A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1996-2000)

Passat 1.9 TDI, 90Le, AHU 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Közlekedőedény

Szöveges ítélet

tldr
A kocsi alkalmas lehet meg mindig nagy tavolsagok nyugodt lekuzdesere, a vasarlaskor az allapotra kell figyelni es lehetoleg nem a kinalat legaljabol valogatni. Megallni minimalis torodessel valoszinuleg azok sem fognak, de sok bosszankodastol megkimelhetjuk magunkat ha van idonk es penzunk egy elfogadhatot kivarni, bar a jok elegge tul vannak arazva szerintem... 19-20eves autokrol van szo. En ujra vennek ilyet, ezt sem onszantambol csereltem le.

Hosszu:

2013 decembereben a beazo teteju, ingadozo alapjaratu ford escortom(eletem elso sajat autoja) talalkozott egy uj golffal egy parkoloban, ezutan sem lett mar soha a regi, azonban 2014januar vegen az eloregedett (raadasul nemis olcson vett) gumiknak es a sajat figyelmetlensegemnek koszonhetoen rafutottam egy padkara aminek hatasara a bal elso kerek 20centivel allt hatrebb a sarvedoben mint illett volna neki, forogni sem volt mar hajlando plusz meg a ket defekt megpecsetelte az auto sorsat, masodik gazdasagi totalkarbol mar nem akartam visszahozni. A munkabajarashoz mindenkeppen szuksegem van autora, napi szinten is, illetve Nemetorszag es Magyarorszag kozotti ingazasra is.. Adott volt 6 nap autovasarlasra, ami nem tul sok, foleg hogy az anyagi lehetosegeim is epp eleg korlatozottak voltak(6-800ezer forint), raadasul nem akartam nemet rendszamos autot, ezert az otthoni kinalatbol kellett valogatnom. Eloszor Opel Astra 1.7DTI-ben gondolkoztam, az van a csaladban, jol fogyaszt es szerelo is lett volna hozza, de hamar rajottem, hogy remenytelen elfogadhato allapotut venni belole.

Az egyik kereskedesben ajanlotta az elado az autot amit vegul megvettem, miutan latta, hogy a szethullofelben levo Astra nem gyoz meg. Kivul voltak rajta optikai hibak, 1-2 karcolas, a csomagtarto melletti festekholyagosodas, elol kavicsfelverodesek, jel nelkuli grill(vegig utaltam, de valahogy sose csereltem ki), bal hatso ajto logo gumikederrel, kis szakadas a vezetooldali ulesen. Nem tul szep zold szin, semmi klima, lakkhibas visszapillanto, de mindezek ellenere nem volt vallalhatatlan, plane hogy nem az operaba kellett az auto, hanem hogy munkaba jarjak. Akksiban toltes mar nemigen volt, szoval kulso akkut ra, egybol normalisan indult, semmi fust, minden jonak tunt, probaut ahol nem en vezettem, mert kerdeses volt a nemet probarendszamon a biztositas, de belegondolva akkoriban azzal se mentem volna tobbre ha en megyek vele, tapasztalatom 0 volt ugy altalaban autokkal es Passatokkal kapcsolatban is:D. Lenyeg a lenyeg, kellett egy verda, ez volt a leginkabb elfogadhato, es joval tagasabb mint egy Astra, ami nem mellekes tekintve hogy 2meter es 150kilo kell hogy elferjen a volan mogott. 750ezer forint volt az ara nevre irva magyar rendszammal, ebbol alkudni nem tudtam, viszont egy olajcsere, uj akksi es hosszbordasszijfeszito csere meg belefert a kereskedonek. Az auto Passau kornyekerol valo volt, sok hiba az elozo tulajok altal elmulasztott karbantartasok es nem torodomseg miatt volt, de egy tobb tulajos oreg autotol azert nem kell csodakat varni.

Elhoztam az autot, bealltam a kocsifelhajtonkra, epp akartam volna leallitani, kifogyott belole az uzemanyag, innen is udvozlom a kereskedot, 10km-re eleg gazolajat sem hagyott benne, ez kb 5-6decit jelent:D. Gyorsan gatyaba kellett razni az autot, hogy Nemetorszag fele tudjam venni az iranyt. Bal elso tompitott nem vilagitott, biztositek csere, ablakmosofolyadekot nem nyomta, ki kellett szedni a pumpat es kezzel megmozgatni, mert beallt, kesobb csereltem is, vezetooldali zar nem mukodott rendesen(persze a kereskedesben jo volt:D:D), ajtot szetbontottuk, ideiglenesen egy kis wd40 megoldotta a problemat, ket kulcs volt az autohoz, egyik nyitotta masik inditotta... ezt is otthon vettem eszre. Ezekkel a gondokkal egyutt lehet elni, csak nem tul kellemes.

Elindultam a bajorokhoz, masnap munka. Megalltam a hatar elott harapni valamit es telefonalni, addig az auto eleg jonak tunt, foleg az escort utan. Indulok tovabb, semmi gond, siman indul, gyorsul minden kiraly.... hopp, kb 110ig... ott mintha elvennem a gazt, utana veszprogram, 110-120 max. Leallitas utan helyreallt, de csak amig nem kellett jobban kihuzatni az autot emelkedon vagy elozeshez, utana megint szetszaladt a menes. A hatralevo 500kilometert nem mosolyogva tettem meg, maradjunk ennyiben. Masnap par telefon, hogy megis mi lehet, mennyire nagy a baj, illetve rajottem 1-2nap alatt, hogy csak akkor csinalja, ha leallitom az autot es ujrainditom. Tehat ha reggel hidegen beinditom az, es megyek vele ezer kilometert leallitas nelkul, akkor semmi gond. Ha leallitom es egybol ujrainditom, akkoris mar elkezd szorakozni. Ezen kivul feltunt meg hogy kuplung kinyomasakor bug valami, ha ki van nyomva akkor pedig csorog, a hatso fekek pedig mar teljesen hasznalhatatlanok, es ezert eleg 'nyulos' a fekezes elmenye. Az elso tarcsak amugy rendben voltak, valamiert csak azokat neztem meg vasarlaskor.

A hibak javitasahoz kovetkezo itthonletemkor kezdtunk hozza, prioritas szerint eloszor a fekeket csereltem Bosch tarcsa es betet hatra ami nemis tul jo, cserebe gyorsan kopik, szoval ha mar rajottunk hogy nem a legjobbat vettuk, legalabb nem kell sokaig egyutt elnunk a tudattal:D. A csorgest es bugast a kuplungkinyomocsapagy okozta, ez az auto meg nem kettostomeguvel szerelt, emberi aron meguszhato egy kuplungcsere... ha mar ugyis szet kellett szedni, csereltettem mindent, nem csak a csapagyat, kb 70ezer forint volt mindenestul. Az veszprogramra allas kapcsan keveredtem el egy bosch szervizbe, ahol allitottak az adagolon valamit allitolag meg szivosort tisztitottak nem tul olcson. Nem is ez volt a fo gondom veluk, hanem az hogy nem tudom nelkulozni az autot par napnal tovabb, es aztis csak elore egyeztetett idopontokban, bar ez meg megoldhato lenne...de amikor a szerelo elkezdett olyan meseket eloadni, hogy mar biztos kopott a motor, meg oreg a technika, es adjunk neki tobb uzemanyagot meg levegot, akkor otthagytam oket es tobbet nem is mentem. Nem az a gondom, hogy oreg az auto, es lehet hogy kopott a motor meg oregek az alkatreszek... ez amit mondott nagy joindulattal is talan egy tuneti kezelesnek elment volna, de annak nem vagyok a hive.

Szerencsere ismerosom altal osszehozott a sors egy szerelovel aki hajlando utanaolvasni es utanakeresni a dolgoknak, ert is hozza, ragaszkodik a minoseghez es nem szorja foloslegesen az ugyfel penzet es mindig torekszik ra, hogy a leggyorsabban a legjobb ar/ertek aranyu megoldas szulessen. Ezzel a veszprogramos temaval ok is megizzadtak, es vegul kiderult hogy egy parszaz forintos gumicso volt kihasadva az ECU hazaban... mar atneztek mindent, ugy derult feny a hibara, hogy alapjaraton nezegettek a motorteret, es feltunt, hogy sziszeg egy kicsit az ECU doboza. Szetszereles utan lattak hogy all benne mar par centi olaj is, egy alapos mosas es csocsere utan teljesen megszunt ez a hiba korulbelul egy evre, amikor is egy masik gumicsovon lett egy kisebb repedes, de azt fel ora volt cserelni es kiprobalni, illetve nem is allt at veszprogramra a kocsi, csak kicsit gynegebb volt, picit fustolt es tobbet evett kb 3-4decivel.

A kipufogorendszer es katalizator szemrevetelezesekor kiderult, hogy van az autoba szerelve utolagos koromszuro, ami jo dolog is lehetne, ha nem forditva kerult volna beszerelesre... Ennek alkalmabol katalizator, koromszuro kikerult az autobol, EGR le lett zarva. Az autonak jot tett, a kornyezetnek nemtudom... mindenesetre nem fustolt, jobban fogyasztott.

Az elso rugok alja eleg rozsdas volt, egy csatornafedelen a bal elso fel is adta a harcot, letort az aljabol 1 menet korulbelul. Nagyon picit latszott is az auton, ha utolag belegondolok, de igazabol a csorgest vettem eszre letekert ablaknal es uthibaknal. Az auto gond nelkul labon hazajott, persze hozza kell tennem, ha valami nem 100%os, eleg ovatosan kozlekedek, aggodos tipus vagyok. Vegul kicsereltettem a ket elso rugot es lengescsillapitot, igy az eddigi enyhen hajokazos filingbol is vesztett az auto, pedig mar elegge megszoktam:D.

2015 nyar kozepen egy melygarazsban ferden allva kicsit indulatosabb pillanatomban becsaptam a vezetooldali ajtot, es kiugrott a szerkezetbol az uveg, amit nem vettem eszre, mert le volt tekerve az ablak(ugye no klima, de ha bezartam taviranyitoval, felhuzta automatikusan az ablakokat). Bezartam a kocsit, mennek dolgomra, hallom hogy valami recseg-ropog.. az uveg sarkaval felfele kuzd az eg fele... Mondom csodas, ugyis aznap este indultam volna Magyarorszagra... egybol telefon szerelonek, hogy keszljon... 25ezerbe kerult mindennel az ajtocsapkodas, illetve egy dilemmaba... nyar kozepe, este is baromi meleg volt, plane autoban... meg epp el tudtam kapni az uveget hogy ne essen be... de mi legyen? ragasszam fel ducktape-el, vagy hagyjam lennt, hogy legyen friss levego? Ugye 650km autopalyan arcbacsapo szellel nem tul kellemes... vegulis felragasztottam es a hatso ablakokkal probaltam kompenzalni:D.

Az utolso nagyobb hiba eladas elott par honappal jott ki. Nemetorszagbol hazafele elkezdett 'billegni' ill. hullamozni kicsit az auto,
de keresztbe... meg is alltam 2x is hogy mi lehet, mert egyre erosodott... nem voltam boldog, mondanom sem kell, hogy nem szaguldoztam a hiba eszlelese utan. Megadta magat az egyik hatso lengescsillapito, de ha mar futomu meg vizsga is a nyakamon, rakjuk rendbe amit kell. Hatso gatlok csereje, elol ket lengokar, kormanyosszekoto, meg egy ket aprosag. Mindenbol mindig normalis minoseget akartam, ez a mutatvany is 170ezrembe kerult, ekkor meg nem tudtam hogy kb 2honap mulva el kell adnom.

Osszesitve jo volt az auto, nem alaptalan az 1.9tdik jo hire, de azok a sztorik hogy 'csak olajcsere es tankolas' es tarsaik nem igaz. Illetve lehet hogy igaz eves parezer kilometeres futassal. Sok dolgot lehet enis ugy hagytam volna, ha nem megyek sokat. Tudom hogy nem extrem, de en havonta 2-5ezer kilometer kozott megyek, es ezt a sajat zsebembol finanszirozom, a tankolast es a karbantartast is. En szerettem volna megtartani, de valtani kellett... nehezen szokom meg az utodot amugy, ami egy B5.5 1.9ptdi... bar a kabrio utan eloszor erre is kopkodtem:D


Par adat meg:
195/65 r15os kerekekkel hasznaltam, mindig uj es markas gumit vettem (dunlop, conti), sose kerult 60ezer forintnal tobbe a 4 darab

Kipufogo dob kivulrol teljesen epnek tunt, de belseje gyakorlatilag mar nem volt, azert kellett cserelni.

kb 2ev alatt 75ezer kilometert mentem vele, 230cal vettem ami jo esellyel nem valos, 305ezernel adtam el.

A futomuvet tenyleg draga karbantartani, varosi hasznalatra itthon nemis vennek ilyet... igazabol mindig sajnaltam a rossz utakon

Minden tankolasnal tele tankoltam, legkevesebb 4.9l/100km legtobb amikor nem volt baja 6,4l/100km(telen, 4 szemely csomagokkal, sietosen). atlagban nyaron 5,3-5,5l, telen 5,5-5,8l volt nalam

60%autopalya, 30%fout, 10%varos nagyjabol

olajcsere 10-12ezer kilometerenkent, kb 3dl olajfogyasztas a kezdetektol az eladasig ket olajcsere kozott.

A vezetooldali ules ugy adta meg magat, hogy egy ponton elkezdett kicsit nyomni, de igazabol csak hosszutavon vettem eszre, akkor se volt veszes, viszont pont egy ideget nyomhatott, es a labam egesz mashol elkezdett fajni tole... Ujra tomettem a ket elso ulest, eltuntettek a szakadast, hibakat 15ezer forintert, ha lesz idom az uj kocsin is rendberakatom az uleseket.

Utolagosan szereltettem tempomatot, nagyon megbantam, hogy nem az elso lehetseges alkalommal csinaltattam meg... en azt is kotelezove tennem az autokban:)

Jobb oldali biztonsagi ov neha akadt, nem foglalkoztam vele soha

Lampakat felpoliroztattam es nagyobb fenyereju izzokat vettem bele, mert amugy eleg halovanyan pislakol csak, de erdemes megnezni a foncsorokat hogy rendben vannak-e

Ablaktorlo mechanika motorral 10e+posta volt

Nagy hidegben a jobboldali elso ajto neha nem nyilt ki... aztan 10percre ra igen, fel ora mulva megint nem.

90Le nem egy versenygep, tobbszor gondolkoztam rajta, hogy chippeltessem, vagy esetleg nagy turbo meg csiribiri-zabszalma, de ha teljesen oszinte akarok lenni az auto ereje mindig eleg, kiveve ha 2x1 savos uton kell elozni... Ott azert figyelni kell es elore gondolkozni meg egy kis lendulet sem art. Palyan altalaban 130-150kozott kozlekedtem, egyszer mutatott a mutato kis lejton 190et...

Remelem hasznos volt az iras, kopo alkatreszeket azert nem irom, mert ki tudja szamolni mindenki maganak, inkabb azt probaltam erzekeltetni, hogy a turbo, adagolo es motor teljesen jo volt, pedig en tartottam az elso kettotol, de inkabb a koritessel volt tobb gond.

Udv

ui.: hatso fekrol feltettem egy kepet... igy ment at a vizsgan csont nelkul a kereskedonel:D

Hibalista

- kuplungkinyomocsapagy, muanyag cso az ECU hazan belul, ablaktorlomechanika, radioantenna, vezetooldali zar, vezetooldali ablakemelo szerkezet, jobboldali gombcsuklo, turbo gumicso, generator csapagyazas, hosszbordasszij feszitogorgo csapagy, generator csapagy(csereltettem mar szabadonfutosra, mert mindent szetrazott elol), olajteknotomites, szelepfedelstomites, muanyag csonk a blokkon amire a hutofolyadek csatlakozik, szivargyujto biztositek(5x), bal elso rugo tores (szerencsere csak a legaljabol tort egy kicsi, az autot lehetett hasznalni), hatso gatlok, ket elso lengokar, par egyeb alkatresz az elso futomuben, hatso kipufogodob, ablakomsofolyadek pumpa, olajszint ellenorzo muanyagcsove elrepedt, - termosztat - - Csak a tenylegesen elromlott dolgokat soroltam fel, amit a biztonsag kedveert csereltettem illetve a kopo alkatreszeket nem. Volt hiba ami mar a vasarlaskor fennalt, a tobbi hasznalat kozben nalam jott elo

Ide hordtam szervizbe

Hivatalos Bosch szerviz a kornyeken. Ha le tudtam volna tenni egy hetre az autot es legalabb egy negyesem lett volna a lotton, lehet hogy nem keresek masik szerelot:D

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Garázsműhely. Gyors, megbizhato, szimpatikus hozzaallas.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 232
Megbízhatóság (8) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? escort cabrio, 1.4 mk7 Következő autója? Passat B5.5 1.9TDI 131Le AVF
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1996 (1996 - 2000)

További ítéletek (177 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)