A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 PD TDI 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

A tökéletes utazóautó

Szöveges ítélet

Korábban is Passatunk volt, és nagyon szerettük már azt is (IV-es széria). Azonban volt néhány dolog amit az akkori vásárlásnál elrontottunk. Az 1.6-os jó öreg szívómotorral vettük az alap comfortline felszereltséggel, és nagyon gyenge volt egy ekkora kaszniba. Volt hogy 2-esben mentünk fel a egy 10 km-es hegyi szakaszon :)

Ezért az új autót erős dízellel 170LE és a legmagasabb felszereltséggel vettük. Elsőre szerelem volt, a család minden tagja szerette. A leginkább lenyűgöző, hogy mennyire erős és milyen keveset tud fogyasztani (nem városban). A belseje az alcantara bőrrel gyönyörűen néz ki és hosszú távon is kényelmes, mert nem izzad bele az ember. Szerintem feleslegessé teszi a teljes bőr ülést.
Amit viszont elfelejtettek megkérdezni a vásárlásnál és akkoriban ez még nem is volt ekkora téma, hogy ne várasi használatra vegye az ember, mert ez az autó egyszerűen nem arra való (nagyon lassan melegszik be és addig rosszul is fogyaszt). 3-4 év városi használat és a téli részecskeszűrő regeneráló körök után vettünk egy városba mászkálós benzines autót (mindenkinek ezt ajánlom), és a Passatot inkább a hosszabb utakra használtuk.

Ekkor viszont egy álom az autó. Csendes, jól fogyaszt és egyáltalán nem fárasztó vele az utazás. A legmeglepőbb hogyha át ül egy hasonló 170 LE-s CR TDI be az ember úgy érzi, hogy az legalább 20 le-vel gyengébb. Nagyon meg tud indulni, ami előzéseknél jól jön. Ami limitálja a száguldást az a futómű. Illik az autó karakteréhez, kellemesen rugózik, de nem túl sportos. Kiszámíthatóan kezdi tolni az orrát sosem lepett meg.

Tetszett:
- A fékek jól fognak, mi megrendeltük a visszagurulás gátlót is ez veszélyesen meredek elindulásokkor nagyon jól jön.
- A váltó pontos jól kapcsolható, a nagyon gyors váltásokat viszont nem szereti.
- A bixenon fényszórók szépen világítanak a 9 év alatt nem kellett őket cserélni, a kanyarkövető funkció elromlott még az elején,de ez egyáltalán nem hiányzott.
- A hely több mint elég többször is mentünk síelni 5 személlyel és simán elfértünk benne, bár a hátul középső embernek kényelmetlen az utazás hosszabb távon.
- Erős és takarékos motor

Hátrányok:
- A kormányzás nem ad túl sok visszajelzést eléggé érzéketlen.
- Városban extra magas fogyasztás és eltömődő részecskeszűrő.
- Kissé drága szerviz

Összefoglalva: tökéletes utazóautó és családi autó hosszabb távokra, de nem szabad városi használatra venni.
Ezt alátámasztva 3 fogyasztási adat, ami szerintem sokat mondd.
Város télen: 10-11 Nyáron: 8-9
Autópálya Zalaegerszeg-Budapest (140 tempomat): 6
Zalaegerszeg-Kapolcs (100-110): 4,6

Hibalista

- - A Bixenon fényszóró kanyarkövető része viszonylag hamar megadta magát a 2.évben, de egyáltalán nem hiányzott, a lámpákba épített kanyarfények sokkal többet érnek városban (a javítás túl drága lett volna) - - PD elemek 120e kmnél cserélve lettek, amit garanciában végzett a Volkswagen (szerencsére) - - Az első lengőkart tréfálta meg egy kátyú, utána nem volt túl magabiztos az autó kanyarokban, ez is cserélve lett - - A CD lejátszó nem bírta az aprópénzt (avagy kisgyereket ne hagyjunk játszani az autóban) :) - - Az egyetlen negatívum a sokszor eltömődő részecskeszűrő, ami hosszabb (15perc) 100-as tempónál regenerálja magát (ha még tudja, különben szerviz), tehát ne csak városi használatra vegye, aki megveszi, mert akkor sok gond lehet vele - Ezeken kívül csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni, amiknek az ára viszonylag magas, de a hivatalos szervizek munkadíja dobja meg az árat inkább. - A két tömegű lendkerék és az olajszivattyú probléma még nem jelentkezett, de a lendkerék strapabírása erősen vezető függő szerintem. - Olajat cserélni kell legalább 20e-ként, nem szabad megvárni a 30e-t. Így sosem volt jelentős olajfogyasztásunk, mindig kijöttünk a csereperiódus végéig minimális fogyással.

Ide hordtam szervizbe

Volkswagen márkaszerviz ZalaegerszegNem a szakma csúcsa az egyszer biztos, és még az árát is megkérik.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 166500
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat IV Következő autója? CX-5
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)