Az én kis elnyűhetetlen olajkályhám ;)
Szöveges ítélet
Egy kis VW Polo 1. 1.4D volt,de sajna megadta magát a mocija s kuka lett.Kivonattam. Mivel házfelújításban vagyok kellett valmi olcsó fentarthatóságú,igénytelen s kiss fogyasztásu autó.Ja és persze gyorsan!S baratom szólt a szomszéd (faluban lakik),hogy faterja most vett egy VW Golf 6-ost s a kiss Jetta igy nem kell.Neki sem ,mert ő meg vett egy VW Polo 3-st 1.6 benzint.Lementem,megnéztem,körbemásztam alul felül,megvolt a probakor is. Megkérdeztem mit akar érte.150.000Ft-ot mondott.Kifizettem s már hoztam is. :)
Nos az autóról:
1988-as szívó szóval nem egy erőgép. (plussz a korából fakadóan sem,de kapott egy épített adagolót s így az 54le helyett 60le)
Második tulajtól vettem akinél 20 évet volt.Garázsban tartotta s megkapta az alap dolgokat amit kért.Mivel a "Comfort" változat volt ,így az íveken s a küszöbön műanyag takarók voltak. Na ez egy nagy szar,mert alatta megmarad a víz s az évek folyamán el kezd rohadni a kaszni.De szerencsére a tulaj levette időben őket s így csak feluleti rozsdásodás kezdődött.
Lekezeltem,sőt akkor meg csak a műanyag takaró vonalában lefestettem feketével,ha már a takaró műanyag is az volt. (amúgy az autó gyári ezüst metál színű)Végűl annyira belejöttem a feketébe,hogy dobtam rá egy kis "design"-t.Tettem fel ide pár képet róla. :D
De a lényeghez visszakanyarodva csak megy és megy teszi a dolgát!
Kicsit megilyesztett amikor elkezdett melegedni a motor,de mint kiderült a kiegyenlítőtartályom lyukas volt s ezért nem volt benne elég víz. Ki lett cserélve s semmi gondja azóta.Kórból s kilóméterből fakadóan ráfért egy hengerfelytömítés csere (csipegette az olajat),de csak azért mert zavartak az olajcseppek.
Annyira egyszerű szerkezet s annyira igénytelen,hogy bárkinek ajánlom.
Meghálál minden kis törődést. :D
Az első ülések hosszabb távon nem voltak kényelmesek,így szereztem bele VW Golf 2 GTi üléseket.Az már add tartást a gerincnek.
Városban nem egy szélvész,de kinn közúton ,hamar fent vagyok 110km/h-n.
Azt szereti hosszabb távon is. Még talán a 120km/h-t is,de többet nem.
Átlagban 5L-ből kijövök ami a hatalmas csomagtartó és a nem kevés lábhely a hátúlülőknek nem is rossz.
Mindmáig megvan s marad is egy darabig.Főleg ilyen extraadós üzemanyag árak mellett amit most vezetnek be. Pfh...
Hibalista
- Adagoló folyatta a gázolajat.Hengerfejtömitésnél szivárgott az olaj.Ugyan úgy az olaj nívópálcánál is.
Ide hordtam szervizbe
Falubéli autószerelő srác. (mindent megold s tanácsot is add,úgy hogy nem minden áron vetet meg mindent)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo 1.4D | Következő autója? | Lupo 1.2 TDi 3L |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |