Élvezet, nem itthonra
Szöveges ítélet
Az előző autóm (Alfa, http://nepitelet.hu/?op=itelet&cat_id=35670 ) után kicsit ingerszegény. Volt amíg a második héten be nem pótolta az érzelem kiváltást. Annyira jól sikerült neki egyszerre leadnia 2 hét hiányát, mint egy precízen kivitelezett tarkórúgásnak. Vasalt bakanccsal.
Kezdjük az elején.
Régóta elhatároztam h német autóm lesz. Az alfák szerelemből történő, megvásárlása, és bolondságba hajló üzemeltetése után. Újra, mert volt már német autós tapasztalat. A Golf I kicsi volt, ráadásul 4 gangos GTI, amit az előző tulaj halálra hajtott. Én helyreraktam, de belefáradtam az apró mindazonáltal állandóan előforduló hibákba. A Ford Scorpióm méretben, motorban, váltóban(automata) megfelelt. Imádtam. Nem adták meg a jobb kéz szerinti elsőbséget :) A Fábiáról pedig csak annyit h 1évesen hengerfejes lett. De kitartottam a gondolat mellett h nekem márpedig Német minőség kell. Megkaptam :D
Az autó minden földi jóval meg van áldva. Navi plus, bőr, automata, tetőablak. Rendes oldaltartású ülések, minőségérzet mesterfokon. Igenám, de elinduláskor kiderült h a megtett sok kilóméter nem múlt L nyomtalanul. Vagy az előző tulajdonos perverzióból beépítetett a műszerfalba egy nyünnyögőt. Menet közben pici, alig hallható tartományban a következő hang szűrődik az anyósüléssel szemből: nyíí-nyíí-nyíí. Mondanom sem kell h a válium az utazótáska része, mert szerelő nem született aki megtalálta volna a hang forrását.
A belehajtott kilóméterek alatt 8 literes átlagfogyasztás volt a jellemző. Városban sajnos ez bővel 10 liter felettit jelent(cca 11-12), országúton meg olyan 6,7-7,2 közöttit. Tempomattal, 100nál nem többel.
Az automata teszi a dolgát rendesen, mindíg a nyomatéktartomány legjobb kihasználásával. Imádom. A tiptronic részt nem használom, értelmetlennek tartom egy ilyen jó konstrukció mellett.
Minden flottul működik, teszi a dolgát.
Igaz a kick-down az automatánál szolgált egy kis meglepetéssel. A tempomatot bekapcsolva, azzal gyorsítva akartam egy teherautóhoz beállítani az autó sebességét. Igenám, de azt elfelejtette a kézikönyv megemlíteni h ha 10 másodpercig folyamatosan lenyomva tartom a + gombot, akkor a váltó visszavált egyet, és mind a 310Nm-t rászabadítja az aszfaltra. Szerencsém volt h nem jöttek szembe, és meg tudtam előzni a kamiont. :S
Ami meglepetésem volt még az az hogy a tetőablak néha fogja magát és valamilyen nyitott állapotában megáll. A kapcsolót újra ingerelve eljut a mozgásfázis végére, rendeltetésszerűen. No de kérem, német minőség?!
Minden hibája mellett szeretem. Csendes, komfortos, és ha szívroham visz L a nyünnyögő miatt, mos, főz és gyereket is nevel.
Most alkatrészre várok hozzá. Egy végfok tönkrement a motorvezérlő számítógépben. Július utolsó hete óta nincs hozzá alkatrész. Bepipultam a márkakereskedőkön, mert azon túl h csak az új 290 ezer forintos alkatrésszel akarnak kiszolgálni, 3 gyorscsatlakozó visszahelyezéséért 80ezret akarnak kérni.
Megjegyzem h Ausztriából a gyári alkatrész majd 30%-al olcsóbb...Azt már tényleg csak marginálisan h pénzvisszafizetési garanciával, bontott vezérlőt 85 ezerért szerdán postáztak nekem. Ennyit Magyarhonról.
Éljen a Passat!
Meh...300'000 km alatt a vezető alatti GYÁRI szőnyeg kezdi megadni magát.
Hibalista
- A megvásárlást követő második héten egy computer modul végfok hiba. Márkaszervíz: 370´000 HUF, és csak Németországból rendelhető. De ha minden igaz 85 ezerből sikerül megoldani. - Más még szerencsére nem...ne is adja Isten. - - Ápdét: a dolog valóban megoldódott, még tavaly.Azóta az autó hibátlan.Nyünnyög, de hibátlan. - - Ápdét2: volt egy vákumcső repedésem, ami miatt elment a tültőnyomás, de a szerelő 2 óra alatt megtalálta, cserélte 5000-ért. Ugyan nem tudom mi és hogyan de azóta az autó dízelesen büdi lett, igaz legalább színek nélkül. - - Ádpét3: Megérett az idő a váltó olaj cseréjére. Alig-alig tudtam lebeszélni a szerelővel h mikor is fér bele mindkettőnk idejébe a 2 nap.Felkészített hogy nem lesz olcsó, de nekem mert már régóta húzódik baráti árat mond. Horrible dictu 81ezer volt. Nemsokára kell a vezérlést cserélni, arra nagyon kíváncsi leszek h mennyit kóstál?! - - Ápdét4: Megvolt a "kötelező" izzító gyertya csere.Egyszerre 4 db ment tönkre.6 db lett cserélve, 31 ezer magyar forintért.(Bosch). Menet közben megót a sofőr oldalán az ülésfűtés. 24ezer+munkadíj. - - Ápdét 5: Eljött a rettegve várt nagyszervíz. Első féktárcsák+betétek, hátsó fékbetét, első futómű szilentek, olajcsere, vezérműszíj+pumpa+görgők. Munkadíjjal leheletnyivel 400ezer fölött. Amikor a nyári nagy melegek voltak az ABS visszajelzője elkezdett világítani egy STOP ABS STÜRUNG felirat kíséretében. Vélhetően a Bosch megint alkotott. Most intéződik Ausztriából a használt, uh még nem tudom mennyibe fáj. - - Ápdét 6: 315'000 km. Kirügyezett a bal hátsó kerék ív. Hál az égnek nem rohadt át. Az elmúlt 50k km alatt, volt 2x légtömegmérő és egy üzemanyag szűrő kényszer csere. Jah meg a gázolajat szállító EREDETI gumicső elporladt és ki kellett cserélni. (3000 HUF) Különben az olaj és szűrő cserékkel beérte.
Ide hordtam szervizbe
VW Siófok: fel sem merült a gondolat bennük h esetleg garanciás de használt alkatrészt ajáljanak...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ábrahám Zsolt(Szeged-Szentmihály): a srác egy Isten! Verbális diagnosztika alapján előre megmondta mi a baj. Igaza volt. Körbehívta külön kérés nélkül az összes bontót. Csak akkor adta már fel amikor külföldre kellett intézkedni!Ápdét: Zsolti szereti a jaófajta édességet: le lehet kenyerezni csokival v cukorkával :D
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 194000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 164 3.0 | Következő autója? | Szemezek egy LS40-al a 92-95-ös évekből |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |