Kitaró és majdnem tökéletes házastárs
Szöveges ítélet
Ott kezdem, hogy egyáltalán nem akartam ilyen autót (26 évesen vettem 5 évvel ezelőtt és még mindig használom), de még hasonlót sem.
Előtte egy BMW Z4-est és A6-ot használtam felváltva, nem gondoltam, hogy nagyobb autóra van szükségem, mint az A6-os... a sportos vágyaimat pedig tökéletesen kielégítette a kis bömbi.
De egy szép nyári napon lehetőségem volt (kedvező áron) hozzájutni az akkor bő 4 éves autómhoz... hát összebútoroztunk :-)
Az autó és a véleményem megítéléséhez talán még fontos lehet megemlítenem két dolgot
1. nem vagyok/voltam monogám pasi az autók terén, évente egyszer/kétszer biztosan váltogattam a járgányokat és mindegyikben kiélveztem az örömöket... a szóban forgó Phaetonnal sem voltak más terveim, mint záros határidőn belül eladni...
2. fiatal korban még igen agresszíven, szabályokat képlékenyen kezelve vezettem, ez az évek múlásával "lendületessé" mérséklődött, de mostanra már megszelídültem és ez nagyban az autó érdeme is... ebből következik, ha valaki vérpezsdítő négykerekűre vágyik, rossz helyen keresgél... hacsak nem talál az autóban olyan további fantasztikus tulajdonságokat, amik kárpótolják a vezetési élmény elmaradásáért!
Amikor először megláttam és beleültem, egyből éreztem, hogy itt bajban leszek... nagyon tetszett az autó enteriőrje.
Megvásárlás után azonnal elvégeztettem egy nagyszervízt és kicseréltettem a teljes fékrendszert is. Ez utóbbi nagy baromság volt, mert csak nekem volt szokatlan, hogy az üresen 2,3 tonnás autó nem ugyanúgy lassult, mint az előző autóim és én ezt a fékeknek tudtam be... az új fékekkel sem lassult valami félelmetesen, de kis idő múlva megszoktam.
Ami a lényeg, hogy hosszú évek után is rajongásig imádom az autómat.
Azóta megnősültem és gyermekeim is születtek, ezt az autót továbbra is egyedül használom, nem megyek vele sok kilométert, sokat áll a garázsban, semmi értelme, hogy meglegyen (vannak mellette más autóink is)... de mégis, nekem az abszolút No1. Nem bírom eladni :-) A feleségem ki is nevet sokszor, hogy lehetek ilyen hülye, amikor már szebb, fiatalabb és jobb, hasonló kategóriájú autót is vehetnék.. azt hiszem komoly kapcsolat alakult ki a gép és köztem... mindezekkel együtt az alábbi sorokat igyekszem elfogultságtól mentesen leírni.
Amik miatt nagyon jó társ az autó:
1. A szellőzőrostélyokat egy automatikusan nyíló-záró faburkolat engedi látni, vagy tünteti el és varázsolja homogénné a műszerfalat. Lehet, hogy parasztvakítás, de én imádom!!
2. A műszerfal megvilágítása akár egy repülőé... mai napig rácsodálkozom esti vezetés közben!
3. A hifi valami őrületesen szól, az első pár évben elájultam tőle, egészen addig, amíg egy LS600h Mark Levinson-ját meg nem hallottam :-) De ezzel együtt is azt mondom, remek zenei élményeket lehet átélni utazás közben.
4. Állati erős a hátsó lámpák fénye.
Ami régen még nagyot durrant, az a teljes hátsó LED világítás, indexek, féklámpa, hátsó ködlámpa... de ahogy elnézem, még ma is ritka az az autó, aminek ennyire szofisztikált világítása van... nagyon szeretem!
5. Légrugózás és szintszabályozás nagyon hasznos (pláne az utóbbi)... nekem 180.000 van a kocsimban és egyelőre nem érzem a futómű fáradtságát.
6. Dupla üvegezéssel van felszerelve a kocsim (szerintem mindegyik Phaeton), ami egyrészt nagyban növeli a komfortérzetet, másrészt, mint utólag kiderült, biztonság szempontjából sem rossz.
Történt ugyanis, hogy egy füstös képű fiatal srác téglával kezdte püfölni a baloldali hátsó ablaküveget... és azon kívül, hogy hajszálvékonyan megrepedt, nem tört be és nem tudott szert tenni a hátsó ülésen levő értékekre. Persze a baj megelőzhető, ha nem olyan barom az ember, hogy látható helyen hagy "lopni valót".
7. Én 10-12e kilométerenként cseréltetem az olajat és szűrőket, hidegen nem bántom, a motort mindig visszahűtöm és figyelek a turbóra... és láss csodás, sosem volt még semmi gondom az autóval. Nem hogy nem hagyott ott sehol, de még egy árva motorikus problémára utaló ikon sem villant fel soha a műszerfalon!!!
8. Baromi nagy a hely benne, sokkal nagyobb, mint a kategóriatársaknál (S-klass, 7-er), ez kiváltképp az elöl ülőkre igaz... de hátul sincs panasz.
184 centis, sportos testalkattal bírok, de ha nem állítok az ülésen, néha még lötyögök is benne... szóval tágas és kényelmes.
9. Formáját lehet unalmasként aposztrofálni és sosem gondoltam volna, de mindenhol sikert aratok a megjelenésével, mivel mai napig igen ritka. Egy időben sűrűn jártam vele tárgyalni és még a sokat látott emberek is megnézték, dicsérték, hogy milyen stílusos választás.
10. Mindenhol tisztelet övezi, senki nem hepciáskodik az utakon, mindenki előzékeny vele szemben, legyen szó autópályás haladásról, vagy városi közlekedésről.
Íme a negatívumok, mert persze azok is vannak:
1. Motorjáról az egyetlen negatívumként említhető infó, hogy az autó alul motorizált vele, amit leginkább az álló helyzetből való gyorsulásnál, illetve 160-180 fölött érezni.
Ha egyszerűen akarok fogalmazni, akkor: lomha! Ha már elindult, akkor némi rugalmasságot azért mutat :-)
2. A váltó szerintem lehetne gyorsabb, sokat csúszik... de jól illik az autóhoz.
3. Mindegyik Phaeton összkerekes, aminek néha hasznát veszem, cserébe gondolom egy picit többet fogyaszt ahhoz képest, mintha hátsó meghajtású lenne, illetve műszaki vizsgán és kerékcserénél elkérnek X ezer forint felárat :-)
3. Mivel a kocsi tömege bitang nagy, ezért a városi fogyasztása reggeli Bp-i dugóban 13-15 liter, hétvégi vagy esti Bp-i menetben 10-12, míg sztrádán 130-nál 8-8,5, 160-nál 9,5, de 200-nál sem több 11-12 liternél... szerintem teljesen normális, ezért nem is tudom, miért nem a pozitívumoknál említem... :-)
4. Drágák az alkatrészek... Pl.: 1 darab külső visszapillantó 300.000 HUF.
5. Idegesítenek a néha napján előforduló, semmihez sem köthető, random szerűen megjelenő elektronikai hibák.
6. Nem nyüszög, nem recseg, nem csavarodik (zavaróan) az autó, de mégis érzem, hogy nem új és nem is 3-4 éves, így a kopás miatt elképzelhető, hogy fog okozni néhány nem várt meglepetést.
Mégis olyan összhatást sugall az autó - amit a régi merciknél szoktak emlegetni az autós újságírók, vagy a modern kori autókból kiszerető felhasználók -, hogy ebben még van anyag és a világ végéig is elszalad.
Vigyázni kell, aki ilyen típust keres... elérhető áron van, nem lehet elhasználni a belsejét (ülés kiülése, anyagfeslés, gombok kopása kizárt), ezért gondolom egy autókozmetikával és óratekergetéssel bármelyik példány impozáns autóvá varázsolható és jó vételnek tűnhet egy-egy nepper kínálatában. Ha valaki mégis egy ellenőrizhető előéletűt talál, minden bizonnyal nem fog csalódni.
Hibalista
- Comfort akksi csere - - Anyós oldali elektromos ablak emelője (40.000,-) - - Központi kijelző (nem kellett cserélni, bár a Porsche Buda 1,2M-ért felajánlotta.... megoldottam 40e-ből) - - Néha, akárcsak egy párkapcsolatban az ember, ő is makrancossá válik... - comfort dolgok ideig-óráig nem működnek (légrugó, műszerfalvilágítás), majd egy csapásra minden megoldódik. - - Valami motorláncot feszítő ketyerét kellett cserélni, mert indításnál 2-3 másodpercig kerregett a motor (talán 50.000,-). - - Visszapillantó tükör indexe kitört. Visszapillantó csere: 300.000,- hungarian forint - - Ezen kívül 10-12.000 kilométerenként olaj + szűrőcsere... nagyon meghálálja. - - -
Ide hordtam szervizbe
Porsche BudaNagyon szar és tényleg drága
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Pécs AutóCityOlcsóbbak és foglalkoznak az ember fiával.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | Phaeton után nagyon nehéz lesz... talán Carrera vagy LS600 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |