A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat CC 2.0 CRTDI 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

Úgy gondoltam hogy szeretni fogom - és tényleg!

Szöveges ítélet

Több mint tíz évet nyomtam le egy B5 TDi Passattal. A végére már nagyon utáltam: soha semmilyen racionális okot nem sikerült találnom a lecseréléséhez. Sokat mentem vele, 5-6 litert evett, soha nem hagyott cserben, amikor meg mégis költeni kellett rá, új alkatrészekkel is legfeljebb pár tízezer forint volt a számla. Kényelmes volt, 1000 km után sem összetörten szálltam ki belőle, csendes és gyors, legalábbis a hazai keretek között.
Azonban, idén (2015) már a 18. életévébe lépett, felütötte a fejét néhány felszini rozsdafolt a díszléc alatt, és azt vettem észre hogy üzleti találkozóknál már két utcával a arréb parkolok hogy ne tünjön fel hogy milyen öreg autóból szállok ki, megszületett a döntés, mennie kell.
Először Sharant majd S-Maxot gondoltam utódul (van két gyerkőc a családban), azonban rájöttem arra hogy tökmindegy mekkora autóm van, az asszony úgyis telepakolja. Ha a Pug 206-al megyünk valahova, akkor azt rakja tele, ha egy utánfutós, tetődobozos Sharannal indulnánk el egy hosszú hétvégére, akkor azt pakolná színültig... sátorozni márpedig nem járunk, minden másra elég egy-egy börönd, szóval a praktikum mint szempont kissé hátrébb szorult.

A fő igény így az lett, hogy szép legyen, ne jöjjön minden utcán szembe, és ne fájjon ha sokat kell menni vele.
Felmerült itt CLK kabrió, Audi TT, de előbbihez nyuszi voltam, utóbbi esetében utálom az 1.8T motort. Megtetszett a Merci CLS is, de a legelső amibe egy kereskedésben beültem, annyira szakadt állapotban volt, nem mertem semmihez hozzányúlni nehogy a kezemben maradjon, mindezt benzines motorral, horror áron, hogy teljesen elment tőle a kedvem. Nagy szerelmem a BMW 6er, de az meg az árban nem fért bele. Azért kölcsönkértem egy 645i-t, hogy beleteszek vagy 200 km-t hogy felmérjem hogy alattam hogy fogyaszt, de az utolsó pillanatban visszamondtam (nehogy beleszeressek), és 3 nap múlva ezt az autót trélelen hozták vissza: a motorban szétment pár dolog. Hajjaj, dejó hogy nem alattam!

Kacérkodtam a Lexus IS250-el, de egy ilyet vásárlás előtt mindeképpen ki akartam volna próbálni, menni vele pár száz km-t, de sehogyan sem sikerült sem kölcsönkérnem, sem bérelnem egyet sem.

Volkswageneket nem is nézegettem, mert nem ezen a vonalon gondolkodtam, de egyszer csak beugrott hogy mikor megjelent a Passat CC, párszor nyálcsorogtam körülötte. Gyorsan utánanéztem, és rájöttem hogy ez minden kritériumomnak megfelel, a beszavazóshow-t így hát ő nyerte.

Pár hónap keresgélés után meg is találtam a nekem megfelelőt, 6 évesen, 180.000 km-el. 3 hete hajtom, és háááát...
..... imádom! :)

Persze, azért is ennyire szerethető, mert messze nem hibátlan. Csakis automatában gondolkodtam, és a DSG váltóról, ami ebben van, sok rosszat még nem hallottam, ehhez képest nem vagyok elájulva tőle: ha hirtelen kell elindulni (pl. egy kereszteződésből kell kivágódni), akkor az az egy-másfél másodperces késlekedés az pont elég némi fejben-anyázáshoz.

Szomorú vagyok a nagy kerekek miatt is: tudom hogy ez a trend, meg bénán is nézne ki kicsivel, de a magyar utakra egyszerűen nem való. Pattog, érzékeny a nyomvájúkra, növeli a fogyasztást. A régi Passat ballonos 15-ös kerekeit visszasírom a szarabb utakon.
A 170 lovas CRTDI motor erős, de bután erős: semmi játék nincs benne, nyomom a gázt és némi töprengés után megindul mint a disznó, de nem érzek rá semmi ingert: ebben tényleg csak azért van a lóerő, hogy hamarabb jussak A-ból B-be. De hát ezzel eddig is tisztában voltam, ez volt a cél, nem volt a szempontok között a vezetési élmény, már csak azért sem, mert játszós autónak van mellette egy VTi motoros CRX-em.

Tele van jópofa extrákkal, például a parkoló-asszisztensről, ami megkeresi az üres parkolóhelyet és magától beáll oda, azt hallottam eddig, hogy a napi közlekedésben használhatatlan, ehhez képest pont az ellenkezőjét tapasztalom: tök jól működik, kifejezetten keresni szoktam az ilyen helyeket, annyira szórakoztató nézni ahogy magától tekergeti a kormányt :)
Van benne nagy navi meg abban vinyó, MP3-at, filmet játszik le, navigál, csak sajnos ez a navigáció a Waze-hez képest tényleg a fasorban sincs, vicces, hogy amikor sietni kell, a műszerfalra felgyógyítom a telefonomat navigálni.
Az állítható keménységű futómű, a kanyarkövető fényszóró, a visszagurulás-gátló és a többi ilyesmi mind olyan dolgok, amik nélkül lehet teljes életet élni, de tényleg hasznosak, és más autóba átülve gyorsan feltünik a hiányuk.

Hát itt tartunk most. Megy a sok szöveg, hogy az új dízelekre a gatyádat is ráköltöd, meg az ilyen tele-extrázott autóban úgyis mindig elromlik pár százezer forintnyi apróság, hát őszinte kíváncsisággal állok elébe.
Update-elni fogok, amint lesz mit :)

Hibalista

- még semmi... de 10.000 km múlva jelentkezem :)

Ide hordtam szervizbe

M-Service, Debrecen. Ők tényleg jók.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat B5 Következő autója? 6er vagy CLS
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)