Csak TDI! MKIII 1Z big turbo..
Szöveges ítélet
9. autóm. Korrózióval barátok, mint a korábbi 1-es és 2-es Golfjaim. Sokat ment már, valószínűleg sokat is kapott, de alapvetően megbízható és eltalált kontstrukció, mert nincs vele nagyobb probléma. A formája számomra nagyon eltalált kívül és belül is.
Azért vettem, mert munkatársamnak van egy 7 éve, és 5 évvel ezelőtt kapott 17-es turbót, 11-es elemet és 3.3-as tárcsát + egy chippet, amivel elég durván megy - a kopó alkatrészeken kívül hibamentesen.
1 évnyi használat után az enyém is megkapta a receptet: GT2052V, Sprinter cooler, 12x3.1 villanyadagoló (volt Krézi mechanikus is, de azt hagyjuk), 60-as kipurendszer végig, Sachs sport kuplungszett kevlár tárcsával, nyomásos labda, Saybor Race csúcsok. 90-ről 115-re írt chip van benne, tehát szoftveresen bőven fejleszthető, így kb. 140 Le/300 Nm-t tudhat, 5-6.5 l/100 km mellett. Értékéhez képest igazi élményautó, bár a gyári világítás és fékrendszer (így már) gyengécske.
Hibát nem produkál (nah, jó, néha nem indul, de elég egy kis matatás a mf. alatt és ting!), és a kollégám autójából kiindulva nem is fog még néhány évig.
Chippeltetéssel nagyon körültekintőnek kell lenni, rengeteg az önjelölt kókler, aki hazavághatja a motort!!! Több hétig tartó őrület volt, h néha össze-vissza járt a motor, rádobta az előtöltést, ereje elment és füstölt, aztán egy csapásra ez elmúlt napokra, majd újra. Eljutottam a computerig, ahol az egyik eprom lába körül kitört a forrasztás a hanyag munka miatt, és ez okozta a rendkívül bosszantó hibát.
Jó autó, sokkal több van benne, mint ránézve gondolná az ember.
2. felvonás (+41.000 km): 2011. december: a közelmúltban "megjött" a vevője, eladtam. :(
Az eredetileg írtakhoz a következőket tudom hozzátenni: gurultam vele még kb. 41.000 km-t. Kapott egy másik adagolót (11x3.2 HDK253) és Kollár Szabi féle programot, így kb. 170le és 380Nm lett. A már módosított kuplung szó nélkül viselte. Bitang jól ment, csak durva kezeléskor füstölt. A néha fellépő indítási hiba a lopásgátló segédvezérlő dobozka cseréjével megszűnt (5.000 Ft, én cseréltem a bontóban, tanítani sem kellett).
Viszont a feszítőgörgő eltört, magával rántva a vezérlést a mélybe: 3 szelep, 3 hidrotőke ment a levesbe. Hozzáteszem, előtte egy nagyokos állított az előtöltésen, bár lehet, h az ő babrájának ehhez nincs köze..
Az összeszakadt vezérlésben csak szűk 30.000 km volt.
Jól bevált szerelőm hamar életre keltette, mindent beálított, azután bő fél évig gondtalanul száguldoztam kicsi Golfommal.
Fogyasztása ebben a vegyes használatban (cirkálás, átlagos, rúgatás) szűk 6 liter volt 100 km-en, ami elismerésre méltó.
Nagyon szerettem, hiányzik is, csak fiatalabbat, picit nagyobbat (csomagtartó) és klímásat szeretnék.
Csak ajánlani tudom.
Hibalista
- 2 db hátsó kerékcsapágy (1900 Ft/db), gyújtáskapcsoló 2x (2000 Ft/db), ablaktörlő-kapcsolókar (2200 Ft). Tetőablaka évek óta hulla, bowdenszakadt, intenzív esőben huzamosabb ideig autótva beázik.
Ide hordtam szervizbe
Egy mindenes szaki, aki szerelő, őstermelő és szabadszájú hungarista egy személyben. Nehéz kifogni rajta..!Easy-ng "The Pokemon" Viktor!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 300486 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 190 | Következő autója? | Toledo II TDI 110 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |