indult. Gyertyanézés, nincs szikra, ekkor tudtam, a trafó is gatya.
A hidrókat ismerős cserélte ki, mert nagyon traktorosan működött a gép, teljesen szép hangja lett. 1,6 aee blokk, csak 8 szelepes. Ilyenkor volt benne 273 óra szerint. Szeintem volt benne 500. A köv dolog, bal oldalt elkezdte engedni a szervoolajat. Ezt is az ismerős cserélte ki. A hátsó keréken nem volt valami nagy fékerő, a dobot megmértem 2mm-el fölötte volt a megengedettnek. 180mm 181mm ig ok, ez volt 183,8mm, nem bírta a pofa. Ez is csere, eladás előtt. Az apróságokat meg folyamatosan cserélgettem, középkonzol ilyenek, nagyon nehéz volt csak azokat beszerezni, és olcsón. Csak neten kerestem, és ráértem, bontóban nem voltam. Kb mindent kicseréltem benne új alkatrészekre mire eladtam. Az órába 15 000km volt, mert ugye a golf3 órája van benne, ami 300 000 után nulláz:)
Kicsit a tapasztalatról is.
A kocsi mikor már megint összeépítettem egész faja lett. Ami nekem nem tetszett az a nyekkenések. Mindig az ajtókárpit. Kicseréltem a patentokat, meg minden vackot, de valahol kopogott valami a beltérben. Túl nagyok voltak az elvárások, most is van a mostani verdámban, aztán 10szer ennyibe került. Akkor tanultam meg, ez a le kell szarni probléma. Nekem fickósnak tűnt akkor, ma már ezt nem mondanám rá, de tette a dolgát. Elmendtem vele mindenhova, még Cseheknél is voltam vele, azt az utat szerette... 10 méterenként egy hegesztési varrat az autópályán, hát valami szörnyedelem...
Az ötödik rövid benne szerintem, 130nál 4000 forog, ami sok. Viszont megmarad benne a dinamizmus is, tudsz még vele előzni. A csomagtartója nagy. Ehhez nincs mit hozzáfűzni, 455 liter asszem. Az ülések egész jók, de nekem ez sportline változat volt. Egész kagylósak. Hátul mögöttem gyerek fért el kényelmesen, felnőtt nem nagyon. De szükségmegoldásnak ok.
A motor nagyon jó volt, alul is volt ereje, felül is, de ez egy 75 lovas kocsi, nem nagyon erős azért. Közben persze a fent említett cuccokat folyamatosan cserélgettem benne. A kasztni is elkezdett rohadni, letüsszentették az íveket eladás előtt, 6 hónap után kezdett lerohadni az ív. Nem volt kedvem vele foglalkozni. Aztán vettem lakást, és eljöttek azok a hétvégék amikor nem tudtam minden hétvégén alatta feküdni, és lemosni. Olyan volt mint egy megcsalt makrancos kis csitri. Mindig volt neki valami kicsi idegesítő baja. Nyekergett a kormány, valami kluttyogott, de lehet már csak én hallottam ezeket a hangokat, nem tudom. Az tuti, hogy asszony mindig kiakadt, amikor zene le, fülelés, és az áldott kérdés, amivel ki lehet kergetni a világból őt azóta is "HALLOD??" Ja szerintem a kocsin egy szikra lakk nem volt. Ilyenkor esett meg az, a tetőt leszarta egy madár, és 2 hét után mikor mostam, már fémig le volt oldva a festék és rozsdásodott a tető. Megint elkezdett folyni az a rohadt kormányszervó, én már nem akartam cserélni, a havert meg pofátlanság lett volna megint cserére kényszeríteni. Szerencsére ilyenkor elkezdtem szabad szemmel látható pénzt keresni, és megtehettem, hogy eladom a kocsit. Vettem egy Hondát, megírom majd az is......:)
Imádtam a kocsit, mindenkinek tudom ajánlani, minden olcsó hozzá, de aki megbukott technikából, és nem tudja mi az a kerék, meg ilyenek, azok sokat fognak költeni szervizesre.





Hibalista

- Kormány légzsákkal 8e, Anyóslégzsák 10e, Gyujtáselosztó 15e, gyujtótrafó 10e, hidrotőke 2,3e/darab, deknitömítés 2e, lengőkar szilent ócska 0,9e/oldal, utána lemförder teli audi tt szilent 3,6e/oldal, talpas 2e/oldal, kormánygömbfej 1,5e/oldal, kormánymű 12e, axiál kormánycsapágy, gömbös 4e/oldal, torziós rúd szilent 1e/oldal, napellenző 1,5e, középkonzol 4e, légbeömlők 3e, kézifékkötél 0,5e, első fékcső szereléssel 15e, bal lámpa, adta a tulaj, kormánydió és oszlop 5e, hifi 30e, első gólyalábak 20e/pár, hozzá szilentek meg csapágyak +10e. Hátsó lengéscsillapító 15e/pár, első féktárcsa +betét 20ezer párban, hátsó fékdob 3,5e/oldal, ablaktörlő 4ezer, kerékcsapágy 4e/oldal, hátsó kerékcsapágy 2e/oldal, főfékhenger 8e

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem, természetesen tökéletesen:)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ismerős, aki szeret ilyeneket csinálni, baráti alapon

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? civic ufo 1,8
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo Classic 1995

További ítéletek (105 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)