Robbanékony nyolc szelepes
Szöveges ítélet
Az autót apámtól 10 éves korában 2002 novemberében vásároltam meg, viszonylag kedvező áron. Apám korábban 3 évig használta, gyakorlatilag komolyabb anyagi ráfordítás nélkül.
Ennek is köszönhető, hogy azonnal téli, majd nyári gumiakt kellett cserélnem. Mindkét évszakra a gyári 14” méretű abroncsot vásároltam KUMHO gyártótól, ami kellemes meglepetéseket okozott. Már ekkor jelentkezett a gyorsítás alatti megtorpanás, rángatás., amit több sikertelen kísérletezés után az akkumulátor vezetékköteg cseréje szüntetett meg.
Kipufogó hallható kifújása miatt, már ekkor megvettem a teljes kipufogó rendszert, amit csak kb. 2 évvel később kellett kicserélni, habár azt hiszem, ennek köszönhetem az katalizátor cseréjének szükségességét.
Hasonló lökettérfogatú versenytársakhoz képest névleges teljesítménye szerényebb (115 LE), azonban ez az életben abszolút nem érezhető. Az autó rendkívül robbanékony és nyomatékosnak tűnik mind alacsony és magas fordulaton is.
Autópálya belső sávban történő kényszer lassítás utáni, a gázadás maga a mennyország volt.
Ezek mellet a fogyasztása barátinak mondható, amely nyilván vezetési stílus és ciklus függvényében 7,5 l / 100Km és 9,5 l / 100 Km között alakult.
Mivel szerettem kihasználni az autó robbanékonyságát és viszonylagosan jó teljesítményét, 200000 kilométeres futásteljesítménynél megnövekedett az olajfogyasztás is.
Az autó belső tere két méteres magasságom ellenére tágas, azonban az ülések hosszú távon kényelmetlenek, de kárpitjuk tartós. A belső kárpitok anyaga rideg műanyag, amely télen nyáron erős hangon kopog zörög. –Ezen sokat segített a kárpitelemek rögzítőinek cseréje.
Csomagtere bőséges, amit a hátsó támlák 40 / 60 arányú lehajtásával tovább bővíthetünk. – Sajnos a teljes lehajtás csak a hátsó fejtámlák kiszedésével valósulhat meg.
Az autóval gond nélkül bejártuk fél Európát, négy személlyel, rengeteg csomaggal.
Sajnos az idő múlásával az autó tetőkárpit folyamatosan megereszkedett és szinte ezzel egy időben az elektromos tetőablak mechanikája is kapitulált. Kereső hadjáratom során rá kellett jönnöm, hogy ez nem csak az én autóm problémája, így nehéz volt a helyreállítása
2005 decemberében alkalma nyílt, jutányos áron hozzájutnom egy új Seat Leon gépkocsihoz a VW második autóvá lépett elő párom nagy örömére.
Még egy évig használta, majd 2007. januárban méltatlan alacsony áron váltunk meg tőle.
Összefoglalva:
Tetszett:
- motor teljesítménye, robbanékonysága.
- helykínálata
- megbízhatósága (minden javítás tervezhető volt, egyszer sem hagyott cserben)
- fogyasztás
Nem tetszett:
- sok javítást, gondozást igényelt
- hangos belső tér
- eladhatóság
- tetőkárpit és motoros tetőablak típus hibája.
Hibalista
- - Motor alapjárat ingadozás. - Gyújtókábel csere, alapjárt stabilizáló vezérlőszelep tisztítás, motortérben több gumicső csere
- - Kipufogó korrózió - Teljes kipufogó rendszer csere, katalizátor csere
- - Búgás a hátsó keréktől. - Hátsó kerékcsapágy csere
- - Tetőkárpit lógás - Áthúzás, kárpitozás
- - Elektromos tetőablak, mechanika törés - Csere, bontott alkatrészre
- - Rángatás - akkumulátor csere, generátor felújítás, akkumulátor vezetékköteg csere
- - Motorolaj fogyasztás (kb.: 3 liter/15000 Km) - Nem lett megjavítva
- - Enyhe korrózió a bal hátsó kerékjáratnál. - Felület kezelése, festés.
- - 15000 kilométerenként átvizsgálások / szervizek – Olajcserék, szűrő cserék, hűtőfolyadék cserék, gyújtógyertya cserék, szíjcserék, fogasszíj és vezetőgörgő cserék, vízpumpa csere, hátsó tengely stabilizátor gumicsapágy csere, hajlékony fékcső cserék, féltengely gumiharang csere, első tengely gumicsapágy cserék
Ide hordtam szervizbe
Nyuli János és fia autójavító műhely - Győr, Bán Aladár utca 2.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Bódis Csaba (autóvillamosság) - Töltéstava
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 96000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Audi 200 quattro (1984) | Következő autója? | Seat Leon 2.0 PD TDI Stylance (2005) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |