Benzines teknős
Szöveges ítélet
Egyszerűen imádom! Soha nem hagyott cserben, soha nem állt le az út szélén és soha nem volt olyan hogy ne indult volna. Van benne kellő elektronika, komfort modul (elektromos ablakok [elől], központi zár, klíma, ABS nincs de ésszel kell vezetni és ebből nincs probléma), de nem érzékeny az apróbb hibákra, nem csinál olyat hogy letiltja a motor indítását.
Váltója kiváló, nincs hosszú váltó út, gyorsan lehet kapcsolgatni a sebességeket (kell is mert nagyon rövidek a sebességei). Motorja kifogástalan, lehet pörgetni és bár nem túl nagyot mondó az 1.4 75Le, de méreteihez képest elég nyomatékos (szögezzük le, hogy nem versenyautó!, de sokszor megkérdezték tőlem hogy "1.6-os motor van benne?" mert olyan jól húz ha felpörgeti az ember). 3800 1/min-es fordulatszámon adja le a maximális nyomatékot ami 126Nm és 5000 1/min-en adja le a maximális teljesítményét. Motorjára talán lehet mondani hogy egy kicsit hangos, de ez nekem tökéletes, mert nem szeretem ha nem hallom az autót. Fogyasztása városban 8l/100km, országúton 6l/100km és 0,2dcl olaj /10.000km (ez még tökéletes)
A beltérrel maximálisan megvagyok elégedve. Nincs semmi oda nem való a középkonzolon (ellentétben az Opel Astrával, annak valami borzalom); van egy klíma kapcsoló, egy levegő keringtető meg egy vészvillogó a rádión és a ventilátor szabályzókon kívül, egyszerű de nagyszerű. Nekem nagyon tetszik a műszerfal színvilága. A kormány 2 irányban állítható (fel-le), az ülés 4 (előre-hátra, fel-le). Belső világítás; mindkét oldalon van olvasó lámpa elől, és hátul is van egy ajtónyitásra felkapcsolódó lámpa (ezeket saját ízlés világ miatt ledesre cseréltem). Csomagtartója nem nagy, de legalább kicsi, viszont annyi pozitívum van benne, hogy a hátsó üléseket ledöntve borzasztóan nagy helyet kapunk. Hely; kívülről kis autónak néz ki, de a súlya is jelzi hogy nem az. Kényelmesen el lehet benne férni 4 embernek tökéletesen, 5-nek derékbőségtől függően szűkösen. Elől nem simul össze az ember karja a mellette ülőével, hátul meg 180cm-ig szerintem viszonylag kényelmesen el lehet férni, de kinek mi. A vezető ülés kényelmes, hosszú utak során sem fájt benne semmim.
Karosszéria: nekem kifejezetten a facelift előtti darabok (a kerek lámpásak) jönnek be. Típus hiba mind ezekre mind a faceliftesekre hogy a küszöbnél rohadnak. A gyári kerekkel szerintem elég billegős gyors kanyarokban, én 195/50R15-öt raktam fel (az ültetést meg inkább meg se említem). A hátsó ablakok hajlamosak lejjebb csúszni (ha nem elektromos) és így esőbe beázik az autó.
Kis odafigyelés kell csak rá és akkor magad is elég ha megcsinálod a kötelező dolgokat, csak nem szabad megvárni még komolyabb baj lesz. Amire oda kell figyelni: fékfolyadék (ellenőrizni és DOT4-es fékfolyadékkal utántölteni), olaj (ha megfelelően feltöltjük nem szokott gond lenni vele), hűtőfolyadék (pár évente nem árt leereszteni és újjal feltölteni, ha új autó vásárlása esetén a kiegyenlítő tartályban nem rózsaszín, hanem egyéb színű folyadék van, azonnal csere), flexibilis cső hátsó kipufogó dob (megnő az autó hangja valamint a fogyasztása, idős autóknál elszoktak fogyni), kopó alkatrészek (toronycsapágy, féltengely csuklók, igazából elmegy az autó velük még néhány ezer kilométert, de ha már nagyon lehet hallani hogy kopog valami akkor keressünk fel egy szervizt), gátlók (ha feltűnően billeg az autó, sétáljunk az autó elejéhez vagy végéhez, a motorháztető szélén illetve a hátsó oszlopoknál, pár nagy lökést mérjünk az autóra és ha a billegés nem akar abba maradni kb 1 másodperc alatt akkor csere)
Hibalista
- Az autó korából fakadóan kellett csak alkatrészeket cserélni; flexibilis cső, toronycsapágy, szilentek, féltengely csukló, első kettő sárvédő (típus hiba hogy rohad a küszöbbel egyetemben), hátsó kipufogó dob, gátlók, olajgomba kábel eloxidálódott, hátsó ablak spricli nem fúj
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 174000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mustang |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
