A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1996-2000)

Passat 1.9 TDI 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

Az autó, akinek gazdája van nem csak tulajdonosa

Szöveges ítélet

Kis elöljáró a kommentelő trolloknak:
Kedves Olvasó!

Nem, nem vagyok hülye. Ilyen modellt szerettem volna, tudom mit vállaltam. Az autó nem volt romhalmaz, csupán pár karosszéria csúnyaság akadt rajta, illetve a kicsivel lejjebb felsoroltak. Azért választottam ezt, mert bőven megérte hogy ne bontásra menjen. Nagyon sok mindent azért cseréltem, mert megbízható autót szeretnék és a leírásból kiolvasható hogy nem spóroltam. Vehettem volna ,,drágábbat". Persze, mert arra nem kell költeni? Butaság. Bármilyen autóra költ is az ember, az nem fog igazán meglátszani az árán, ez a fenntartás része. Ezzel az autóval bárhova el merek indulni, mert rendben van. Remélem ti fele ennyire karban tartjátok a járgányotokat és fele ilyen őszintén írjátok a ráköltött filléreket. (és nekem sem külföldi romhalmazt kellett volna vennem :) )

Üdv.

Autóvásárlás
2014. Áprilisát írunk: eladtam a SEAT-ot, mert a hosszabb utakhoz viszonylag szűknek bizonyult. Kellett egy nagyobb utazóautó, így felcsaptuk a ha.hu-t, illetve elkezdtem VW-s körökben nézelődni. (Az 1.9TDI-t már nagyjából ismertem a SEAT-ból, de 90-ről 110 lóra váltottam) Kritérium volt a VW, mert szerettem volna úgy autóra költeni, hogy az nagyjából meg is látszik majd az értékén. (némileg sikerült, de köszönő viszonyban sincs a ráköltött összeggel persze) Az autóvásárlás útja viszonylag rögös volt, a lista aljából szemezgettem. Volt itt A4 Avant quattro, szépnek titulált kombik, de mind munkásautóként végezte. Az egyik hatalmas csalódásom során, ahol egy széteső félben lévő bordó Highline kombit kellett otthagynom megnéztem még egy autót hazafele. Illetve kettőt. Egy fehér fapad Passatot, illetve egy rohadó Highline-t. Utóbbinak a papírjai sem voltak még ott, de nekem viszonylag sürgősen volt szükségem autóra, így végig csak a fehérről beszéltünk. Akkor még a katalógus adatokon kívül nem sokat tudtam a Passatról, sőt, semmilyen típus ismeretem nem volt. A szervó folyt (15e a bontott + csere), a gyújtáskapcsoló kontaktos volt (2e + jútúb videó után ment a csere), bal első ajtó csak kívülről nyílt (bowden 4e, cserét én csináltam), 1 db kulcs + bicskakulcsos távirányítós szett volt hozzá (megtanultam immot tanítani + gyári bicskakulcsos szett került beépítésre komfort modul cserével, de erről később). Mentünk egy kört, elindult, ment megállt. Alig bírtam vele befordulni a SEAT után, ahhoz képest hatalmas orra volt. :)

Mivel a SEAT is osztrák volt, már tudtam mit hogy kell intézni, így másnap délután 3-ra már rendszám volt az autón. Volt egy 97-es Passatom, némi felületi rozsdafolttal a hátsó kerekeknél. A szélvédő felett (szerintem a bogarak) kicsípték a fényezést és elindult oszlásnak, a motorházon is van pár kavicsfelverődés. A fényszóró nem gyári, de legalább újszerű és világít, a belső szövet, nem szakadt csak jobb oldalon ahol nem volt légzsák. Érdekes, mert az az oldala pont hibátlannak tűnik, a bal oldali ajtó lóg valamelyest csak.

Aztán jött a tél. Kijött a termosztát probléma, akkumulátor probléma, szóval az ilyenkor szokásosak. Mivel cikkszámos akku volt benne és márkaszerviz előéleti bejegyzés nem sok volt róla, megkockáztatom hogy a gyári akkuval róttam a kilométereket addig. Vettem egy 95Ah-s akkut, illetve később a generátor szabadonfutójának is gondja volt. Mivel nincs másik autó, menni meg kell, így inkább másik generátorba ruháztam be, ha elromlik az is, felújíttatom a sajátját és lehet tenni vissza. A generátor 140A-s, újabb típusról való volt, azóta is vígan megvannak. (A tárgyi akku egyszer megadta magát 8 hónap után. Megszavaztam még egy esélyt a típusnak, Aug 19-én cserélve lett garanciában.) A generátor szabadonfutójának problémája magával rántotta a szíjfeszítőt is, azaz elkezdett utána nyikogni az autó. Azt elfelejtettem írni, hogy ebben legalább volt allófűtés, télen nagyon király tud lenni. Pláne a dugóban való araszoláskor is fel tud melegedni.

Kis kitérő: hányszor hagyott cserben?
Először: egy nyári napon a bevásárlásból hazatérve megálltunk a panel mögött, ültünk egy kicsit a klímás autóban. Egyszer csak leállt. Nem kapott áramot a motorvezérlő. Szétkaptam a környéken mindent, reléket kivettem megpucoltam és vissza, azóta nem volt ilyen problémám. (tudom, romhalmaz)
Másodszor: Bejelentkeztem az autószerelő ismerősömhöz, egy szombati napra hogy cseréljünk kuplungot, és mivel fogalmam sincs az állapotáról, kettőstömegűt is. Előtte héten horvátországban elkezdett rendetlenkedni a kuplung, csak ritmusra tudtam visszaváltani. Megtettünk további kb. 1000 km-t, majd rá következő hétfőn (természetesen a születésnapomon) szétesett a kuplung. (kettőstömegű még bírta volna, de így volt a tiszta ha párban cseréltetem őket)
Harmadszor: A bal oldali féltengely váltó oldali csavarjait elhagytam, majd magát a belső csuklót is. Ez leverte az olajszűrőt, a váltó jeladót, majd távozott az autóból. Először azt hittem valami sörösüveg csapódott fel, pont egy szórakozó hely közelében történt. (kuplung+kettőstömegű csere volt előtte, mivel csavart nem találtunk beletörve a váltó kihajtásba így ahol a kuplung cserét csinálták egy részét bevállalták a problémának, így olaj+szűrő és némi valutából megúsztam)

Összefoglalva: odafigyeléssel megelőzhető problémák voltak ezek, de a váltóba nem láttam bele, az apró kontakt hiba előfordul.

Februárban történt meg a szervómű cseréje, a vezérlés, hátsó fék, hidrotőke (nem kellett volna, vagy a sima helyett a fekete INA-t kellett volna megvenni), motortartó bakok cseréje és az említett szíjfeszítő. Árakat nem írnék, publikus alkatrészes oldalakon utána lehet nézni mit mennyiből lehet kihozni, ki milyen márkát szeretne, stb. Ekkor volt mögöttünk kb. 15e km.

Tavasszal javítva lettek a fényezési problémák, két hátsó kerékívnél, illetve a tető. Mivel nem voltunk benne biztosak hogy nem rohad a szélvédő alatt, így szélvédőt is cseréltünk hogy a lehető legjobb munkát végezhessük. A csere után az ablaktörlő alatti műanyagot cseréltem, új oldal kéder gumikat kapott a szélvédő.

Az autót nagy becsben tartottam/tartom, így nyáron (feljebb említett hiba okán) megkapta az új kuplungszettet, kettőstömegűt, amire csak szükség volt, egyértelművé vált, hogy ez az autó maradni fog egy jó ideig.

Amikkel elbíbelődtem:
- gyújtás kapcsoló csere (2e)
- jel nélküli hűtőrács volt az autón
Vettem egy rendes rácsot, majd megterveztem bele a VW logot és egy kollégám kinyomtatta 3D nyomtatóval. Az menő volt, de nem ,,gyári" így később vettem gyári maszkot az autóra.
- skoda superb féle akasztó a csomagtartóban (1,5e ebay)
- mindkét hátsó féknyereg menete meg volt szakadva, mind a kettő cserére került (betét csere után légtelenítéskor jött elő, a bal sürgős volt, 12e a jobb már nem, az 5e volt, bontottak)
- amikor a generátort vettem, találtam átlátszó búrás gyári, újabb autóról való oldalindexet, azokat megvettem (3e talán párba) (,,optikai ,,,,tuning"" csak akkor ha valami elromlott és valami szebb, újabb, gyárit kaphatott)
- első index búrák nagyon sötétek voltak, ahelyett kaptak új utángyártottat (3-4e körül volt max. a pár)
- a szerelőmnél volt fekete visszapillantó egy svájci autóról, egy ideig az volt fent (nem is voltak korrodáltak, mentek szépen)
- highline hátsó lámpabúrák
- kézifék nem kattant be, csere (reteszelő rugó esett ki)
- kapott újabb kormányt (ugyan úgy a 4 küllőst, csak nem kopottat, nekem jobban tetszett a fogása mint a sportkormányé)
- kapott bőr/alcantara fekette belsőt ajtókárpitokkal. Ez utóbbi kicsit hosszabb történet :)
- első fék csere (este a panel előtt, akkor volt rá idő)
- Bluetooth fejegységet, mert a bluetooth telefon kihangosítókkal befürödtem, így fejegységen keresztül telefonálok, hibátlan. (Pioneer XBT370)
- kapott 17-es felniket, elől új Dunlop, hátul használt michelin gumikkal
- első kifakult díszcsíkok cserélve
- MFA bekötésre került (mivel egy rossz műszerfalat sóztak rám, ami ugyan olyan zöld volt mint a gyári, ezért egy polcon lévő kéket kellett betennem, így kékült be a beltér [ez sem érdekelt volna amúgy, de nem volt más megoldás, neten használt cuccokkal óvatosan, nem mindenki becsületes..])
- féltengelyek kompletten a gumiharang miatt, a jobbos kattogott csak, komplett mindkettő cserélve, ez a biztos
- lökhárító alsó műanyag (utángyártott, nagy esőbe gázolva a fele lejön, figyelni kell a gyári repedt volt)
- cooler fele menő turbócső (itt volt egy váltás, az enyémbe még a rövidebb kell, azaz fele annyiba is kerül :D Újabb modelleken rövidebb volt a műanyag cső és hosszabb a gumicső, ott a MAP szenzor a gumicső előtti műanyag csövön van, az enyémen még az ECU-ban)
- ajtókon némelyik blende cseréje, mert elkezdtek rohadni
- nem olyan rég kapott hátra két hangszórót, majd kap két elsőt is újat (a zene volt a legutolsó számomra az autóban)
- hátsó lengéscsillapítók cserélve
- első lengéscsillapítók cserélve
- első lengőkar szett cserélve (olcsóbb, utólag zsírozott, majd meglátjuk mennyit bír)
- első rugók V6 TDI ültetőrugóra cserélve, azaz max. 1-2 centit ül és feszesebb lett
- fényszóró gyári hella-ra cserélve (a hella-t legalább szét lehet szedni, lehet javítani, nem úgy mint az utángyártott egybenyomottat [TYC]) Azóta a jobbost lecseréltem valami számomra ismeretlenebb márkára, fényévekkel jobb. Hiába a gyári hella, azon is meglátszik a kor.
- bekötöttem a csomagtérbe a 12V aljzatot highlineból
- beltér világítás vezérlő panel, az előző kontaktoska volt (a T6-ban is ilyen van :))) )
- bosch ablaktörlőket kapott (hagyományosat)
- sikerült a jobb hátsó ablakot berobbantani mikor az ablakemelő modult cseréltem (mindjárt kiderül miért)
- félévente egy wunderbaum
- légzsák rendszer Bosch-ról siemensre cseréje
Erre azért volt szükség, mert a Bosch oldal ütközés szenzorok hajlamosak a beázásra, az én bal oldalim már be is volt ázva. A Siemens telenyomta ezeket az érzékelőket gyantával, így azokkal később sem lesz ilyen gond. A csere nem oldotta meg teljesen a hibát, a légzsák átvezetőt (gyári 18e, ha ESP-s lenne az 200+ e lenne [gyári új]) is cserélnem kellett. Abból új, gyárit vettem és azóta nincs légzsák hibám. (Aki azt mondja, hogy kontakt hiba meg egyéb hülyeségekkel traktál, ne hidd el, olvastasd ki a kocsiból mi a gond, az a biztos - persze csak ha hibátlan Passatot szeretnél)
- váltótartó bakok cseréje, jók voltak még, de így a biztos (ez a lengőkarszett cserekor volt)
- nyeregtartó csere elől (az én autómat 282,5-es tárcsákkal gyártották, rá 70ezer autóval később már 288-assal egészen további félmillió autót. Később is ekkora volt a tárcsa, de nagyobb devanderrel készültek. Ja igen, mert csak nyeregtartóban tér el az első fék 312-ig)
Ajtók mikrokapcsolóival lehet még bíbelődni, a két bal oldali záram is meg kell majd csinálni, de az várat magára tavaszig...

És akkor a hab a tortán. Mivel kapott bőr belsőt és a bőr kárpitok 4. el ablakosak voltak, és a gyári bicskakulcs szett is csak másik komfort modullal működik (persze hogy azzal ami 4 el. ablakot is tud kezelni) így adott volt, hogy ki kell vennem 3 nap szabadságot. Nekiestem az autónak és nem keveset forrasztva átalakítottam a 2. el ablakos rendszert 4 el ablakossá. Ehhez komfort modul, összes ajtópanel cseréje volt szükséges, temérdek forrasztás kellett hozzá és az autó teljes szétszerelése. Működik minden. A kilépőfények, a bal elölről tiltható hátsó ablak vezérlés, minden. Hónapokat olvastam utána, majd némi bátorsággal sikerült. Amikor autóról beszéltem valakinek, vagy szóba jöttek ilyen dolgok, többen is kérdezték, hogy ,,Te autószerelő vagy?". Majd hangzott a megnyugtató válasz, hogy ,,Nem, informatikus." Ennél nagyobb elismerés talán nincs is. Persze én sem értek mindenhez, van amihez nem nyúlnék, de nagyon sok mindent sikerül ma már megoldani az autón. Többek között azért is, mert van egy csodás magyarországi Klubja, illetve közösségi oldalon is van csoport, ahol szerelési segédletekkel, infókkal látnak el.

Összefoglalva: a külföldi romhalmazokra költeni kell. Ha nem tudsz megvenni hozzá egy kettőstömegűt (igen, az 1.6 AHL is kettőstömegűs), akkor ne vegyél ilyen autót. Erre az autóra lehet, hogy költeni kell, mert elenyésző azon darabok száma, amik beazonosítható szervizmúlttal rendelkeznek. Az enyém már-már elkészült, pár helyen lesz még fényezés, hogy tényleg hibátlan közeli állapotba kerüljön. Azért hibátlan közeli, mert egy 18+ éves autó mindig fog tartogatni meglepetéseket, de a lelkes tulaj mindent meg fog rajta javítani. :) Ja igen, azóta két kollégám is B5.5 Passatos lett, akik huzamosabb ideig ültek/ülnek mellettem. :) Ez az autó rendbetétel volt az elmúlt 1,5 évem hobbija, nagyon sokat tanultam és sok segítőkész embert ismertem meg a klubbon keresztül. Éves VW találkozó is hagyománnyá vált. Ha lelkiismeretesen nekiállunk egy autó rendbetételének, akkor bármely más 18 éves autón el kellett volna végezni a javítások nagy részét - ha nem mindet. Az elektromos ablakosítás már csak az én heppem volt, érdekeltek a határaim és sikerült véghez vinnem ezeket a célokat.

Ja igen, fogyasztás:
Az enyém kapott egy chipet, de előtte is hasonló volt csak így a padlógázhoz kicsivel nagyobb befecskendezés társul. :) Városban haladósan nyáron 7, télen állófűtéssel 9 körül. Német autópályán 150-el 6,5 körül a reális, de tart a 7 felé. Városon kívül 5-5,5 körül tartható. Egyelőre nem vettem észre nagy különbséget a gumi futófelület méretének változása miatt a fogyasztásban.

update1:
Úgy alakult az élet, hogy szükség lesz vonóhorogra, hamarosan be fogom azt is szerelni, majd műszaki és okmányiroda.
Az izzítógyertyákból 1 működik, de az összes pipa kontakt hibás. Ez a jövő héten orvoslásra kerül, viszonylag ipari banánhüvelyt sikerült találni a feladatra.

Hibalista

- Általában kopó, fogyó alkatrészek, ami még bajos tud lenni a szervó, generátor szabadonfutó, szíjfeszítő. Légzsáknak ha hibája van, ki kell olvasni és várásláskor ennek tudatában alkudni. Zárban lévő mikrokapcsolók, de azok majdnem minden rosszak már. Ki kell őket szedni, újraforrasztani a panelon jó minőségű ónnal.

Ide hordtam szervizbe

Egy kedves ismerősömhöz járok ahol nem kell otthagynom az autót és némi szerelési fortélyokat is eltanulhatok. :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 272000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Cordoba Vario 1.9TDI SXE Következő autója? Passat B7
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1996 (1996 - 2000)

További ítéletek (177 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)