Már ez is Windows alapú?
Szöveges ítélet
Ez év márciusában rendeltem meg, nagy várakozással, mert addig is Passátot hajtottam már 3 éve nagy megelégedéssel. Alig 3 hónap alatt meg is érkezett a járgány. Nekem nagyon tetszett, tetszik most is, kívül belül.
Ami a kényelmet illeti, csak elől szabad ülni benne, hátul fapad. Különös elváraásaim ezen a téren nem voltak, hiszen sokat vezettem már VW-t, tudtam mire számíthatok. Még véletlen sem franciás vagy svéd kényelemre.
A motor remekül húz, elégedett is lehetnék vele, de két felettébb bosszantó probléma minden napomat megkeseríti:
1. 2000-es fordulat alatt alatt, bármelyik fitt biciklisfutár legyorsul. Ezt meg lehet tanulni kezelni, bár tudtommal a turbó pont az alacsony fordulaton kellene kifejtese áldásos hatását.
2. És ez minden határon túl megy, nagyjából minden harmadik indításkor hibajelzést ad a multifnkciós kijelző és leszabályozza a motort. Na a német csoda ilyenkor egyáltalán nem megy.
Ennek a hibajelenségnek több verziója is létezik:
1. A tempomat !-t mutat s nem működtethető,
2. Emission Workshop felirat jelenik meg és vagy kigyullad a motor ikon, irány a szervíz!
3, midkettő együtt,
4, egyik sem, de a motor így is leszabályoz 2800nál. Turbó nuku, kb 50 LE marad, a Lágymányosi hídra a Művészetek Palotájánál alig tudtam fejutni. Ezért 2x már inkább tréler vitte el.
De hogy jön ide a Windows? Mivel a szervíz, hosszas unszlásokra különböző érzékelőket is kicserélt már, de még mindig semmi, kénytelen voltam magam a hiba megoldását megtalálni. A megoldást az IT-sek adták, ahogy a PCs hibákat lezelni szokták. Gond a, reset, vagy újraindítás. És lássatok csodát! Ha indításkor hibát jelez a komputer és nincs turbó, leállítom és 10 mp múlva újraindítom. Van amikor ezt 2x 3x is meg kell ismételni, de többnyire bejön. Ha nem, jön a tréler. A röhely az, hogy erre az egyik tréler vezetője is felhívta a figylememet és azt javasolta szokjam meg, mindennapos fuvarjai vannak az új Passát megjelenés óta az ilyenek miatt.
Ezek szerint a Windows stílus már a német mérnökék terveibe is beférkőzött. Siralmas és egy 20 éves roncsatól még elfogadható lenne, de ilyen hibát és azt, hogy egyetlen szervíz sem tudja/akarja kijavítani egyetlen új autótól sem lehet elfogadni. Pláne nem egy 7 milliós "német" autótól, hisz azok olyan jók...
Legközelebb Volvót veszek, vagy japán autót. A németek, meg tanuljanak meg autót csinálni.
Hibalista
- Légmennyiségmérő
- Szívónyomásmérő
- Tempomat kapcsoló
- Fedélzeti számítógép
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Gocsejauto Zalaegerszeg
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat 1.9 TDI | Következő autója? | Volvo V70 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |