A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1.6 Cabrio 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Vágytam egy cabrióra, meglett. Már nincs meg.

Szöveges ítélet

4 és fél év Cliózást követően visszatértem a gyökerekhez (előtte sok-sok évig Bogaraztam), ismét Volkswagen-tulajdonos lettem. A Clio az egyik előző munkahelyemről történt távozásom révén került hozzám, bár már korábban is ismertem: 2004-es 1.6-os volt, remek sportos ülésekkel, plüsskárpittal, manuális klímával, temérdek légzsákkal. Na, mindezek a Golfban, amire elcseréltem, nincsenek, de ha az ember megbolondul, ezek nem is számítanak... Azelőtt utoljára egy újabb kivitelű Cliót használtam, ami azért többet tudott, korszerűbb volt, de nem feltétlenül jobb: 1.2-es turbó, automata klímával, még több légzsákkal, több hellyel. Azelőtt pedig egy mezei 1.4-est hajtottam, de arra már alig emlékszem. Mindnél voltak azonban ilyen-olyan idegesítő kis hülyeségek: az elsőnél szar volt a váltó és kényelmetlen az ülés, a másodiknál elromlott a gyújtás, a harmadiknál is, szóval előjöttek olyan dolgok, amik miatt sohasem tudtam teljesen megbékélni a francia autógyártás produktumaival. Az utolsó esetében ráadásul úgy romlott el a gyújtótrafó, hogy már nem a cég fizette a javítást. Ekkor döntöttem úgy, hogy mennie kell, csigát sem véletlenül nem eszünk.
És ezzel a döntéssel végre megnyílt a régóta vágyott lehetőség, hogy újra olyan autóm legyen, amilyet én szeretnék. Ami lehetőleg nem annyira konvencionális, de azért még valamennyire használható, jó esetben megbízható, egyszóval értelmes. Bizony, sajnos a racionalitást nem tudtam teljes mértékben figyelmen kívül hagyni, ezért kellett olyat választanom, amibe mondjuk hátra is be lehet ülni, vagy ami talán még fontosabb, gyerekülést tenni. És ami nem francia és nem angol. Még ugye lehetett volna japán, de azok anyagi okokból estek ki, ugyanis pénzt nem szántam egyáltalán az ügyletre, mindenképp cserében gondolkodtam. Így ki is esett az eladó járművek jó része, cserélni jobbára csak kereskedéssel lehetséges. Két Golf Cabrio maradt fenn tehát a rostán, az egyik Nyíregyházán, a másik Siófokon.
Ez utóbbira esett végül a választásom, ugyanis a keleti határvidéken található Golf 1.8-as volt, ami fogyasztás-átírás-adó tekintetében kedvezőtlenebb, így maradtam az 1.6-os megoldás mellett. Szerencsére ez már nem a jó öreg 75 lovas, hanem a százas. Az autó 1995-ös, tehát kis jó szándékkal sem nevezhető mai gyereknek, de a kereskedésben egészen 130.000-ig tekerték vissza az órát, így az Olaszországból honosított jármű iránt egyből megvolt a bizalmam (nem). Az autót a leutazás előtt megnézettem faterommal, akinek pont arrafelé volt dolga, és miután felhívott, hogy egyben van, döntöttem.
Lementünk, próbaköröztünk, tetőt nyitogattunk-csukogattunk, hibalistát írtunk, megállapodtunk, foglalóztunk, hazajöttünk, vártunk, vártunk, vártunk, majd végül átvettük frissen vizsgázva, névre írva.
Voltk rajta hibák, nem volt tökéletes, a tetőre is elfért volna egy-két folt, a "bukócső" borítása is avittos volt, az ajtók pereme is megkapta a magáét a bevásárlóközpontok parkolóiban, továbbá le akartam cserélni a kazettás magnót valami mp3-as kütyüre, de mindent vittek az ablakkeret nélküli ajtók és a feel the sunshine...
Közben aztán lett még egy gyerekem, a tetőfelújítást egybekötöttem egy vonóhorog felszerelésével, így az új vizsgáról már rendes, bejegyzett vontatási készséggel távozott az autó, de végül csak mennie kellett, nagyon hiányzott belőle a két plusz hátsó ajtó és a klíma. Mert hiába cabrio, a baba miatt miatt többnyire zárt tetővel autózhattunk csak, és a kinti dögmeleg bentre is nagyon beért. Végül egy klímás Ventót vettem.
De egyszer lesz még cabrióm...!

Hibalista

- A megvásárlás után meg kellett csinálni rajta a kuplungot, jóval később a tetőt is rendbe kellett rakni, egyszer tönkre ment rajta a hűtőventillátor, később a generátort kellett felújítani, gyújtótrafót cserélni, volt egy hátsó kerékcsapágy-csere is, illetve a központi zár többször elromlott, majd végül maga a zár is.

Ide hordtam szervizbe

Balázshoz hordtam, régi kolléga.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Clio Következő autója? Vento
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)