A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (1984-1992)

Jetta 1.6d 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

!!!Jó állapotú autót kell venni,vagy fel kell újítani

Szöveges ítélet

Érdemes végigolvasni,hátha olyan információt is talál valaki magának,ami fontos lehet! És mégmielőtt bárki azt gondolná,hogy valamiféle fanatikus vagyok kijelentem,hogy számtalan más autótípus volt a kezemben,(pld Honda civic 1,6, Audi100/A6 2,0, Opel vectra 1,6,Opel Astra 1,7Td, Opel omega B 2,5TD, Skoda octavia 1,6, Golf4 1,4 Mercedes Atego stb),és NEM EZ A VILÁG LEGJOBB LEGKÉNYELMESEBB FULL-FULLEXTRÁSABB AUTÓJA!!!!


DE: Meggyőződésem,hogy a VolksWagen,valamint az Audi a 80as évektől a 90es közepéig gyártott DIESEL modelljeinek köszönheti a Megbízható titulust(ide tartozik még a Golf3.is)mivel félmillió kilométert a kopó alkatrészek cseréjével problémamentesen,és OLCSÓN TELJESÍTETTEK! Sajnos a mai Volkswagen már neméppen a megbízhatóságáról, és olcsó alkatrészellátásáról, javíthatóságáról híres..........
Ma már sajnos nehéz szép állapotú 2es VW típust találni,de nem lehetetlen, másrészt a 3as széria viszonylag fiatal példányai még bőven "menthetők".
Kb 5ödik,vagy 6odik MK2őm,és nem tudom,hogy mi történik majd,ha ez a típus végleg kikopik az utakról...

A több évtizedes tapasztalatom röviden ezekkel a régi típusokkal kapcsolatban:

A legolcsóbb egyetlen kilométer megtétele,számbavéve a gépkocsi vételárát,éves amortizációt(árcsökkenést) karbantartási,és alkatrészárakat, plusz nemutolsó sorban,és legfőképp a fogyasztást is!!!
Nem trabantban vagy más szoci autóban ülök,de majd' trabi alkatrészáron futtatom,és annak a (minimum) felét költöm üzemanyagra! Választóvonal ez a gépkocsifajta (Golf2-3 Jetta) a nagyonúj,és a nagyonrégi kacatok közt, mivel nem túl nagy,és nemis túlságosan kicsi, megy-is,meg nem-is, de cserében van akkora mint a legújabb fiesta polo yaris swift stb,plusz a Jetta,vagy akár a golf3 kombi rendesen kihasználható pld pakolás során akár 4személlyel is.....
Akkor tudná meg valaki,hogy mire is képes a régi VW típus,ha pontosan ugyanilyet lehetne venni újonnan! Az első 100000kilométeren,szinte nincs is szervíze! Nekem Volt ilyenem "újonnan"!!!!!!!
Sajnos átlagosan már mind 20évnél idősebb,és futott 500ezer-1millió kilométert,amit magunknak sem hiszünk el,de volt olyan kocsim amit 470ezerrel adtam el 7éve,és most is csak 169van benne!!!!!!??????

Ha végiggondolja a tisztelt olvasó,hogy mennyit hajlandó áldozni az autója tartósságára,és ezzel szemben milyen elvárásai vannak,akkor valószínűleg a mérleg az lenne,hogy nulla forintért menjen el a világ végére..........
Sajnos ezt a gépkocsitípust nem gyártják,pedig jogosan várhatná el az ember,hogy a már drága pénzért megvásárolt új autója ilyen legyen! Én is vennék ilyet ha lenne,pláne elfogadható áron,de sajnos a világ autógyárai nem ebben az irányban fejlesztenek,és "hasznos tanácsokkal"próbálják a tartósságot is megakadályozni!!! Ilyen példaképp a 30ezer kilométeres motorolajcsere-ciklus,és a váltóolaj-csere intervallum üres rublikája........ ?
Egy mai szervízintervallumban egyszerűen NINCS VÁTÓOLAJCSERE,tehát addíg megyünk az eredeti olajjal,míg a váltó szét nem esik.......... Nem akarok névszerint konkrét típusokat megjelölni,de higyjük el,.... van több típus,melyben szétesik!! Nemis kell hozzá 10év sem......
Őszintén...Ön cserélt valaha a modernnek számító autójában váltóolajat!!! Én még úgy tanultam,hogy legkésőbb 100ezrenként az jár,egy sokcsapággyal megtömött forgótengelyes hajtóműnek,pláne sokmillió fordulat megtétele után. Én kicserélem minden 100ezer kilométer után!

Minden futásteljesítmény kötelező karbantartással jár,a megadott intervallum alapján,mert az alkatrészek bizony kopnak,olajakat, vezérművet stb cserélni szükséges, néha üvegek-lámpák törnek,és ha ezt elfogadjuk,már csak az összegét kell megvilágosítani ahhoz,hogy tudjuk,mennyi az annyi????

A szóban forgó Gépkocsitípus,az egyik LEGKEVESEBB ALKATRÉSSZÁMBÓL épül fel,ezért egyszerű,a hibák lehetősége viszonylag kicsi,és nem hajlamos annyira a rozsdásodásra sem,mint más gyártók által készített korabeli kategóriatársai! A "Metál fény dupla védőréteg,(bázis+lakk) ezért jobban védi a gépkocsi karosszériáját a korróziótól! Persze a hanyag bánásmódot egy autó sem tolerálja,így ez sem,de vannak olyan korabeli és fiatalabb gépkocsitípusok is,melyek még bearanyozva is elrohadnak ennyi idő után!!


Átlagosan egy mai modern futómű,sokkal bonyolultabb, éppen ezért több alkatrészből,ráadásul drágább alkatrészből épül fel! A sok drágább,sokkal drágább,mint a kevés de olcsó! Néhány kutyacsont formájú alumíniumkarért egy mai autóban,utángyártott minőségben egy oldalon fizethetünk símán 50ezer forintot,ráadásul egy autónak két első futóműve is van,és ezek még csupán a lengőkarok!!!!!!!!!!!!!!
Ezért a 100ezer forintért akár egy Jetta ÖSSZES FUTÓMŰVE(nemcsak a lengőkarok,de féltengelycsuklók, gömbfejek lengéscsillapítók, fékcsövek, tárcsák, és betétek,valamint az összes silent)bőven megvásárolható.

Az autógyárak egyre inkább olyan szervízciklusban gondolkodnak,hogy a vezérmű cseréjét a motoron, kitolják a bűvős 100ezer kilométeren, vagy a GARANCIÁLIS KILOMÉTEREN túlra(már sok ilyen van)!
Egy közösnyomócsöves Diesel (Common Rail) irtózatos(bőven 1000bár feletti) nyomáson porlasztja el az üzemanyagot,és ezért a porlasztók nem tarthatnak örökké!!!!!!!! Az új,gyári minőségű csúcsok 100ezrekbe,néhány típusnál majd félmillió forintba kerülnek! A vezérműcserét követően kiírják ennek cseréjét és néhány típusnál rail(közös nyomócsöves rendszer magas nyomású üzemanygszivattyúja) szivattyú,és vízpumpa cserét is,így a várható költség Többszázezertől akár a millióig is terjedhet.
Logikus,hogy ezt mindenki szeretné megúszni,és reménykedik benne,(kivéve,aki ezzel nincs is tisztában!!!) hogy nem pont neki kell megfizetnie az előző tulaj megtett kilométereinek költségét.........
A vw jetta átlagos vezérműcseréje(bordásszíj + feszítő) az egyik legjobb anyagból mindössze 10ezer forint. Ha szükséges,bosch porlasztócsúcs már 2000Ft brutto ár/db tól vásárolható,ami 4db esetén 8000Forint +költséget jelent!

Itt következik a második fő probléma,mivel kisországunkban Nagyonritka,hogy valaki is betartja a szervíz által előírtakat,(mert bizony nem olcsó)ráadásul a valós kilométer megállapítása is komoly feladat egy laikus számára. A szervízekben történő,illetve kiírt,de meg nem történő esetekről már nem is beszélve....

Én nem szeretek izgulni,hogy vajon szétesik-e alattam valami??? Vajon Jó gazdája lehetett az előző tulaj????
Ha gyanús,akkor alkudni szoktam az árból,majd ezt követően mindent kicserélek! Ezután olyan biztonsággal ülök be a kocsiba,hogy ha holnap Gibraltárra kell menni,tudom jól,hogy biztonsággal oda is érek!!!!!! Ezt egy mai modern autónál nem tudom megtenni,mivel többe kerülne az alkatrészhalmaz,mint a kocsi!!!!!!!!!

Egy minden szempontból karbantartott,és szép állapotú Jetta a világ végére is elmegy! Ez biztos! Ha az előző tulaj-tulajok nem áldoztak a karbantartásra egy forintot sem,akkor mindegy milyen típusú autóval van dolgunk,csak viszi a pénzt,és bosszankodással jár!
Én azért tettem le a voksom az adott típus mellett,mert azt nyújtja amit elvárok egy autótól,ki tudom fizetni,és többnek sem akarok látszani,mint ami valójában vagyok! Befér a babakocsi a csomagtartóba,nagyonjól fogyaszt,minimális a bekövetkezhető hibák esélye,és a kopó alkatrészek, plusz lámpák, üvegek stb. többféle minőségben,és áron elérhetőek,valamint eléggé sokat megyek,s ha két-három évente autót kellene cserélnem millióktól szabadulnék meg,az árcsökkenés miatt! Sajnos nincsenek felesleges millióim,és ez egy jó darabig így is marad..........
Ami pénzt elveszítenék egy év alatt akár egy suzukin(ami szerintem szintén egy elnyűhetetlen autó)annak,ha csak egy tizedét költöm szervízre is sokat mondok...........

Általánosságban véve,a mai világ legmegbízhatóbb autóit a Japánok,illetve más távolkeleti országok gyártják,de a kötelező szervízelésük is léptékekkel többe kerülnek,mint amennyit nekem az autózás megér,magáról az járműről nem is beszélve.......



A képen látható autót,első tulajtól TÉNYLEGESEN VALÓS KILOMÉTERrel vettem 2éve,320ezer forintért! Szerintem ajándék volt ennyi pénzért,és éppen ezért nem is alkudtam semmit sem!
Szép,hibátlan,és talán 500at minimum adtam volna érte,(mert szerintem félmillió alatt autót NEM LEHET venni,csakis szánalmas roncsot,ami csak viszi a pénzt)plusz kaptam hozzá 15"ös alufelnit (OZ),14"es nyári lemezfelnit,13"as télikerekeket,mindezeket szinte új gumival MAGYARORSZÁGON! Hihhetetlen!!!
Ha nem találtam volna ilyet,akkor vettem volna egy rozsdamentes karosszériájút,sok kilométerrel,és ráköltöttem volna annyit,amibe teljeskomplett futóműkopóalkatrészek,ÚJ hengerfej,TELJES motorfelújítás SÍMÁN BELEFÉR! Kb 250-300ezer forint anyagáron,de így egy biztonságos,és megbízható gépkocsi tulajdonosa,és vezetője lennék....

Ismérvei: Nem lötyög a váltókar,és a SOFŐR AJTÓ ZSANÉRJAI,nem szinkronos 2es fokozat,(télen reccsen,vagy nem elég gyors 1esből-2esbe váltva!)CSUPÁN 10ÓRÁNÁL VAN KISÍMULVA A KORMÁNY A FELÉNK NÉZŐ OLDALÁN,HÁTUL EGYÁLTALÁN NEM! Eredeti külső kormányösszekötő(ami nem cserélhető külön,csak összekötővel együtt),mert még RÁ VAN SAJTOLVA A KÜLSŐ CSUKLÓ,a NEM MENETES VÉGŰ GYÁRI össekötőszárra! A csomagtér ajtó kivételével(amit nem tudom miért festettek át,mivel a belső oldala sértetlen,és eredeti) ROZSDAMENTES EREDEI FÉNYEZÉS,a divatosan hangzó ESZTÉTIKAI HIBÁK NÉLKÜL!!!!!!!!!!

EZ EGY TÉNYLEGES 127000Kilométert futott 15ÉVES AUTÓ(volt anno)!
Kifizettem Készpénzben,alváz,üregvédelem(kb 15000Ft)következett volna,de az alváz hibátlan,eredeti,5-8mm gyári müge,és gyári szín van rajta,ezért csak a küszöböket,és a nyúlványokat kezeltettem le olyan anyaggal,ami a gyári pontheggesztések közül is visszaköszönt(7000)
Azonnal lecseréltem a komplett vezérművet,szíjakat, olajakat, amit egyébként típustól függetlenül, minden egyes használt gépkocsimnál korábban is megtettem,így kizárható a trükkös adalékanyagokkal való átverés,(Finish a motorolajban, gumireszelék a diferenciálműben stb...) és pontosan vezethetem a szervízintervallumokat a kézhezvétel kilométerétől számítva! Ezt ajánlom mindenkinek!!!!

Sajnos a mai világban,inkább mindeki vett volna egy fiatalabb esztétikai hibás divatosabb autót,rojtosra ült ülésekkel,tükörfényesre kopott kormánnyal,részletre,mert azt még talán ki tudta volna fizetni,és mindenki elhiszi egy fénysre kopott kormányról,hogy egy papi vezetett bele 121-122ezer kilométert 60nal...................
Szerintem hihetetlenül naív a mai használtautót vásároló magyar autóstársadalom,(Akinek nem inge....)és halvány fogalma sincs egy gépkocsi kilométerfutásának, mégcsak megsaccolásáról sem, ráadásul túlvállalják magukat a vásárláskor,így már nem marad pénz a futtatásra,szervízre, téligumikra stb.....
Egy-két "esztétikai" hiba kijavítása akár elemenként 15-20ezer forintba is kerülhet,ha rendesen ki van javítva! 4sárvédőn az már akár 60-80ezer,a küszöbökről,és az esetlegesen kieső többkilo javítópasztákról nem is beszélve...
Ennyivel a kereskedő nem adja olcsóbban a rozsdafészket,mint egy autót!


Évente sokat 60-70ezret megyek,ezért kell a MEGBÍZHATÓ NÉMET MÁRKA,de sajnos az újakat,már a FOGYASZTÓI TÁRSADALOMNAK készítik 2-300ezer kilométerre,mert utána a javítási,felújítási költségek horrorisztikus méreteket öltenek...........
A kis hibát pedig megelőzni sokkal olcsóbb,mint trélerezni,és elmaradozni a munkahelyről,ráadásul a kis hiba sokszor rövid időn belül nagyot szülhet! Az apró javításokat is érdemes megfelelő minőségű alkatrészekkel elvégezni(végeztetni),mert a tartóssága révén olcsóbbra jön ki hosszútávon a kilométerenkénti futtatás rezsije......
Pld kuplungtárcsa ha kell,csakis 6rugós SACHS,mert az nem kerreg 15ezer kilométer múlva,és 100ezret símán elmegy,2évente perselyt kell cserélni az önindítóban(300 ft/db),fesszabályozót a generátorban,(nálam ez 130-140ezer kilométer!!!)és 100ezrenként VÁLTÓOLAJAT SEM ÁRT!!!! (ÉS EZ MIND CSUPÁN EMLÍTÉS JELLEGGEL A MINIMUM!!!!!!!!!!)

Számtalan értékelést végigolvastam,és mondhatom néhányan eléggé szánalmasak,és még ki is nyilvánítják ezt írásban!!! Vett egy 22éves autót,és elromlott benne a kerékagycsapágy,"mega kuplungkinyomócsapágy, és különbenis "köhögött "krákogott nem ér semmit sem.....
A vásárolni kívánt autót típustól függetlenül,hozzáértő szakemberrel,vagy szakműhelyben írásos állapotfelmérésen át kell ejteni! Ezzel sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat,mielőtt nevünkre veszünk egy gépkocsit! Az pedig,hogy itt leírja valaki,a profin karbantartott autója kifogástalan,és meghbízható üzemképességét,NEM AZT JELENTI,hogy "A" "kettesgolf JÓ" Számtalan roncstelepszökevényt kínálnak megvételre még a legismertebb honlapon is..........
ITT HÍVOM FEL MINDENKI FIGYELMÉT A TÉNYRE MISZERINT A TÍPUS,illetve a GolfII 1.6,1.8,1.6D,1.6TD TÍPUSOKBAN fordított kuplungszerkezet van,ezáltal NINCS BENNE KUPLUNGKINYOMÓ CSAPÁGY!
Aki ezt a hibát felsorolta,és lehúzó értékelést írt,ráadásul Ő SZERVÍZELTE SOSEM LÁTOTT GOLF KUPLUNGOT!!!!!!!!

Nekem ezidáig váratlanul,a már lecserélt generátor feszültségszabályzóm romlott el,de a boltban hibáztak,mert a 90Amperes generátorba 65ös fesszabályozót adtak,ami nem bírt ki 48órát sem! NEM AZ ADOTT AUTÓTÍPUS GYÁRI HIBÁJA!!!!!!!!!

A VALÓBAN VALÓS Fogyasztás VÁROS PADlÓ EGYES KETTES FOKOZAT LÁMPÁTÓL,LÁMPÁIG 7,3liter,de ÉN átlagosan 720kilométert mentem vele 38-39liter rátankolással! Hosszútáv félig megpakolva 2személy autópáya 145 6,4l,közút 90-110 4,6l

Biztosan lehet ennél jobb értékkel büszkélkedni speciális esetekben benzines autóval is,de a DIESEL motor télen NEM DÚSÍTJA el a keveréket,(nincs szó szoros értelemben véve szivató!!!)csupán nagyon minimálisan emel alapjáratot,így pár kilométerre(3-5) tempósan munkába járva még télen is az értékek szinte változatlanok,míg ilyen esetben még az 1,1es SUZUKI is hajlamos a 10literes városi átlagfogyasztás elérésére,érintőgázzal 2000es fordulat fölé sem forgatva!

Volt korábban 1.6elektromos karburátoros benzinesem 6.3-és 14liter közti fogyasztással,és a technika fejlődésével ezek az értékek nem csökkentek szinte semmit sem! 6,3 óvatosan közlekedve 8liter körül normál vegyeshasználatban, és a lelkét kitaposva 190-nél 14liter! Aki mást állít adja a kezembe 24órára,és mellettem ülve végignézheti, bebizonyítom az IGAZamat! (megjegyzem,a mai 1.6(~101LE) padlógázon önerőből sík úton 190et megy,és klíma nélkül szintén ~14liter!!!!!!!a fogyasztása ennél a sebességnél,amit egy valós 17e kilométert futott OCTAVIAval mértem végig padlógázon(lejtőn elvettem,hogy ne essen szét) 370kilométeren)

Hibalista

- Néhány évjáratban típushiba a fűtőradiátor,és a fűtés kapcsolója. - Nem hozzáértőknél a túl nagyteljesítményű izzók használata esetén a világítás,vagy a tompított reflektort váltó bajuszkapcsoló "ég" el. - Átlagos vizsgatétel a kézifékkötél, első futóműszilentek,gömbfejek, de nemutolsó sorban a motort,illetve futóművet tartó "bölcső kezelés hiányában 20éves korára a kocsinak biztosan porrá válik!!!!! Aggodalomra nincs ok, mert a polo 6N seat Ibiza, Golf3 és a többi lekerekített bódés "kettesgolf ügyanilyen alkatrészhalmazon gurul,illetve foglal helyet!!! :)))) - A fék egy Golfon etalon! Ha nincs vasig kopva,átmegy símán a vizsgán 100ból 99!! - Ami műszakira kell:Mindenütt legyen lemez,festék és "hibátlan" üveg. Működjenek az elektromos berendezések, fogjon a fék,legyen jó a lengéscsillapító,és legfőképp a motor! Renszeres karbantartás mellett nem igényel plusz javítást egyetlen autó vizsgáztatása sem! - Nemrendszeres karbantartás mellett a fékcsövek,betétek,gömbfejek, féltengely- vagy ritkán kormánymű gumiharangok és a futómű-silentjei,de előfordul,hogy a lengéscsillapítók,valamint a GUMIK szorulnak cserére.........

Ide hordtam szervizbe

Sernkinek sem ajánlom a KÍNAI alkatrészekkel történő javítást! Ide tartoznak a németesen hangzó,de viszonylag nemrég megjelent alkatrészmárkák is,megfelelő REFERENCIA NÉLKÜL!!!!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ALKATRÉSZEK /db: Ékszíj Continental,1260,gömbfej 1180,teleszkóp(bilsteim sima)12000 Féltengelycsukló 7300 pld GLO,izzítógyertya BOSCH DURATHERM 10000/4db minimum 5év!!!Olaj 10W40 Castrol Magnatec A normális minőségű Szűrők 200Fttal drágábbak kb mint a gagyik Conti vez szíj 5600,skf feszítő 3800,francia Bosch porlasztó(már nem gyártja a francia)7200/DB szélvédő 12000beszerelve

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 357000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Golf Következő autója? VW Jetta 1.6TD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 1984

További ítéletek (55 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)