Német vas, golyóálló motorral
Szöveges ítélet
Nos, az autót külföldi papírokkal vettem 105 ezer forintért. Mikor felhívtam a hirdetőt, fogalma sem volt hogy mennyi kilóméter van az autóban, állítása szerint meg se nézte, reggel letette az udvarba és csak gyorsan túl akar adni rajta, mert kell neki a hely ahova hozza a többi kocsit. Hát jó, gondoltam megnézem, futásteljesítmény 300ezer felett lesz valahol az óra szerint, saccoltam. Nagy meglepetés volt mikor megláttam, 168 ezret mutatott az órája, a kesztyűtartóban pedig ott hevert a 17 éven át vezetett szervízkönyv, és néhány számla. Mint az új, kicsi rozsdát leszámítva. Minden az eredeti volt rajta, még a féktárcsák és a karosszériaelemek is! Nem kínai DEPO, hanem a Wolfsburban a futószallagról lejött Hella de erre már nem emlékszem pontosan milyen márkájú VW lámpa. Nem az az autó amit 4X kiheggesztettek már, itt ott megtörték s a felét már kicserélték. 2 női tulaja volt azelőtt Ausztriában. Jobb első sárvédő csere, alul pár kis heftelés, küszöbök és már mehet is olajcserére , műszakira, honosításra stb... Előtte is hasonló teljesítményű kocsikkal jártam ( Renault 1.9 D, corolla 1.8D, Mercedes 200D, Skoda felicia 1.9D), így tudtam mit lehet elvárni egy Golf III. 1.9 szívótól. Mindenki óvott az 1.9 sima D-től, mondták a TDI sokkal tartósabb, jobban megy, ha szívó, legalább vegyek SDI-t. Ez volt olcsón, ilyen lett. Nem bántam meg. A motor, 64LE-vel nem egy gyorsulási bajnok, de lendületből bármit megelőzök vele:) Nem 150-es utazótempóra találták ki, én 110-zel 2800-as fordulaton világot is megkerülöm vele, 4,5 L-es fogyasztással. Mivel az autóval munkámból kifolyólag heti szinten 1000Km felett megyek, fontos volt hogy keveset fogyasszon. Napi szinten Sopron-Bécs oda vissza, néha heti 6szor is. Egyszer körbejártuk vele Erdélyt, s felvitt minket a Transzfogarasra is (4en cuccokkal együtt). Voltam vele Olaszországban, s egész Magyarországot bejárta. Futóműve kicsit a dodgeméhez hasonlít, főleg ha 13-as felniket teszünk rá, a szervója egy Feliciáéhoz képest egy álom. Könnyen lehet vele parkolni, jól kilátunk belőle. Gyári tetőablak, 17 évesen sem ázik be!!! tökéletes, pontos kemény, de mégis cuppanós ajtókkal szerelt autó. Minden mint a doxa óra ketyeg, az ajtók a kilincsek stb... Robosztus felépítés, érezni az anyagot benne, s azt, hogy 2-3 szori kapcsolástól sem maradnak kezünkben a kapcsolók. Az autó gyengéje a rozsda és hogy nagyon lassan melegszik be. Motorja a téli -20 ban is bármikor indult, bár egyszer nehezebben indult, mire bemérettem a gyertyákat, s a szerelő mondta, kb egy éve járok 3 DB jól működő izzítógyertyával :D . Szóval ezért indult picit nehezebben. Füst sehol, s még 280 ezer km-es futásteljesítménynél sem evett egy gramm olajat se! Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy szigorúan 10 ezrenként cseréltem az olajat. Hangja: nem kalapált mint az 1.5D, 1.6D I-II-es golfé, kifinomultan járt, csak úgy zümmögött... A motor élettartamát meg lehet hosszabbítani, ha minden hidegindítás után az autót 3 percig üresjáraton hagyjuk, ekkor kikapcsol az automata dusító. Ezután óvatosan, max 2000-es fordulaton közlekedünk vele egészen addig amíg a vízhőfokmérő megmozdul. Én is így tettem minden egyes hideginditásnál. 250 ezernél kirohadt a kipufogó, megcsináltattam 25 ezerért munkadíjjal együtt. A kuplungja fent fogott, azt hittem szét fog esni, ezért hamar komplett kuplungot cseréltünk benne, kb 230ezernél. A kuplung cseréje munkadíjjal volt 40.000Ft, Gates gyári minőségűt vettem bele (28ezer FT), reggel bevittem az szerelőhöz 7-re, kettőkor csörgött a telefon hogy készen van. Hihetetlen... A kuplung kissé jobb lett, de ugyanúgy fent fogott, ezért nem volt értelme kicserélni, most már mind1. A centrálzáron kívül nem volt benne más elektronika ami elromolhat. Így nem is romlott el semmi. VW betegség: ette az ékszíjakat, alapjáraton csikorogni kezdett, plusz esőben néha őrületesen csikorgott, összesen 3-t evett meg 2 év alatt, az autó könyve szerint ha jól emlékszem 938-as hosszbordásszíj kell rá, azonban az új szíj cseréje után egy héttel is elkezdett csikorogni, főleg nedves időben és hidegben. Erre tettem rá egy eggyel kisebbet, 935-öst amivel nagyon sokáig jó volt. Filléres dolog, kb 2500FT egy szíj, s 10 perc kicserélni. Most egy IV-es Golffal járok, 1.9 SDI, 305 ezer van benne, 1,5L olajat megeszik 10ezer kilóméteren, sőt még gázolajból is többet eszik 3 decivel. Ennyit az SDI-ről... Ha tehetném , inkább nem adtam volna el, jártam volna vele még inkább 2évig. Fogyasztása őrületes, nekem átlagban 4,8-4-9, városban 5,5-5,7 városon kívül 4,5L-t evett. Ha valaki mutyis gázolajjal menne, nem kell tőle félni csak legyen megszűrve! Mindent elfogyaszt, egyszer mentem vele motorolaj-gázolajjal 50-50 %-ban is :D. Semmi baja nem lett. Az idő sajnos eljár felette is, hiszen a III-as széria egy 90-es évek elején kitalált konstrukció, ennyi idősen már az anyag is elfárad sajnos. A vége felé megindult a tetőkárpit ragasztása hátul, pár hónap múlva már lógott az egész... Nevetséges ha megnézem a Hasznaltauto.hu-t, az összes Golfot valahogy 200és 300ezer km-es futásteljesítménnyel árulják. Érdekes nem? Legyünk reálisak, ha egy átlagember 25000km-t megy évente, akkor az egy 17 éves autónál legjobb esetben is 425000Km. Szóval mindnek vissza van durrantva az órája, bár hozzá kell tenni lehet egy-egy olyan csodadarabot kifogni mint az enyém volt. Ha az enyém TDI lett volna biztos nem adja oda ennyiért... Egyszóval, akinek nem számít hogy 15-20 éves kocsival jár, annak ideális választás lehet. Óriási a különbség a III-as és IV-es széria között, a III-as egy sokkal megbízhatóbb kocsi, míg a 4-es féke és úttartása, futóműve fényévekkel jobb a III-asétól. A IV-es golfokhoz sajnos pontosan minden 2X annyiba kerül mint a 3-ashoz, peregnek le a kárpitokról a műanyagborítások stb... Összességében véve nagyon szerettem, nagyon jó, megbízható kis autó volt, még a W124-es 200D-mercimnél is jobban kedveltem ezt az autót, ez pedig nagy szónak számít nálam. Nem egy villogós csajozós autó, azonban az állapota miatt rengetegen megnézték, egyszer még egy idős úr leszólított s megkérdezte hogy nem szeretném-e eladni, mert ilyen állapotút nem talál... Egyszer Sopronban is leszólítottak egy 600ezres ajánlattal de nem adtam oda. Mára már valahol Borsod megyében dolgozik kőműveseknél :( Nagyon sajnáltam mikor elvitték...
Hibalista
- Generátor 25.000FT, kormányösszekötő kb 3500FT, hátsó szilentek + lengéscsillapítók összesen 30.000FT,komplett kuplung nevetségesen olcsó 28.000Ft a gyári minőségű (utólag kiderült, fölöslegesen cseréltem ki mert a kuplung utána is fent fogott), 250ezernél kirohadt a kipufogó, munkadíjjal együtt 25.000FT, tetőkárpit ragasztása elkezdett elengedni később már lógott, Antenna letörött 7000Ft a gyári, izzítógyertya kb 2500FT a legjobb minőségű, résolajcsövek kb 10Ft, ékszíj 3X 2500FT darabja, ezen kívül csak kopó alkatrészek, fékbetét stb...
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 117000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Felicia 1.9 D | Következő autója? | GOLF IV. SDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |