A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2012)

Golf 1,4 TSI BMT 140 LE DSG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Még mindig nem izgulok!

Szöveges ítélet

Jó népítélőként sikeresen nyomtam el a vágyat, hogy rögtön párezer kilométerrel azután írjak az autóról valami fellengzőset, hogy kigurultam vele 7 km-esen a szalonból. Teltek-múltak az évek, és 4,5 év és 110.000 km után talán most már megalapozottabb véleményt tudok megosztani…

Elöljáróban a Golfok világa nem új számomra, mivel előző kocsim is az volt: egy VI-os modell, amit szintén 8 és 115.000 km-es kora között vezettem. A róla szóló értékelés szintén megtalálható a Népítéletek között, mégpedig itt: http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/golf_2008/izguljanak_masok/

És hogy lelőjem a poént: Nem, ezt a mostanit nem fogom eladni további 5.000 km múlva, hanem még sokat szeretném szelni vele a tájat!

Karosszéria: A Golfok kapcsán említett „unalom” talán csökkenésnek indult a VII generációval; szerintem az élekkel jobban ellátott elemek (és a korábbinál még ízlésesebb műszerfal) jó irányt jelentenek. A ráncfelvarrás még mutatós LED-es menetfényt és hátsó lámpákat is hozott valamikor 2017-ben. Az ötajtós karosszéria most is Golf-os, oldalról instant felismerhető, és avatatlan szemeknek még mindig könnyen keverhető a VW Polóval. Továbbra is gond a műanyag oldalvédő csíkok teljes hiánya az ajtókon, és a végig fényezett lökhárítók is rögtön megsínylik az ügyetlen parkolásokat.

Beltér: A VI-os generációhoz képest még kicsit több lett a hely, a 185 centis vezető és anyósa mögött a hátsó sorban elég nagy a lábtér, a szintén 180 cm feletti utas térde nem ér neki az első támlának. Az ülések németesen keményre tömöttek, és elöl megfelelő oldaltartást is adnak. A középkonzol végére jutott két kis szellőzőrács is a hátsó utasok számára, akiket lenyitható kartámasz is kényeztet, már ha nincs teljesen lehajtva, hogy síalagútként segítse a hosszú tárgyak szállítását. A csomagtartó nem igazán nőtt az előd óta, de most már duplafenekű, és tartalmaz rögzítő kampókat is mind a négy sarokban. A pakoláshoz nem kell magasra emelni a csomagokat, de az ötödik ajtó nyílhatna magasabbra is; elvileg le lehet fejelni, viszont olyan szépen el van dolgozva a zár, hogy nem kilógó, éles fém alkatrésszel találkozik a fejbőr, ez is valami!

Műszerfal: Mivel az egyszerű formák, letisztult vonalak tetszenek, így nekem szimpatikus a kialakítása. A felső rész puha műanyag, de a többi sem a „kopogós” fajta. (Mivel világos szövetbelsővel rendelkezik az autó, a műszerfal túlnyomó része is világos, csak a legfelső elemek sötétszürkék.) Hagyományos órák között multifunkcionális a kijelző, ami körbe-körbe kapcsolgatva tud különféle paramétereket mutatni, ezek száma be is állítható, így ha valaki kíváncsi / nem kíváncsi pl. az olajhőmérsékletre, akkor be tudja venni / ki tudja iktatni a „körforgásból” ezt az adatot. A középkonzol kicsit a vezető felé fordul; már az alap rádió is rendelkezik jack-bemenettel és SD-kártya nyílással. A hűtés-fűtés szabályozása klasszikus módon, nem menüből, hanem különálló fizikai gombokkal végezhető. Pakolóhelyek témában van elégséges tér elöl, azaz hűthető, bélelt, átlagos méretű kesztyűtartó, két pohártartó az elektromos rögzítőfék környékén, fedővel zárható üreg a sebességváltó előtt, napszemüveg tartó a plafonon, kisebb tárgyakat elrejtő rekesz a bal térd előtt, egy-egy fiók az ülések alatt, és végül kárpitozott ajtózsebek, amelyek mindkét oldalt képesek 1,5 literes palackot is befogadni. Hátul már nem ennyire rózsás a helyzet, ott az utasok csak 0,5 literes üvegeket tudnak elhelyezni az ajtókban, és néhány lapos tárgyat a kétrészes karfa felnyitható belsejében, valamint magazint/tabletet az első ülésekre varrt zsebekben. (12 V aljzat nem áll itt rendelkezésre, csak a vezető mellett a középkonzolon, illetve a csomagtérben.)

Motor: A TSI család oszlopos tagja, amely 125 és 140 LE kivitelben volt kapható 2013-ban. Számomra a 140 is – igaz, hogy csak kis léptékű, de mégis – előrelépés volt a VI-os Golf 125-ös értékéhez képest. Véleményem szerint egyébként a 125 LE is elég ehhez az 1240 kilós autóhoz Magyarországon – a 140 lóerő előnye annyi, hogy még biztonságosabbá (gyorsabbá) teszi az előzéseket. Alapjáraton a motor hangja egyáltalán nem hallatszik az utastérben, és bár hidegen kicsit darabosan jár néha, hamar bemelegszik, és onnantól egyenletesen és halkan teszi a dolgát. A hangja 3500, 4000 rpm környékén jön meg, de ide ritkán érdemes forgatni, mivel turbósként már 2000 és 3000 rpm között leadja a nyomatéka lényegi részét. Illetve az alapállásban „nagypapás” automata váltó sem nagyon engedi jobban pörögni, de erről mindjárt részletesebben…

Olajfogyasztás a VW motoroknál tapasztalataim szerint mindig is volt, van, lesz – itt szerencsére arra korlátozódik, hogy a 30 ezres csereciklus vége felé (valahol 25.000 km környékén) jelez a műszerfali ikon, hogy utána kell tölteni 0,5-0,7 liter motorolajat. Mivel vannak ennél sokkal rosszabb tapasztalataim is, ezért azt mondom, hogy nemcsak a gyártónak, hanem nekem is belefér ennyi fogyás. (Előbbinek még 1 liter per 1000 km is beleférne, ami azért elég súlyos – lenne.) Egyébként később majd írom, hogy a használat terepe kb. 90% autópálya és országút, valamint 10% város, ezért nem rövidítettem meg az olajcsere periódust – nálam nincs sok hidegindítós, rövid távos „kínzás”, hanem szinte kizárólag 200 km feletti utak, egyben.

Váltó: Itt el is érkeztünk a lényeghez, ami körül számomra az egész autó épül, és ami miatt már soha nem fogok kézi váltós autót venni magamnak, ha rajtam múlik… Hétfokozatú DSG, normál és sport állással, kormányra szerelt léptetőfülek nélkül. Amik nem is hiányoznak, mert kézi üzemmódba így is lehet tenni a váltót, és löködni a kart, de talán ha összesen háromszor kipróbáltam, azóta „tényleg automata” az automata. (Túl sok a fokozat, és nem érdemes velük szórakozni: azonnal jön egyikre a másik. Városi gyorsulásos ökörködésnél lehet értelme, ha vérvörösbe ki akarjuk húzatni a kettest, illetve télen, havas utcán lefelé, amikor a kellő motorfék miatt nem szeretne az ember túl magas fokozatba váltani.)

Azt kell mondjam, igaz az összes jó vélemény a DSG-ről, tényleg nagyon gyorsan, nagyon finoman kapcsolgat. A motorfék fogalmát is ismeri, dimbes-dombos, hegyi utakon lejtmenetben vissza is kapcsol, ha érzi, hogy nem cél a gyorsulás. Alapállásban imád feljebb kapcsolni abban a milliszekundumban, amikor már lehet, így nem ritka, hogy 60 km/h környékén, sík terepen már hatodikban van. A vásárlás előtt még féltem a fogyasztástól, azt hittem, hogy ezzel az automatával is többet fog kérni a motor, de pont az előbb említett felkapcsolási mánia miatt még alacsonyabb is a fogyasztás, mint kézi váltóval. (Sport állásban természetesen más a helyzet, ott rendesen kihúzatja a fokozatokat, rendesen belecsúszva a piros tartományba is.)

Jöjjön pár (óra szerinti) sebesség és a hozzájuk tartozó fordulatszám: 100 km/h – 1800 rpm, 110 – 2000, 130 – 2400. A 3000-es fordulatszámmal már 165 km/h sebesség jár együtt. Tud az autó 200 km/h felettit is produkálni, de ez már érezhetően nem az ő terepe, ide csak ideiglenesen érdemes befigyelni (?), egy-egy német autópályás vagánykodás erejéig. Viszont nagyon sokáig nagyon csöndes a haladás, az elődhöz képest is sokkal jobb a hangszigetelés a törvényes sebességhatárok melletti haladásnál! Szerintem a 160 km/h az a sebesség, amelyre azt tudom mondani sok autópályázás után, hogy még tartósan jól érzi magát. Cserébe a szabályos, 130-as tempót nagyon kedvező fogyasztással hálálja meg, lásd következő pont.

Fogyasztás: Városban 5 km alatti táv esetében 8-9 liter 95-ös benzin per 100 km. Városias felállás, de hosszabb táv: itt le tud menni 7 liter környékére is. Országúti 100 km/h (hozzá lakott településeken 60 km/h) esetén: téli gumikkal 5,8 és 6,2 liter között – nyári gumival, kevés sebességingadozással le tud menni 5,4 környékére is. A valaha látott legalacsonyabb értékem egy Budakeszi-Budaörs volt 4,8 literrel, de ez végig lejt. Ugyanakkor nem lehetetlen, hogy az ember nyáron, 90 km/h körüli országúti lazulással is befigyeljen az 5 literes fogyasztás alá, ami azért elég jó érték, még a VI-os Golf 125 lóerős verziójáénál is egy literrel kisebb. (Valószínűleg a DSG és a hét sebességi fokozat jóvoltából.) A több ezer kilométeres átlagfogyasztásom mindenesetre 6,6 liter százon, 90% autópályás és országutas, valamint 10% városi használat mellett. Az összes fenti értékkel meg vagyok elégedve. (Természetesen a 160+ tempó 8-9 literes fogyasztást tud eredményezni, ezt sem szeretném elhallgatni, viszont nem is nagyon használom így a kocsit, ezért mondhatni a rám jellemző értékeket listáztam inkább).

(Még valami a váltó-rögzítőfék együttműködésről: Mivel minden elektronikusan működik, a két rendszer nagyszerűen együtt is tud dolgozni. „Nincs jobb” mint dugóban araszolni, mert ilyenkor (bekapcsolt biztonsági öv mellett) az autó kis pedálnyomásra állóra fékez, és úgy is tartja, amíg az ember nem lép rá finoman a gázra, ekkor újra elkezd „kúszni” a DSG. Ha azonban kicsit erősebben nyomjuk be a féket, akkor le is áll a motor, ami a budapesti Hegyalja út / Kossuth Lajos utca / Rákóczi út vonalon gyakran kínzás neki. Érdemes tehát vagy kikapcsolni a start-stopot, vagy megtanulni megkülönböztetni a kétfajta mélységet a fékpedál nyomásnál.)

Végül a szervizköltségek: Mivel még garanciális (volt), márkaszervizben került sor mindenre. Igazából csak az időszakos szervizek voltak, mivel a 110.000 km alatt – lekopogom – semmi nem romlott el, még égő sem szorult cserére. Ablaktörlő lapátokat vettem csak, kábé 1,5 évente. Álljanak itt a konkrét összegek az éves olaj- és szűrőcserék kapcsán (vidéki VW márkaszervizben elvégezve): első éves 46.876 HUF, második 97.854 HUF, negyedik 81.046 HUF. (A harmadik számláját valahol elkavartam, de jóval százezer alatti volt.) Nyilván „maszek” műhelyben mindez olcsóbb, csak szerettem volna képet adni arról, hogy mennyibe kerül ez a kocsi, ha a márkaszervizbe hordja a használója.

Mindent egybevetve nagyon meg vagyok elégedve az autóval, és a magam részéről mindent megteszek, hogy még sok-sok élvezetes kilométerünk legyen közösen. Párhuzamosan hajtok egy 1,5 éves Skoda Octaviát is céges autóként, szinte ugyanezzel a motorral, és minden tekintetben a Golf egy fokkal még jobb, szebb, kellemesebb, mint a konszern testvér. Hangszigetelésben, anyaghasználatban érezhető, hogy a VW megtesz mindent, hogy feljebb pozicionálja a saját termékét. Ez az újkori vételárban is tükröződik természetesen, de azt kell mondjam, kezdéskor indokolt a Golf felára, ez a jobb minőség(érzet)ű autó a kettő közül. Bár igazából nüanszokról van szó, és az Octaviát is szívesen vezetem!

A VI-os generációt értékelő szövegemben valahol szerepelt ez a részlet: „Aki már olvasott autós újságot, az rögtön felkiált: „Igen, a Golf kívül-belül unalmas!” Mondjuk én filmeken vagy vizsgaeredményeken, lottóhúzásokon és meccseken szeretek izgulni, nem vezetés közben.” Nos, a véleményem generációváltás és újabb 110.000 km után is tartom: Szeretem az unalmat, ha az számomra azt jelenti, hogy az autóstársak figyelmének radarja alatt jó műszaki tartalommal feltűnés nélkül tudok kényelemben, csendben és kellő erőtartalékkal megtenni évi 30.000 kilométert elektronikus hibák és havonta előugró javítanivaló apróságok nélkül. És igen, természetesen félre van téve a szükséges összeg a turbó- és a váltófelújításra is – amelyek remélhetőleg minél később találnak majd meg!

Hibalista

- Szerencsére semmi.

Ide hordtam szervizbe

VW AutóCity Pécs

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf VI Következő autója? Golf VIII GTI DSG
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2012 (2013)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)