A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » K70 (1970-1974)

K70 1,6 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Ismeretlen ismerős

Szöveges ítélet

Volkswagen K70
1970-74. Sokan talán még nem is hallottak erről a típusról, pedig egy mérföldkő volt a Volkswagen autógyár történelmében. Ez volt az első orrmotoros, vízhűtéses, elsőkerék hajtású autójuk! Valójában ez nem is VW volt, hanem NSU. 1969-ben fejlesztették ki az NSU mérnökei, ám a cég csődbe ment, a VW felvásárolta és így K70 néven jelent meg a piacon. Az összesen kb. 210.000 darabot gyártottak belőle, így nem csoda, hogy mára már csak az OT találkozókon lehet összefutni néhány példánnyal.
A 80-as évek közepén sikerül szert tennem egy példányra, ami nem is volt olyan nehéz dolog, mivel egy erre a típusra szakosodott szervizben dolgoztam. Sajnos ezt az autót néhány hét használat után, egy enyhén szólva ittas autóstársunk teljesen leamortizálta. Így lett viszont egy donor autóm. Nem kellett sok idő hozzá és megvettem a második K70-est.
Ezen a két autón megtanultam azt, hogy miként lehet abból a bizonyos barna anyagból várat építeni! :)
Az akkori rendszerben esély sem volt külföldről beszerezni az alkatrészt hozzá, itthon pedig az autóalkatrész szaküzletekben a típust sem ismerték. Maradt a kókányolás. A karosszériához a küszöböket le tudtuk hajlíttatni, de minden mást kézi munkával kellett megoldani. Az első lengéscsillapítókba valamelyik Opel patronjait tettük, a vízpumpát kiesztergáltattuk és Wartburg tömszelencét kapott, a kocka fényszórókba pont jók voltak a régi Mercedes kamionok foncsorai és még sorolhatnám mi mindent meg lehetett oldani a „hazai” alapanyagokból.
Volt egy óriási hibája ennek a modellnek! Valamilyen eszement okból, elöl a féktárcsákat nem kívülre a kerékhez tervezték, hanem belülre a differenciálmű mellé! El lehet képzelni, a szerencsétlen féltengelyeknek micsoda erőhatást kellett kibírniuk! Hát nem bírták! Állandó visszatérő hiba volt a féltengelytörés, a csuklók széthullása. Egyszer még a féltengelycsavarok is elnyíródtak, a csapkodó féltengely pedig iszonyatos pusztítást vitt véghez. Mellékhatásként, a törés oldalon, ugyebár a fék sem fog. Ez életveszélyes volt!
A kuplung csere viszont a szerelők álma ezen a verdán! Egyszerűen el lehetett végezni motor, vagy váltó kiszerelés nélkül. Felül, a váltó és a motor között volt egy műanyag burkolat, ennek levétele után, már láthatóvá vált az egész kuplung. A nyeles tengelyen volt egy seeger gyűrű, azt le kellett venni, a tengelyt pedig be lehetett tolni a váltóba. Innentől fogva minden cuccot ki lehetett szerelni fölfelé! Még csak akna sem kellett hozzá! :)
A motorja elég jól sikerült darab volt. 1.6 és 1.8-as soros négyhengeres, nyolcszelepes hosszirányban beépített hatalmas méretű erőművekkel szerelték őket. Az enyém 1.6-os volt. Érdekessége, hogy a nagy méret miatt kb. 75 fokban meg volt döntve jobbra és a hengerfejen minden egyes himbának külön kis takaró kupakja volt. Ha ezeket a kupakokat lekrómoztattuk és tiszta volt a motor, baromi jól nézett ki. Aki nem ismerte minimum három literesre saccolta! :)
A dupla torkú Solex karburátor beállítása egy rémálom volt és etette is rendesen a dögöt! Nekem tíz alatt sosem fogyasztott, bár az akkori benzinárak mellett ez nem számított semmit. :)
A rengeteg hiba ellenére nagyon szeretni való autó volt, a hatalmas kaszniban kényelmesen el lehetett férni elől-hátul, a csomagtérben pedig bődületes mennyiségű cucc elfért.
Az akkori KGST piaci autók sorából teljesen kilógott, így rendesen megbámultak vele az utcán, de sokszor még a szakavatottak sem tudták hova tenni. A felújítás után, a Mozaik utcai vizsgaállomáson, még a vizsgabiztosok is körbecsodálták. :)
Azt hiszem egy szépen helyreállított K70-est, ma ugyanúgy megnéznének az utcán, mint 25 évvel ezelőtt, de kösse föl a gatyáját aki ilyenbe belevág! Kemény menet lesz!

Hibalista

- Vízpumpa, féltengelyek, lengéscsillapítók...

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1972
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Lada 1200 Következő autója? Lada 1500
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen K70 1970

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)