A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (2009)

Polo 1.2 TSI DSG 

Az ítélet értékelése
3,4(7 db)

Kis kék villám és a gyülekező felhők

Szöveges ítélet

Kb. 5 együtt eltöltött év tapasztalatát szeretném most megosztani.
Az autóvásárláskor két fontos paraméter volt adott a párom miatt: kisautó legyen és automata. Na meg, hogy ne legyen túl csajos, ez már az én feltételem volt. Az „Év autója” díjat besöprő, akkor még sokak által dícsért 1.2 TSI VW Polora esett a választásunk. Gyorsan a szívünkhöz nőtt, pedig nem tökéletes.
Számomra az elfogadható üléspozíció megtalálása volt nehéz, nem kényelmesek ezek az ülések, na. De cserébe tetszett az erős motor, nem kellett aggódni az előzéseknél, hogy sikerül-e. Bár kézi váltó párti vagyok, a DSG váltó városban egy áldás. Az már kevésbé dícséretes, hogy ha 1-nél több fokozatot kell visszakapcsolni akkor elég hosszasan gondolkodik. De hozzá lehet szokni, hogy előzésnél, sávváltásnál 1-2 másodperccel hamarabb a gázra lépjen az ember. Még mindig nagyon szeretjük, de már nem felhőtlen a kapcsolatunk. Íme az okok szép sorban:
Még az első évében tapasztaltuk, hogy kizárólag alapjáraton rezonáló, kopogó hang jön jobb elölről, a motortér irányából. Mint kiderült ez egy típushiba: a nem megfelelően rögzített üzemanyagcső hozzáér a kasznihoz. Garanciálisan javítva váltó és turbó szoftverfrissítéssel együtt.
Volt még nyest által megcsócsált gyújtáskábel csere kétszer is, ez már fizetős buli volt, de kb ennyi az első 3 évben az olaj és szűrőcseréken kívül.
Aztán szép lassan kezdtek előbújni a huncutságok, mint pl túl hangosan, kínlódva járó klíma. Hűtött rendesen, csak rossz volt hallgatni. Lett klímakompresszor csere, szerencsére még garanciában.
Egy apró, de nagyon bosszantó hibájától viszont a mai napig nem sikerült megszabadulni. Tapasztalataim szerint a csomagtérajtó csukása után, bár ezt meglehetősen óvatosan teszem, a hátsó helyzetjelzők nem világítanak. Minden más tökéletes, csak azok nem. Próbálkoztam égőcserével, de hasztalan. Aztán kitapasztaltam, hogy egy óvatos ütés a lámpatestre oldalról és minden rendbe jön. De ez akkor sem buli. A márkaszervízben szintén égőt cseréltek és gondolom befújták kontakt sprével, mert két hétig rendben volt, de utána megint jelentkezett a probléma. Érdekes, hogy semmiféle oxidációnak nincs jele és ha már egyszer kigyulladt, akkor nem pislákol/alszik el a következő indulásig. Jelenleg is együtt élek ezzel a problémával.
Mivel hidegindításnál néhány másodpercig általában már csörömpölt a vezérműlánc ezért úgy döntöttem, hogy jobb lesz kicserélni még mielőtt kárt okoz. Olaj + szűrők + gyertyák cseréjével együtt 280.000 Ft. Ez azért már nagyon fájt, pedig a sima olajcserék sem voltak olcsóak. A szomorú az egészben csak az, hogy mindez 4 és fél évesen, nem egész 60.000 km után történt úgy, hogy évente volt olajcsere (10-15000 km) és hidegen nem tapostam ki a belét.
Talán már írtam, hogy imádjuk, de komolyan fontolgatom, hogy lecseréljük, mert úgy érzem hamarosan sokat kell majd rákölteni. A futómű érzésem szerint már nem az igazi, minimum első lengéscsillapítók kelleni fognak, és még ki tudja mi. Viszont amitől rettegek az a kuplung/váltó. Az 1-es és 2-es fokozatok már eléggé rángatósak, nagyobb terhelésnél, pl emelkedőn induláskor, kitekert kormánnyal erősebb gázadásnál néha erőtlenül beremeg az autó. Némi szelephangnak vélt ciripelést is hallok a motorból, de lehet, hogy ez már csak az agyamban van. Szóval megrendült a bizalmam benne.

Hibalista

- nyest rágta gyújtáskábel kétszer - 2x27000Ft - klímakompresszor - garanciálisan - vezérműlánc olaj, szűrő és gyertyacserével 280000Ft - hátsó helyzetjelző néha indításnál nem ég - égőcsere nem segít, igazi megoldás nincs, de egy óvatos ütéstől kigyullad

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Porsche Buda

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 64000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Mazda 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 2009 (2010)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)