A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1988-1997)

Passat 1,9 TDI Variant (35i - facelift) 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Germán Teherhajó

Szöveges ítélet

Nos, a mi kis hodályunk egy hatalmas univerzális célszerszám: Hordtam vele asszonyt, mosógépet, aludtam benne tengeren, és olykor nemi életet is éltem benne! Ez egy párhuzamos univerzum!

Több, mint tágas:
Sajnáltam hogy nem hátul ülhetek mint sofőr, mert ott tengernyi lábtér, és hólapátseggűeknek is elég nagy és kényelmes ülőfelület akad. Azért elől se kellett szoronganom nyilván...

Kellően dinamikus:
Nem vagyok egy nyugdíjas vasárnapi autós, naponta hajtottam a gépet városban, meg gyakran városon kívülre pályán, és a 90 dízel ló elég volt ahoz hogy néha az ember élvezze is a vezetést. Nyilván nem egy corvette, de ha kell, gyorsul annyira hogy az inkább örömet okoz mint kínt.

Sprit:
Soha nem értettem hogy ha 94-ben tudtak olyan 1,9-es dízel motort csinálni ami 5 sebesség mellett az 1,25 tonnás kasznival pályán eljár 5-6 literrel, városban 7-el, akkor ma már miért nem 3-4 literrel jár minden mini autó?! Ez lenne ezek után a minimum! Le a kalappal, a fogyasztásban soha, de tényleg soha nem kellett csalódnom! Gut gemacht!

Megbízhatóság:
Nem egy toyota. Viszont van egy jó tulajdonsága: ami el akar romlani rajta, az időben elkezd érződni (remeg, csörög, folyik), hogy az ember időben be tudjon tervezni a megfelelő szervízben (vidéki ismerős) egy randit. Mindössze egyszer volt a 2 év alatt (57e belehajtot km) hogy nem indult, és akkor a szervíz előtt, ahová egyébként csak téli gumikért mentem... Ebből persze aztán horror történet lett, de csak azért mert Bécsben - mint minden nagyvárosban nyílt színi rablás az autó szervíz, nem pedig ügyfélközpontú szolgáltatás - tisztelet az általam meg nem ismert maroknyi kivételnek...

Ettől függetlenül az autó kellően megbízható (egy Zastava után mi nem az?), ilyen tengeri utakat, meg a gyakran heti hazautat (1000 km) a Vajdaságba is gond nélkül abszolválta.

Dízelszkeptikusok figyelmébe ajánlom: lehet hogy ez csak egy jól sikerült modell, meg hogy új akksi volt benne amikor vettem, de nem volt olyan hogy elsőre ne indult volna, akár milyen -15 fok is volt, és akár hány napot is állt mozdulatlanul előtte az autó. Ez talán a legszerethetőbb tulajdonsága volt.

Élményfaktor:
Aki szereti a lakóautó-feelinget, annak mindenképpen ajánlom! Laktam benne napokig a tengeren, aludtunk benne buli után többen is, hogy a pajzánabb részleteket ne is ecseteljem! Hajtani is lehet, megy még ennyi idősen is 165-170-el, ha épp nagyon sietsz valahova.

Teherautósági-tényező:
Garantáltan minden ismerősöd veled fogja mosógépet, gáztűzhelyet, és hasonló nagyobb eszközöket szállíttatni, mert az anyahajó gyomra bármit elnyel. Egyszer 28 darab IBM számítógépet pakoltunk bele Németországban, és vígan suhant vele hazáig. Ennél nagyobb csomagtere ma sem igen van az aktuális Passat karavánnak és vetélytársainak.

Problémák:
hát igen, a gondok szerintem 2 forrásból fakadtak:
1) mivel osztrák eredetű az autó, itt az agyon sózott utak nyilván kimarták az allján amit csak lehetett (kipufogó dob, szervó olaj cső)
2) céges kocsi volt előtte, és mint olyan, nem igazán kapta meg a megérdemelt törődést - sajnos
Ettől függetlenül nekem megérte azt a 2900 eurót amit 2 éve adtam érte, és hogy a Gyuszi haveromat idézzem:
"Engem a mai napig faszcinál az ilyesmi" - azaz ez az autó.

Ha nem hiányozna belőle az ABS, klíma, elektromos ablak, akkor talán még küzdenék érte, de mivel jött egy jó lehetőség a cserére, meg mivel már megette a kenyere javát, így lassan túl adok rajta. Emlékét szívemben örökké őrzöm :) Aztán majd ha sok pénzem lesz, akkor veszek egyet, felújíttatom, és megteszem kedvenc veterán autómnak - ha még akkor lesz dízel amit beletankolhatunk.

Hibalista

- - kipufogó lyuk
- - dízel pumpán valami adagoló berakodott - tipikus probléma ennél a modellnél
- - néhány cső elöregedett
- - szervó olaj cső kilyukadt
- - ablak le-feltekerés vacakolt
- - fék, kopó cuccok, ilyesmi, ami a korral jár

Ide hordtam szervizbe

- Amikor tehettem ismerőshöz a Adára (Szerbia) - kiváló, olcsó

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

- Amikor nem tehettem, akkor külömböző bécsi szervizek (ATU, Bosch, VW) - horror árak, átvágás, hozzánemértés, rémálom!

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 222000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 57000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 101 Következő autója? Audi A6 2.5 TDI, 1996
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1988

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)