A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1,9 PDTDi 130 LE 

Az ítélet értékelése
3,9(9 db)

Tovább hűséges, mint egy kutya!

Szöveges ítélet

Előre le szeretném szögezni, hogy azért írtam ezt a hosszú véleményezést az autóról, mert tényleg megérdemli, valamint a hőn szeretett németjuhászunk hamarabb elment, mint Ő.

2001 Január - Édesapámon az egyértelmű elmebaj tünetei kezdenek kibontakozni. Hetek óta álmatlanság és mindennapos stressz gyötri. Házon kívül s belül egyaránt karórájánál fontosabb tartozékká lett számára egy a lapok rögzítésénél már elengedett, négyzet alakú könyvecske. Ugyan ritkán láthattam becsukva, mai napig emlékszem rá, hogy a borítóján a legújabb kiadású VolksWagen Passat kék-piros fényekben pompázó sebességmérőjének a képe volt közelről befotózva. Akkortájt, Újév derekán nem a Karácsony alig elmúlt emléke borzolta a családi kedélyeket, hanem a mindennapi agonizálás az autó extráinak és külső-belső megjelenésének az összeállításában. Január közepére megszületett a döntés, az akkoriban újdonságnak számító pezsgőzöld metál szín mellett döntöttek szüleim vajszínű belsővel. 130-as 1.9 PDTDi, HighLine felszereltség, a 2001-es szériához rendelhető extrák legtöbbjével. "Uram, ezt a színt Áprilisban tudjuk leszállítani Önnek" - MIVAAAAN?

2001 Április - A nagy nap. Családi program rajzolódik ki az új autó átvétele körül. Személyesen tettem tiszteletemet a Porsche Pestnél, ahol (megannyi számomra feleslegesnek tűnő mellébeszélés után) végül átnyújtották nekünk a kulcsokat. Szemmel láthatóan nem bírtuk feldolgozni azt a megannyi információt (2001-et írunk, előtte egy full fadas múmia mondeonk volt) az autóról, amelyet akkor ránk borítottak. 8 légzsák, Xenon, fedélzeti computer, makulátlan minőségű bőrülések, 6 sebességes váltó, bőr multikormány, tempomat, ABS, ASR, ülésfűtés, állítható deréktámasz, faberakás, automata klíma, a legerősebb 6 CD-s tárral ellátott rádió, kalaptartó-roló, színezett üvegek, levehető vonóhorog, 4 elektromos ablak, könnyűfém felnik.

2014 Március - Az autó még mindig a mi tulajdonunkban van. Jelenleg már az enyémben, 4 éve. 370.000 km, hibátlan, annak ellenére, hogy 75.000-nél kapott egy olyan chip-et mely elvileg 200 LE-vel repíti. Már nyilván fogyatkozott belőle, de nagyon megy a kis járgány még mindig. A gyári turbó 180.000-nél adta meg magát, azóta a második van benne, mely azóta 190.000-et tett meg, és sehol semmilyen luk. Még mindig 5.5 és 8 között fogyaszt. A 8 az autópálya 160, az 5.5 meg amikor nyugodtan tudsz menni vasárnap a városban vagy este. (Budapest) Városon kívül lemegy 4.5-re. A rekordom egyetlen tankkal 1250 km és nem 40-nel araszoltam lefelé a hegyről.

Kicsikét méltatlankodva olvastam mások véleményeit erről a Passatról. Gondolom ennek az az oka, hogy ha én most felmegyek a használtauto.hu-ra, akkor 260.000 km-nél többel alig találkozok, tehát mindegyik egy visszatekert roncshalmaz. Akik vigyáznak rá, annyira szeretik, hogy nem válnának meg tőle, pláne nem annyiért, amennyit adnának érte. Anno aki ilyen autót vett, az általában (pláne kombiknál) sok kilométert tervezett megtenni, azért fizette ki a magas vételárat a kis fogyasztású, ígéretes PDTDi motorért. Hogy lehet, hogy Németországból 500.000 km körül vannak ezek az autók, nálunk, a behozottak meg 240.000? De nem ritka a 200.000 alatti futásteljesítmény sem. Egyértelműen vissza van tekerve, nem beszélve arról, milyen története lehet az autónak. Én tudom, hogy az én Passatomnak milyen múltja van. Mindig minden ki lett rajta cserélve, meg lett csináltatva időben, sosem lett összetörve olyannyira, hogy sérült volna motorikusan vagy futóművileg. És sosincs komoly baja. Elöregedett rajta sokminden már, idő múlása miatt volt, amit cserélni kellett, de igazából majdhogynem csak ennyi. Egyszer hengerfejes lett, de vélhetően a mi hibánkból (utána lettem kioktatva, hogy mitől is lesz hengerfejes egy autó. Azért a védelmére legyen mondva, hogy két nyáron át ette a vizet kicsit, télen sosem, majd a harmadik nyáron derült csak ki, hogy hengerfejes. Közben lement így 50.000 km-t, ráadásul Görögországba menet derült ki, hogy hengerfejes lehet az autó, mert akkor már nagyon ette. Ennek ellenére elvitt 4 embert nyaralni, majd haza is hozott, rendes tempóval, minket nem sokan előztek meg.

275.000-nél éreztem, hogy csúszik kicsit a kuplung. Tényleg csak annyira, hogy az avatatlan utas észre sem veszi és naná, hogy csak padlógáznál. Természetesen sokkal nagyobb nyomatéka is van a motornak, mint egy 130LE-s, gyári darabnak. Akkor a szerelőm azt mondta, hogy SOS cseréljem ki, mert max 5.000 km van benne és ott fog valahol hagyni. Jelenleg 370.000-nél még ugyanaz a kuplung van benne és nem csúszik jobban, mint akkoriban, de a szerelőmet lecseréltem.

A PD csúcsok cseréjétől tartok kicsit, de még tisztítani sem kellett. Sosem tankolok olcsó benzinkútnál, sem munkagépből lopott üzemanyaggal. Lehet, hogy ezért?

Egyik nagyszerviz után volt az egyetlen igazán kellemetlen élményem. Azt hiszem a generátorszíj (vagy mi) feszítőgörgő tengelye eltört és leugrott (vagy az ékszíj, nem vagyok autószerelő). 70E ft nem várt kiadásom volt, de saját lábán vezettem be egy szervízbe akkor is.

Az egyetlen dolog, ami tényleg szinte hiba az autón, az a légtömegmérő meghibásodása. Ennek a költsége kb 45E Ft, én úgy tapasztaltam, hogy kb három évente cserére szorul. A jelenség olyan, mintha elmenne a turbó. Azért mindenkinek javaslom, hogy mikor elmegy a turbó, nézze végig a motortérben a vákuumcsöveket, mert hajlamosak leugrálni (gondolom a rossz utak miatt) Többször előfordult már, hogy csupán a helyére kellett dugni egy csövet s minden megjavult.

Két szervíz között nyáron fordul elő, hogy tölteni kell bele olajat, de azt is már csak a szerviz előtt 2.000 km-el esetleg. Télen annyit sem eszik. Sosem kék a kiröffenő füst. A gyári érték, ha jól tudom 9 deci olaj 1000 km-enként. Ezt azért még messze sem éri el.

Az autónak a leggyengébb pontja talán valóban a futóműve, melyet már olyan sokan említettek is. Egyrészt annyira bonyolult (szerelők szerint), hogy mindig meghibásodik valami benne. Én nem tudom, de álltam már alatta és tényleg elképesztő, mennyi lengőkar dolgozik odalent, és ráadásul érzetre nagyon rosszul is, mert olyan, mint egy csónak. Billeg jobbra balra, amit mondjuk egyesek limuzinosnak mondanak, mert tényleg olyan, mintha az ember egy nagy bölcsőben ülne. Egyáltalán nem sportos. Viszont komoly tempóval sem tör ki a kanyarból. Én nem ítélném meg sem alulkormányzottnak, sem túlkormányzottnak. Tört már ki eleje és segge is többször.

Ha kopogást, ropogást hallani lentről, akkor a C kutyacsontot érdemes megnézni először. 3000 Ft darabja, 2 van belőle, és 20 perc alatt cserélik ki.

Sokszor el szoktam gondolkodni azon, hogy megváljak-e tőle. Megmondom őszintén, tudnék nagyobbra, jobbra, újabbra váltani. Időnként el is kap az igazi magyar mentalitás, mely szerint minél drágább autója legyen az embernek. Nálunk köztudott, hogy a paneloknál áll a legtöbb BMW, ahelyett, hogy az emberek az életkörülményeik javítására fordítanák az összeget. Próbálok nem foglalkozni ezzel és élvezem a tények adta örömöt. Kívül-belül jobb állapotban van, mint a legtöbb fele ilyen korú autó. Nem hagy ott sehol és annyira olcsó a fenntartása (ha jó karban van tartva), hogy el is felejti az ember, hogy még a TV távirányítóért is autóval jár, amit mások luxusnak tartanak. Én azt mondom, ha olyan autót akarsz, amit beindítasz és megy, de nem a legpuritánabb körülmények között, akkor ez lehet az egyik legjobb választás.

Előtte egy új Skoda Octavia-m volt, amiből a legnagyobb örömmel ültem át bármikor ebbe a kocsiba. Főleg, mivel a családba volt ez ugye már akkor is, minden alkalommal, mikor átültem, egyértelműen ennek adtam a pontot, hiába volt 9 éves, mint inkább a 2 éves Octvaianak.

Hibalista

- Részletezve a leírásban

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 370000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia 1.6 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)