Nem kell jobb első autó! 1,4 16V GOLF IV
Szöveges ítélet
Először is IMÁDTAM, szerintem hihetetlenül jó autó még úgy is, hogy az én Golfom sajnos egy gyári hibás volt. Az egész úgy kezdődött....
Életem első kocsiját néztem ki magamnak. Egy bőrös fekete 1.9 TDI (110LE) Beetle volt a kiszemelt. Megvolt az önerő, felvettem a hitelt, majd mikor megjött a pénz, jött az APEH levele is, hogy a diákhitelt 8 napon belül vissza kell fizetnem, vagy fizu -30% évekig. Hát így lett belőle a Plan B, azaz egy Golf (ez pont a hiányzó 1M Ft-al volt kevesebb a Beetle-nél). Tetszettek a IV-es Golfok, így ez lett az első autóm.
Igaz, csak a fekete 3 ajtós kék-fekete sportbelsős egyedeket néztem, a kiszemelt fehérvári Mitsu-szalon egyik használtautója pont ez is volt. Nem volt a legolcsóbb (akkoriban 1-2,5M Ft-ig lehetett kapni őket - 2007-ben). Az enyém 1,5M Ft-volt. 1,4 benzin, Comfortline (sport kék-fekete ülések, bőr sportkormány, bőr váltószoknya, bőr kézifékkar, 16-os gyári felni 205-ös gumikkal), az én Golfom még rendelkezett Defend lock váltózárral, riasztóval együtt felhúzódó ablakokkal, valamint lecseréltem a 16-os felniket a GTI 17-es (szerintem legszebb IV Golf felnire) a Santa Moicára 225-ös papucsokkal. Nagyon szép volt.
Lényeg a lényeg, mint kiderült és utána olvastam, a kor 1,4-es motorjai, azt hiszem '98 és 2001 között hibásak (minden VW konszern motorja) cikkeket is találtam róla, a gyár elismerte a hibát, visszahívást azonban nem tettek a kis előfordulás miatt. A 10 éves korig végig márkaszervizelt típusok motorjait ingyen cserélték, egy gond volt az enyémmel, nem volt végig vezetett szervízkönyve. Így maradt a bontás, hogy hogy kerültem ide?
Egyik szilveszterkor (asszem 1,5 éve volt meg az autó) az M7-esen hazafelé besült a motor. -5 fokban 2 óra várakozás, majd Gr0sz Motordiagnosztika. Ne aggódjak 100-ból megvan. Akkoriban 50.000 Km-es motorokat 6 hónap garanciával az ebayről tudtam volna venni 120-150e Ft-ért, de mivel 100e-t mondott a szervíz nem léptem meg (én f@sz). A 100-ból pikk-pakk 200, majd 250 lett, plusz munkadíj. Alulról súroltuk az 500.000 Ft!!-ot egy 8-9 éves autó 160-170e km-es motorfelújításánál (!!!!!). Ismétlem az autó 1,5 volt! Azt hittem kardomba dölök, fater megelőlegezte, én meg vagy fél évig törlesztettem neki. Elzalatt még egyszer cserbenhagyott, azt ingyen módosította Gr0sz Diagnosztika (nem húztak meg valamit jól) - no comment. Máskor túlhúzták az ékszíjat, leszakadt a szjfeszítő görgő!! Náluk jött elő a hidrotőke hang (erős diesel kerregés hidegindításnál), eltörték a katalizátor egyik lamelláját, igaz nem ismerték el, de aranyosan kipucolták az egészet, így lett nem katalizátoros a katalizátoros autómból. ÁÁÁáá én voltam a hülye hogy még visszavittem hozzájuk, tudom.
Hű maradtam az autóhoz, és bár a bizalom megtörött, pedig nem az autó hibja volt.
Hogy jót is írjak, sokat elmond, hogy a fentiek mellet IMÁDTAM az autót. Nagyon jó autónak tartom a mai napig, a fékjei brutálisak, a fogyasztása elviselhető, bár 1,6-ossal az ideális választás. Éves adó 10e Ft, fogyasztása a minimum országúton 6,2l/100km, városban szerintem olyan 8-9 liter, igaz 225/45 r17-es kerekekkel. Ami meglepett hogy még 220.000 km-nél mikor eladtam is csöndes volt nem nyüszörgött, minőség érzetét keltette mindvégig.
Mindenki röhögött rajtam mikor még a sok százezer Ft ráköltésénél is szerettem az autót. Sok mindent kicseréltettem rajta, egyszer leszakadt a bal első ablakom, megcsináltattam, majd 1 hónapra a másik is leszakadt. Azt is megcsináltattam 8000.-Ft-os felújítószettel. A szerelőm mondta, hogy úgy volt összeekecselve a már egyszer eltörött alkatrész. Akkor döbbentem rá, hogy nem csoda hogy ilyen szar volt az én autóm, mikor az előző tulaj szaros 8e Ft-os sajnált a kocsira, na ezért mondom, hogy szuper autó volt, egy kretén előző tulajjal, aki szart az autóra.
Azóta eladtam egy barátomnak és nyugodt szívvel! Elmondtam a hibáit, hogy miket cseréltem rajta, bár mivel közeli barát tisztában volt mindennel. Ő is első autónak vette, és szereti, költ rá, újítgatja amit kell, egyszóval öröm az amikor más is megbecsüli amit én is megbecsültem. Azóta is ültem még benne, még a mai napig szuper a kocsi 230.000km-nél is.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, de az 1,4-est kerüljétek el, illetve legyen az embernek egy 1x éves autója mellett egy hozzáértő szerelője is.
Hibalista
- csomagtér ajtó érzékelő - kicséltem az egész ajtót, mivel rozsdás volt (típushiba) - új ajtóval, polírozással 50.000.-Ft - katalizátor - vettem bele univerzálisat 40.000.-Ft - motor besült - generál 500.000.-Ft - ékszíjfeszítő görgő leszakadt mert Gr0szék túlhúzták a szíjat - 0 Ft (elismerték) - mindkét ajtó ablakemelő mechanika - felújítva 8.000.-/ajtó - olajfogyás 10w40 helyett 5w30 és a probléma megszűnt örökre (bár drágább az olaj) - első kerékdobok cseréje (törötten vettem) - 2.000.-Ft / darab - kiszakadt a sportülés - újrakárpitozás - 15.000.-Ft - bőrkormány újrabőrözése (nincs a fotón) - 20.000.-Ft - kopó alkatrészek cseréje
Ide hordtam szervizbe
Kaposvár - Gr0sz DiagnosztikaMindent kikötöttek, lezártak, eltörtek, és fekete újjlenyomatokkal kitapétázták az autó törtfehér felső belsejét. Gyakorlatilag, amikor náluk volt az autó rövidrezártak egy problémát, megoldani nem tudták. KERÜLJE EL MINDENKI!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kaposvár melletti Várdán AZ autószerelő, szerintem csak ők vannak mivel pici falu, nem tudom a nevüket. Amit a Gr0sz Autódiagnosztika nem tudott megoldani kb. 2 év alatt, nekik 5 perc alatt megvolt, és a rossz olaj (Gr0sz) miatti füstölés és olajzabálás is megoldódott másik olaj használatával.Ja, és "folpack" használatát ismerték, így nem volt újlenyomatos az autó belseje. Nem is drágák.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ez volt az első autóm | Következő autója? | E92 325d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |