Ez egy tuti jó gép!
Szöveges ítélet
Nos ez egy kölcsönz?s kocsi volt, ami alig volt két hónapos, amikor belepattantam 6 hét erejéig. Alapfelszereltség, 1.6 nyolcszelepes motor, Golf? Nem hangzik túl jól. De az együtt eltöltött id? minden el?ítéletemre rácáfolt, egyet kivéve.
Kezdjük ezzel az eggyel: Az autót nem találtam szépnek sem el?r?l, sem hátulról, sem sehogyan. Egy közepes gömböc, f?leg a mélykék alapszínben, ami nem túlzottan vonzó, a felt?nés távolabb áll t?le, mint Makó Jeruzsálemt?l. Azonban minden más els?osztályú. Kicsit becsapós, hogy formailag hozza az klassszikus Golf vonalat, mivel a lemezek alatt történtek valóban jelent?s újítások. Az elöl hátul független kerékfelfüggesztések, a merev kasztni és a hihetetetlenül jól eltalált futóm?hangolás valami csoda. Magasan veri az általam korábban használt autók bármelyikét (406, Passat 2001, Mondeo I). Az autó rezzenéstelenül hasít a 180-nal vett autópályakanyarokban, ahol a Passattal már izzadt a tenyerem, annak ellenére, hogy hihetetlenül sz*r Cooper téligumikat pattintott rá a költségérzékeny kölcsönz?. Városban nem ráz, a kisebb úthibákat csak hallani, a nagyobbakat meg úgyis kikerülöm. A motor lelkes, sportos hangja van, de azért csodákra persze nem képes. Óra szerint megfutja a 200-at, de a fogyasztása nem baráti: tempós pályázásnál 12 liter, városban és országúton - persze kenem neki ott is - 9. Azért ezt sokallom egy kicsit, bár tudom, hogy a lábam is ludas a dologban.
Meglep?en tágas, négy személynek hosszabb úton is kényelmes, bár a csomagtartója azért nem egy feneketlen barlang.
A fékek tutijók, ezzel a futóm?vel különösen.
Az alap felszereltség - azt hiszem ez alap, de ne kövezzetek meg, ha tévedek - nem is rossz! Kétoldali digit klíma, ugyanez kerül az új Passatokba is, huzatmentes, hatékony és csendes. Az állítható magasságú - nagyon tág határok között - ülések kényelmesek, a kormány jó fogású, szintén négy irányba állítható. Légzsák hegyek, elöl, oldalt és fejlégzsákok elöl, hátul. NCAP 5*, ez tényleg egy tank. Tetszett az egy pöckölésre hármat villanó index, a kispárna méret? tükrök, amik megkönnyítik a városi életet, a kormányzás közvetlensége. Szóval ami benne van, az nagyon jól m?ködik, a gyári audiótól eltekintve. A hangszórók az abszolút hulladék szintet érik el, zenehallgatásra használhatatlanok, ezzel szemben a CD jól használható, de aki komolyan gondolja, az úgyis szórja kifelé.
Mondom nektek, az utóbbi évek legnagyobb meglepetése ez az autó! Most ha tehetném, biztosan egy Golf V GTI-t vennék, de sajnos nem azt a kártyát húztam. :(
Hibalista
- Semmi. A szervíztapasztalatra, fenntartási költségekre és megbízhatóságra adott hetes értékelések csupán becslések, valójában szervízben sem voltam vele, illetve meghibásodás sem fordult el?. De ez el is várható.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat 2001 | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |