Megingathatatlan társ a mindennapokban
Szöveges ítélet
Egy régi kasztnijú LT az utolsók közül. 2.4 literes soros 6 hengeres turbódízel motorral (90LE/200Nm), hátsókerék-hajtással.
A kocsi pimaszul jól ment, bár a motorteljesítmény alapján nem ezt gondolná az ember. Végsebessége 140km/h, de itt már a hűtőrendszer nem tudta egyensúlyban tartani a motorhőmérsékletet 5°C külső hőmérséklet felett; de a 130-at bármikor tartósan tudta vinni. Széles építése és penetránsan orrnehéz kivitele révén félelmetes kanyarsebességekre volt képes. (kanyargósabb, egyenesektől mentes hegyi utakon egy-két sportos autót megtréfáltunk vele)
Egyik gyenge pontja a villamos rendszer volt. Sokszor kellett kontakthibákat helyrehozni, de ez később rutinfeladattá vált.
A másik gyenge pontja a hátsókerék hajtás. A kollégák Syncro-s LT-ket hajtottak, meg voltak elégedve vele. Ez csak hátul hajtott; az aszfalton állat volt, de ha lementem róla nagy valószínűséggel vontatás lett a következménye. Ha száraz füvön belocsoltad az egyik hátsó kereket, nem tudott elindulni.
(ehhez hozzátartozik az is, hogy az autó szinte mindig "üresen" járt)
A harmadik gyenge pontja a fűtése. Konkrétan s*art se ért. Egy állófűtés elkelt volna bele.
A motorjával és a hajtásláncával gond soha nem volt -egyedül a hátsó kardánkeresztet szakítottam szét rajta valószínűleg egy túlméretezett visszaváltás következtében; de így is hazavitt csak lassan és recsegve- igaz a gyári 10.000km helyett 7.000-enként kapott olajcserét a motorban és 28.000-enként a váltóban és a difiben. Ezzel lett kompenzálva a szinte állandó padlógázas üzemmód.
A kocsi 10 év után 300.000km-rel a háta mögött a mostoha üzemeltetési körülmények ellenére a kezdeti 32-ből még mindig 26bar kompressziót tudott felmutatni hengereiben (a gyár szerint 24bar a kopáshatár). Ekkor az autó le lett cserélve egy nevesebb gyártó összkerekes modelljére. (könnyen kitalálható mire, mert akkor csak ezt lehetett B kat kisteher terepesként beszerezni Mo-on. A Fiat Ducato 4X4 nem ez a kategória)
Azzal a kocsival csak a szívás van. Szó szerint.
Az LT a szívemhez nőtt, nagyon sajnáltam. Amíg hajtottam végig egy megbízható társ volt, aki műszakilag soha nem hagyott cserben.
Hibalista
- Generátor szénkefe, első spirálrugók, hátsó kardánkereszt, porlasztócsúcsok, villamos rendszer
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 320000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |