Szépséges csalódás
Szöveges ítélet
Egy Peugeot 407-ből (2.0L HDi) ültem át az autóba. Azzal 4 év alatt 100000+ km-t tettem meg, a legnagyobb probléma a guminyomás jeladók cseréje volt (itt még nem az ABS jeladóból vett jelek alapján következtetnek a nyomásra, hanem a valódi nyomást mérik az abroncsban, a szelepre szerelt kis elektronikával, ami tartalmaz egy műgyantába öntött kis elemet, ennek 4 év az élettartama) Más probléma nem volt az autóval.
A CC üléseit 2 hónapba tartott megszokni a PUG után, addig nagyon kényelemtlen volt... Utána már kényelmes volt.
AZ autó gyönyörű (egyébként is, úriember nem vitatkozik ízlésről, nekem nagyon tetszik a kupé (szerű) forma ;) )
Rendkívül gazdagon felszerelt modell, egyedül a bőr és a NAVI hiányzott belőle. Sávtartó asszisztens, párhuzamos beparkolásra önállüan képes asszisztens, elöl hátul parkradar, bi-xenon kanyarkövető (a létező legjobb dolog a mercedes led-es technikáját leszámítva), ugyan a leggyengébb (140 LE-s) motor, de 160-ról még érezhetően húzott, végsebesség 200 fölött valahol, ülésfűtés, 6lemezes CD tár (kártyaolvasóval), eső-fényszenzor, hangolható futómű, DSG Váltó sportfokozattal, kormányon F1 (szerű) váltóval is, tempomat, stb.
1000+ km-es túrákat egy-két megállóval megtettem vele, semmi hátfájás vagy álmosság, kényelmetlenség. 6 liter körüli fogyasztás.
Az autó magyarországi üzembehelyezésű, szakszervízben folyamatosan karbantartott, törésmentes, egyszóval tényleg megbízható autó...
Szóval a kép akár idilli , is lehetne, DE...
- Az első probléma 15e km megtétele után jött elő, szervízüzemmódba kapcsolt, turbónyomás érzékelő (vagy mi...) romlott el. viszonylag gyorsan és fájdalommentesen javítható volt (nem volt 60e ft a javítás)
- Aztán a klíma ment tönkre, az már bonyolultabb volt és fájdalmasabb is. Ami fontos ezzel kapcsolatban: a klímakompresszor ezekben a modellekben már állandóan forog, ha nincs bekapcsolva akkor is. Tehát törvényszerűen 150-200e km-enként javítani kell, akár használod folyamatosan, akár nem.
- végül horvátországban az autópályáról lekanyarodva hibát jelzett az autó, leállítás után már nem indult be többet. A magasnyomású üzemanyagszivattyú ment tönkre. Ráadásul, szintén a tervezett avultatás jegyében, a teljes szivattyú alumíniumból készült, így a nagynyomású rendszer teljes egészét teleszórta alumínium forgácsdarabokkal. A probléma ismert, van akinek 100e van akinek 300e km-nél jön elő, a karbantartási tervben nincs benne a szivattyú szállítási nyomásának ellenőrzése (pedig ezzel elkerülhető lenne egy komoly nagyjavítás). A probléma nem a szivattyú tönkremenetele önmagában (régen ezek az alkatrészek ugyanis nem alumíniumból készültek, és a hibájuk esetén simán lehetett öket cserélni, minden további probléma nélkül) hanem az, hogy a mikron-nyi réseken, ahol 1000+ BAR nyomáson közlekedik az üzemanyag, eltömítik ezek az forgácsdarabok. Nálam mind a 4 prolasztó cserés lett, plusz nagynyomású, plusz a tankban levő üzemanyag pumpa, plusz RAIL cső, plusz valamilyen mágneses cucc, plusz a teljes rendszer kiszerlése, kitisztítása, netto 2-3 munkanap, szóval a számla vége több, mint egy millió lett...
Eljártam vele még 9 hónapot a javítás után nem volt semmi baja, normálisan fogyasztott, szép hangja volt, garanciális, de már nem tudtam jó érzéssel bele ülni.
És még mindig szerencsésnek mondhatom magamat, mert a kettős tömegű még rendben volt, leállításnál nem rángatott, DSG váltó szép csendben tette a dolgát, szóval az igazán fájdalmas tételek még nem is romlottak el...
Nem a legolcsóbb modellt vettem meg a piacon, vigyáztam rá, szakszervízben folyamatosan szervízeltettem én is, ehhez képest több, mint másfél millót költöttem rá, amiből egy millió nem a normál használatból fakadó folyamatos karbantartás költsége volt, és 3 év alatt elveszítette az értékének 40%-át, egyszóval 3 év alatt 3 millióba került. Ugyanezt a kényelmet és majdnem ugyanezt a műszaki színvonalat a peugeot 4 év alatt 1 millió ft-ért produkálta.
Soha többet VW csoportos autó.
Hibalista
- - turbónyomás jeladó - - teljes befecskendező rendszer (csere): mágnes szelep, pillangószelep, 4db porlasztó, magasnyomású üzemanyag szivattyú - - klíma alkatrász (nem kompresszor, de 100e ft felett volt a javítása)
Ide hordtam szervizbe
Skoda Mentes és Tsa: segítőkészek, de pont ugyanolyan áron dolgoznak, mint bármelyik VW szervíz --> Drága. NAgyszerelés után elhoztam az autót, az első 500 méteren kiderült, hogy nem jól csinálták meg, szóval az utólagos ellenőrzésük megbukott. Egyebekben korrektek voltak.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Porsche M5: ismerettség útján kerültem oda, szóval nagyon segítőkészek voltak, az autót meg is javították, pedig nem volt egyszerű a hiba. Egyetlen probléma velük (is), hogy szintén arany áron dolgoznak, de hivatalos márkaszervízként vannak kötelezettségeik, szóval nem tudnak 15 000 Ft / óra árnál olcsóbban dolgozni. (Magénszemély ne vegyen nem kompakt kategóriájú VW csoportos autót, mert a szervízeltetés tényleg drága)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | peugeot 407 2.0 HDi | Következő autója? | 407 2.2L |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
