Hó fehérke
Szöveges ítélet
Viszonylag sokat vártunk rá. Nem is a gyártásra, inkább az átadásra. De megérte.
Külsejében semmi izgis nincs. Kezdetben, az V-ös golf megjelenésekor, nem is tetszett, aztán meg egyre jobban. Belül minden a helyén van, abszolut funkcionális, ráadásul kiváló minőségű a kidolgozás, valamint a felhasznált anyagok minősége. Az ülések lehetnének kényelmesebbek is. Van ugyan oldaltartásuk és még az üléslap is megfelelően hosszú, a háttámla kiképzése inkább kvázimodónak kedvezne. Nekem mindig megfájdul benne az amúgy is fájós hátam. Bánom, hogy nem kértünk bele deréktámaszt. Belül megfelelő a helykínálat, nem pazar, de nem is szűkös. A szokásos rakodóhelyek megtalálhatóak benne. A nyolc hangszórós zene nem éppen csúcsminőségű (szarok a hangfalak), de azért megteszi. A műszerfal és a műszerek megvilágítása szerintem tökéletesen eltalált. Szép is és egyáltalán nem zavaró. A kétzónás klima és hőmérséklet szabályozó tökéletesen végzi a dolgát.
A futómű egyszerűen remek. Az éles kanyarokat zokszó nélkül veszi, miközben semmi nem nyikorog. Egyelőre nem sikerült megcsúsztatnom (de ez csak a gyávaságomat mutatja - drága jószág ez, na meg mégiscsak tél van!) A váltó (6-os) könnyen és pontosan kapcsolható. A kilátás az autóból megfelelő. Futása kifejezetten csendes. Az igazi remekmű a motorháztatő alatt található. Maga a csoda. Szédületesen képes megindulni. Minimum 2,5 literes szívó benzines vagy turbódiesel kell a segged alá, ha meg akarod előzni (vagy az én együttműködésem). Fantasztikus a rugalmassága (60-100 IV. fokozatban 6,6, III. fokozatban 4,6, 80-120 VI. fokozatban 12,2), a gyorsulása 0-100 8,6 sec. De ami a legjobb benne, hogy a fogyasztása is teljesen korrekt, már-már perverzül. Most 3000 km van benne, amire a komputer szerint átlagban 6,7 litert kért. Igaz az első 1500 km-en kíméltem. Mondhatja mindenki, hogy a VW megkéri ennek az autónak az árát. Igaz. Nekünk sikerült nagyon-nagyon sokat alkudnunk belőle (rá is ment vagy 2,5 hónap). Így annyiba került, mint egy GT felszereltségű 1,6-os. Nem olyan mutatos, viszont ez megy és sokkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint amaz. Szóval, aki benzines Golfban gondolkodik, ilyet vegyen. Még majd írok.
6500 km van a gépben. Egyre jobban szeretem. A fogyasztás (az összes megtett kilométerre) 6,2-re esett vissza, pedig elhiheti bárki, időnként kap rendesen. A korábbi az ülésekről alkotott véleményemet muszáj módosítanom. Viszonylag hosszú, 300 kilométeres út után is éppoly fürgén és kellemesen szálltam ki az autóból, mint beüléskor. Szóval mégiscsak jó.
Érdekes módon a CD remekül szól benne, sokkal jobban, mint a rádió. Ez a korábbi autóimban inkább fordítva volt jellemző.
Sosem akarok többet "átlagos" szívó motoros autót venni. Vagy legfeljebb 2,5-től fölfelé. Az viszont zabál. Inkább mégsem.
Már 15 ezer van benne. Továbbra sem tudok rosszat írni róla. A motor fantasztikus. Viszont a fedélzeti kopi által muatott 6,2-es átlagfogyasztás (továbbra is ezt az értéket mutatja) nem teljesen valós. Rá kellett jönnöm, hogy a gép szépíti a dolgot: a tankolástól tankolásig mért fogyasztás ehhez képest fél literrel több, de még így is 7 liter alatt marad, ami ugyebár nem rossz egy 140 pacis jószágtól.
Viszont a szervizek érdekesek és böszme drágán dolgoznak. A kocsi "normál" szervizes. Három környékbeli márkaszerviztől kértem neten árajánlatot. A legkedvezőbb a szombathelyi Végh Autótól jött, 36 ezer forintról. A legdurvább a győri Porsche Hungáriától, 62 ezer!!! pénz. Aki nem tudná ez egy egyszerű olajcseréről szól!!!! Olaj + szűrő, ezen kívül ellenőrzik a féktárcsa vastagságát! Az ajánlatokban részletezett munkadíjak 13 és 17 ezer között mozogtak. Aki cserélt már olajat, az tudja milyen hatalmas és időigényes művelet ez. A nyerő a soproni márkaszervíz lett (mivel itt lakom) 37 ezerrel. Mindhárom szervíz bepróbálkozott - na most rosszindulatú vagyok. Akkor viszont tudatlanok. Szóval működik volkswágenéknál egy un. mobilitásgarancia, ami az átadástól számított 1 évig, vagy az első ellenőrző szervizig (30 ezer km) érvényes. Vagyis mivel az én autóm 4 hónapos és csak 15 ezres szerviz lesz rajt, ez éppenséggel nem aktuális. Mindhárom ajánlaton szerepelt (3120Ft). Az már csak hab a tortán, hogy volt amelyik 4,5 liter olajról küldte az ajánlatot (gyári adat szerint 3,6 liter fér bele, de a gyakorlatból tudom, mindig kevesebb fér bele a megadottnál). Ez pedig 5 ezer forintos olaj literárnál nem éppen kevés. Ezek után, gondolom senkit nem lep meg, hogy inkább szabira megyek, de egy percre sem hagyom ott egyedül az autót. Igazából még semmit sem tettek, de a bizalmam már megingott.
Már lassan kisregény mennyiségű, amit leírtam, de nem állom meg, hogy az újabb infókat meg ne osszam autóstársaimmal.
Szóval eljött az első szervíz ideje. Kedvesen fogadtak, az autót hamar bevitték a műhelybe. Ahogyan írtam, a szervizelést végignéztem. Illetve csak majdnem. Ez lett a vesztem. Merthogy volt egy olyan kérésem, h a bal első ajtót igazítsák meg, mert láthatóan lóg és nehezebben csukódik, mint a többi. Az olajcsere végeztével a szerelő átvitte a karosszériás műhelybe a kocsit. Oda nem mentem vele. kb 20 perc mulva hozta vissza a fazon az autót. Jön oda és mondja, h gáz van: az ajtót beállították, a hiba az volt, hogy hiányzott a felső zsanérból egy csavar (mivan????). Azt pótolták. A jó munka végeztével viszont sikerült jól becsapni az ajtót, ami önmagában nem okozott volna problémát, csakhogy bennmaradt az "A" oszlopnál egy szerszám. Ennek következtében az oszlop is és az ajtó is sérült, benyomódott. Boldog voltam. Megbeszéltük, hogy visszaviszem két nap mulva és javítják a hibát. Mehettem fizetni. 36.200 magyar pént. Mondtam, h valami kedvezményt adhatnának. Visszakérdeztek kissé felháborodottan: kedvezményt??? 10%-ot kaptam. Óriási!!!!! Hurrá!!! Fizettem és eljöttem. Útólag néztem csak a számlán, h 4 liter olaj szerepel rajta. Kerestem a megmaradt minimum 4 dl-t a csomagtartóban. Hiába. Ez az 4620 forintos literárnál 1848Ft. Vagyis összesen 1772 ft kedvezményt kaptam, amiért balfasz módon összecseszték az ajtómat és az "A" oszlopot. Jó bolt volt. Ma vittem vissza, kaptam egy rém szakadt 3-as golfot, kb 6 liter benzinnel. Két napig ez lesz. A soproni szervízt ezek után messze el fogom kerülni.
23000 km
A véleményem a kocsiról nem változott. Továbbra is imádom. Csendes, gyors, kényelmes, visszafogott fogyasztású.
A szervízről, ill. a márkakerről alkotott véleményemben sincs változás, de már nincs kedvem részletezni. Kritikán aluli. Csak addig megy minden flottul, amíg a paraszt meg nem veszi, utána már semmi sem számít. Hagyjuk.
31000 km. Újabb kötelező szervíz. Méregdrága, de legalább most tisztességes és alapos munkát végeztek (igaz ott álltam mellette).A maradék olajat megkaptam (külön kérésemre).
Hibalista
- Kb. úgy 17 ezerenél nagy gázadásra egy csattanó hangot hallatott a motortér. A szervíz megnézte és megállapította, hogy a kompresszor tengelykapcsolója tönkrement. Azt mondták egy parafa szerű anyaggal van bevonva, ami egyszerűen elfogyott róla, így fém a fémmel érintkezett (ez adta a fémes hangot). Gariban cserélték. Jellemző a márkaszervízre, hogy nincs tapasztalatuk ezzel a motorral. A tengelykapcsoló hibája miatt a vizszivattyú is tönkrement, erre nem tudom miért, de nem számítottak, pedig akkor is szétszedték. A tengelykapcsolóra máshél hetet vártam, Németo-ból hozatták. A vízszivattyúra - már szétszedett állapotban újabb két napot kellett várni.
-
- 41500km-nél az előbbi hiba ismét jelentkezett. Újból gariban javították. Ezúttal azt a tájékoztatást kaptam, hogy av VW módosította az alkatrész anygát, így várhatóan a probléma nem fog többet ismétlődni. A javítás idejére kaptam csereautót, egy cordoba 1,4-est. Na ezért sem adnék pénzt...
Ide hordtam szervizbe
Walter-Auto Sopron
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra GTC | Következő autója? | Amíg jól muzsikál, marad. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |