A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1997-2007)

Golf 1.6 16v Comfortline 

Az ítélet értékelése
3,8(5 db)

Hétköznapi menetteljesítő

Szöveges ítélet

Budapesti kereskedő által Olaszországból behozott darab, 160e km-rel, ami visszatekintve egy visszatekert óraállás. A vétel mellett azonban az állapota miatt döntöttem, semmi nyoma törésnek, nagyon úgy tűnik, hogy vigyáztak rá. Az ajtóban olasz VW szerviz matricái vannak, szervizkönyvet nem kaptam hozzá, de úgy tűnik rendszeresen márkaszervizbe vitte a régi tulaja. Másfél éve használom, eddig úgy tűnik jó vétel volt.

Motor és váltó

Az 1.6 literes 16 szelepes motor 105 lóerőt tud, viszonylag nyomatékos hangolású, kellemes használni a hétköznapokban. Nagyobb erő 3000 fölött jön és 5000 után lankad, efölött nem szereti annyira a pörgetést. Viszonylag hamar bemelegszik, hamar nekiáll fűteni is télen. Sokan mondják, hogy eszegeti az olajat, nos nekem sikerült kifognom egy jó példányt, eddig nem volt észrevehető olajfogyasztása. Korábbi autóimnál mindig fogyott 1-2 deci, ennél szinte nulla. A váltó összességében átlagos, nem szereti a gyors váltást, az egyest akadva veszi be, a túl hirtelen kettest reccsenéssel honorálja. A többi fokozatnál nincs probléma, de az első két fokozatot is némi szokás után problémamentesen kezeli az ember. A váltó áttételei rövidek, de ettől rugalmasabb a városban, viszont ötödikben 100-nál már 3000-et forog, aminek köszönhetően a továbbgyorsításhoz ugyan szintén rugalmas lesz a motor, de ezzel a fogyasztást is növeli. Jó lenne egy hatodik fokozat...
A 90-100 egyébként nagyon kellemes és könnyed utazótempó, de a pályatempó (130) is kényelmes. Rendszeresen járok német autópályán, úgy érzem a 150, esetleg a 160 a végső utazója, efölött már kellemetlenül sokat forog a motor, tartósan 5000 fölé nem hajtom. Próbáltam már a végét, 200 fölé nem ment. :)
Leggyakrabban E10-es üzemanyagot tankolok, néha beiktatok egy 95-öst, télen 98-ast.

Fogyasztás

Úgy érzem kicsit többet eszik mint illene, de végülis viszonylag nyomatékos a motor és rövidek a váltó fokozatai. A legkisebb fogyasztás amit sikerült kihozni belőle, kifejezetten óvatosan és spórolósan vezetve országúton a 90-et betartva 5,7 l volt. Egyébként országúton 6,5 körül eszik nekem. Városban 7 körül, illetve rövid utakon 8-8,5. Autópályán érdekes módon változó a fogyasztása. 130-nál 8-at szoktam mérni, de amikor Németországba érek, akkor ahol lehet felgyorsítok 150-160-ra, és sok az ok a motorfékes lassításra, mert feltorlódik a forgalom, sebességkorlátozás jön, stb. Ezért érdekes módon itt mindig 8 alatt fogyaszt, leginkább 7,5-öt, de volt már hogy alig evett 7 litert. De képes volt 10-et is megenni, amikor alig volt forgalom és sokat lehetett 170-et tartva haladni. A téli hideg beálltával bő egy literrel hajlamos többet enni. Az eddigi összes fogyasztásom átlaga 7,3 l/100km.

Menettulajdonságok

Tehát a rövid váltó miatt az autó rugalmas és elfogadhatóan gyorsul. Nem lapít az ülésbe, de normális használathoz bőven jó. Előzéshez jobb kellő lendületet venni, de ezzel sincsen gond. Megpakolva teljesen már érezhetően lomhul, mégse egy turbódízel. A futómű kissé feszes, a gyárilag 16-os kerekek a budapesti utakon már kellemetlenül ütnek, ráznak. Cserébe jó úton gyönyörűen siklik és elég precízen kormányozható. A kanyarokat is magabiztosan üli a 205/55 R16-os kerekekkel. Mivel azonban eleinte sokat használtam Budapesten és megtapasztaltam a téli 195/65 R15-ös kerekekkel hogy mennyivel komfortosabb, úgy döntöttem a nyáriakat is erre a méretre cserélem, amikor elkopnak a 205-ös gumik. Nem bántam meg, úgy érzem ez a futómű a 195-ös mérettel az igazi. Lehet, hogy veszített a sportosságából, de még így is nagyon jó a fékút és a kanyartartása. A szervó rásegítése nincs eltúlozva, sőt egy kicsit talán férfiassá sikeredett a korábbi Hondáimhoz képest, de nem zavaró. A kormányáttétel átlagos, nem kell túl sokat tekerni sem és nem is túl érzékeny. Szintén korábbi autóimhoz képest azt vettem észre, hogy a Golf kicsit nehezen kanyarodik, kelletlenül. Talán orrnehéz és ezért, nem tudom. Persze ez sem okoz problémát, megszokja az ember.
Az úthibákat egész jól veszi a futómű, de csak a 195-ös gumikkal.

Komfort

Az ülések egész kényelmesek, 1000 km után sem fáj semmim, nem fészkalódom a 176 cm-es magasságommal és 75 kilómmal. Elöl bőséges a hely, a hátsó üléssor lábtere viszont kissé szűkös. Ha magasabb a sofőr és hátrébb tolja az ülést, úgy már nagyon szűkös.
Kevés a rakodóhely, van két térképzseb, kesztyűtartó, egy lyuk a középkonzolon és kb. ennyi. Illetve lett még egy rakodóhelyem, mert vettem bele kartámaszt, abba is lehet tenni pár dolgot. Hátul sincs zseb az ajtókban, csak egy kevés hely a lehajtható könyöklőben. Pohártartó legalább van a középkonzolon, habár ha használjuk, nem férünk hozzá az az alatti rekeszhez, és a vészvillogó gombjához.
A csomagtartó 330 literrel nem mondható nagynak, de az ülések síkra dönthetők. Az eddigi csúcsteljesítmény ebben a témában 3 MTB kerékpár (kerekek leszedve) úgy elhelyezve, hogy a keskenyebbik ülőlapot nem hajtottuk le, oda ugyanis a harmadik ember ült az autóban, hogy így megtegyünk 450 km-t, majd vissza.
Az autó viszonylag csendesen fut, 100-nál még nem kell megemelnie az embernek a hangját ha beszélgetni akar. 100 fölött fokozatosan erősödik a zaj, de sosem lesz nagyon fárasztóan hangos. Nehéz eldönteni, hogy a futómű- vagy szélzaj az erősebb, szerintem kb. egyformán szűrődnek be. Illetve szűrődik némi motorzaj is, mert a nagy fordulatszámon dolgozó motor hangja azért mindig jelen van egy kicsit. Zötyögős úton van némi zörej az utastérben, percenések, zörrenések.. Egy idő után rájöttem, hogy a kesztyűtartó fedele kopogott is, ezt sikerült orvosolni némi filc felragasztásával a fedél alá. Szeret zörrenni a tetőkárpit úthibán való áthaladáskor, illetve a biztonsági öv csatolóiban a rugók tudnak ciceregni.
A kényelemhez nagyban hozzásegít a tempomat, amit utólag szereltettem az autóba, nagyon megérte 20e Ft-ért.
A klíma remekül hűt, érezhetően hamarabb visszavesz, ha le van hővédő fóliázva az autó.

Megbízhatóság

Van pár szériahibája a típusnak, ezekre jó odafigyelni és talán megelőzéssel sokkal megbízhatóbbá tehető ez az autó is. Leggyakrabban a gyújtótrafókat szoktam hallani, hogy megadják magukat. Én kaptam a szerelőmtől olyan gyertyákat, amire azt mondta, hogy ezek nem készítik ki a csereperiódus alatt a trafókat. A 77e km alatt beváltak. Ezen túl nem a legmegbízhatóbb típus a Golf, a korai típusok sok elektonikai hibáiról hallani, de a kései darabokban is sorban mennek tönkre pl. az ajtózárak mikrokapcsolói. Nálam probléma adódott az idő előtt kétszer is tönkrement vízpumpával, a hűtővíz máshol is elszivárgott, csöveket és tömítéseket kellett cserélni nem egyszer, mire végleg megoldódtak ezek a gondok.

Hibalista

- 1. Az első probléma az volt, hogy a vízhőfokjelző nem mozdult meg. Hőgombacsere megoldotta a problémát, 5e Ft.
- 2. Tönkrement a vezetőoldali ajtó zárja, majd később a jobb hátsó ajtó zárja is, csere 25e/db.
- 3. Nem sokkal később észrevettem, hogy elkezdett a korábbinál lassabban melegedni (a mutató szerint). Egy hűvösebb napon autózva az országúton veszített a hőfokból, 90 helyett 70-80 fok körül mozgott a mutató. Kiderült, hogy a termosztátban eltört valami, a csere megoldotta a problémát, 10e Ft.
- 4. Majd visszatérő probléma lett az autóval a hűtővíz elfolyása. Egyszercsak szólt a műszerfal, hogy kevés a hűtővíz, rögtön megnéztem, minimum alatt volt. Utántöltöttem és figyeltem. Lassan megint elkezdett fogyni, kb. 1 hónap alatt megint a minimum alá ért. Megmutattam a szerelőmnek, átnézte, nem látott sehol szivárgást, így azt feltételezte, hogy a vezérlés mögötti részeken, pl. a vízpumpánál lehet szivárgás, vagy hengerfejes a motor, bár a motorolajon nem volt jele hűtőfolyadéknak. Abban maradtunk, hogy vezérlés-cserénél megnézi, ne kelljen kétszer szétszedni a motorteret, addig figyelem a szintet és utántöltögetek. A gyanú beigazolódott, a vízpumpát egy korábbi szervizben rosszul tették a helyére, a tömítés nem illeszkedett jól és a víz idővel utat tört magának rajta. A hiba javításával a probléma megoldódott bő fél évre, amikor egyszercsak újra jelzett a műszerfal, megint elfolyt a víz. Ekkortájt vittem az autót németesítéshez a német TÜV-höz átnézetni és jelezték is nekem, hogy a termosztát környékén folyás jeleit látják. Elvittem szervizbe és kiderült, hogy a termosztát után egy tömítés elöregedett, azt kellett kicserélni.
- 5. Végül a motorral sem volt szerencsém, mert bár nem ette az olajat, jól húzott, idővel elkezdett először egy hibakód megjelenni a műszerfalon, ami az egyik henger kimaradására utalt. Újraindítás után a henger elindult és a hibajelzés megszűnt. E10-es üzemanyag tankolása esetén gyakrabban előjött, de később 95-ös esetében is egyre gyakrabban. Szakszervizben az EGR-szelepre gyanakodtak, de nem tudtak biztosat mondani. Végül ingadozó alapjárat lett belőle, mire a szakszerviz átvizsgálta és megállapította, hogy az egyik hengerben már túl alacsony a kompresszió. Nem akartam már egy generálozást rákölteni, így ekkor megváltam tőle.

Ide hordtam szervizbe

4 Tölgyesi Autójavító és Autószervíz Kft. - A tulajdonosok rendesek, de a munkásaik között akad simlis. Komplett vezérlés-cserét kértem, amiről számlát is kaptam. Később kiderült (25e km múlva), hogy a számlán szereplő alkatrészek egy része nincs is az autóban, ezek közül a legégetőbb az így idővel túlkopott ékszíj és egy csapágyas feszítőgörgő volt. Nagy szerencsém, hogy nem szakadt el.A hőgomba cseréjét és az olajcserét rendben elvégezték.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Maszek VW szerelő - eddig minden felmerülő problémát tartósan megoldott, segítőkész és szívesen megmutatja mit szerel. Nem feltétlenül olcsóbb egy független szerviznél, de megbízhatóbb és szívesebben megfizetem a munkáját.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 77000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Civic 1.7 ctdi Következő autója? Avensis 1.8i
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1997 (2004 - 2007)

További ítéletek (353 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)