A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf VR6 Syncro Variant 

Az ítélet értékelése
4,2(6 db)

A családi kisáruszállító ;-)

Szöveges ítélet

Ismerőstől vettem az autót, mely határozottan ritka darab. Szerencsére semmilyen kirívó nincs rajta kívülről, így nem akar mindenki versenyezni az öreg kombi Golffal (190 LE :) ).
Mivel fiatal(abb) voltam, hezitáltam a Cabrio vagy e között az unikum között. Utóbbi lett, szerencsére jó áron és szerető előző gazditól. Sajnos már elég korán kijött egy-két gond vele, de egy ilyen korú autónál előfordulhat (lásd lejjebb). Most már nem annyira zavarnak a gubancai (még mindig hibás a jobb hátsó ablak). Ez az autó rettenetesen erős, bár nem annyira nyomatékos. Autózni hosszú távon is nagyon kényelmes, azonban a kor miatt már kicsit zörög itt-ott (ez nemsokára orvosolva lesz). Nem ajánlom bárkinek, mert sajnos kitaposható a bele (kívánja), és hamar kellemetlen helyzetbe hozhatja a vezetőt. Megszokást kíván. Nem túl jó, hogy (bár kombi, mégis) kicsi a csomagtartó, azonban ez egy ilyen autónál velejárója. Az összkerékhajtás viszi a helyet, de neki köszönhetően ritkán akad el vele az ember (én még soha, akármekkora sár vagy hó volt). Mindig szerettem a 3-as Golfokat, így ennek a külső vonásai is tetszettek. Gyönyörű kis autó. Mellette minden kényelem, amit elvárhatok: 2x légzsák, digitklíma, szervó, 4 elektromos ablak, (most már) tempomat, ABS, kipörgésgátló (nincs de minek is, ott a Syncro hajtás), HiFi.
Eddig a vége Németországban 230 volt, de bírta volna még (én nem gondoltam hogy kísérteni kéne a sorsot). Ott már zajos, és a másik 3 utas nem örült ennek a tesztnek. Átlagosan 130-as tempóval 10 körül van a fogyasztás, városban dugó nélkül 8-9-ből is elvan (pedig 2.9L-es!!!). Ha nyomom neki vagy dugóba kerülök, akkor csillagos ég a határ!

Egy ilyen autónál fontos, hogy vigyázzon rá a tulaj. Nekem szerencsém volt, igyekszem én is babusgatni a kis vadállatot. Fenntartása drága (ha alkatrész kell hozzá), de szerencsére most rendben van vele minden.
Következő autó? Nem adom el, de lehet hogy mellé jön egy 3-as cabrio.

2013-as frissítés: Eltelt majd' 7 év a vásárlás óta. Az ABS hiba végre elmúlt, több dologból állt: pumpa, vezérlés és egy adag kontakthiba. Így 17 éves korára újabb hibák jöttek ki: sárvédők fodrosodnak, lassan lakatolni és fényezni kell. Klímakompresszor már betegeskedik, váltó, kuplung ismét kezd elfáradni. Bal első ablakemelőt kellett javíttatni, jobb hátsó rugót, hátsó szilenteket (csak hátul is 4 darab van). A motor hibátlanul üzemel (főtengelyszimmering csere volt csak), vizet, olajat nem eszi. Fogyasztás nem nagyon változott, továbbra is fürge, teszi a dolgát. Sikerült szerezni bele egy szinte új ülésszettet, így kopásmentes, újszerű a belseje is. Még ma is megcsodálja, aki ért hozzá, aki pedig nem, annak ígyis-úgyis egy tucatGolf.

Még mindig 2013, újabb frissítés :) Jött egy fincsi remegés, ami 3000-es fordulat környékén (azaz pályatempó) már rettenetesen zavaró volt. Mérések és ellenőrzések után kiderült, hogy a 6 hengerből 3-ban gyenge, 2-ben nem jó és 1-ben teljesen rossz a kompresszió. Érden az injektor.hu-nál veszteségmérés és ellenőrzés, majd egy kis RiMet kezelés után a hengerek magukhoz tértek. 3-ban 99%, 2-ben 95%, 1-ben 85% a kompresszió. Ez egy ilyen futásteljesítményű motortól már ,,elfogadható''. Nyomaték van már alacsonyan is, összességében jót tett neki. Node a remegés nem múlt el. Nem szaporítom a szót, lendkerék esztergálva lett, kapott új kuplungtárcsát, új első fékbetéteket, pár új tömítést és hosszbordásszíjat. Ez a mutatvány (a diagnosztikával és RiMettel együtt) szolid 220000-ben van. Nem egy költséghatékony kocsi. Most működik, szépen, jól teszi ismét a dolgát, kuplung finoman jár, a fék remek, remegés elmúlt, hangja szebb lett. A váltón csak állítani kellett, így már ismét pontos és jól jár. Váltójavítás megúszva.
Következő (már látszó) teendők: klímakompresszor ereszt, javítandó, de még hűt. Tetőkárpit feladta a harcot, megereszkedett csúnyán, valamit kezdeni kell vele. Kipuffogó valahol szelel, kiderült, hogy csak két összekötőnél az összekötő unta meg az életet, darabja 3000 Ft, nem tétel. Fényezni kell az első sárvédőket és a gépházat, lökhárítót, mert a sok kavics és pár apróbb korróziós bibi ,,elgennyesedett''. Ha ezek meglesznek, nem tudom mi jön még :D
Az biztos, ha ezek le lesznek tudva, akkor szerintem Magyarország egyik legjobb (gyári, tuningmentes) állapotú VR6 (Syncro) autójának leszek a tulajdonosa. Már csak nyerni kéne a lottón :)

Hibalista

- Vízpumpa 2x, gyújtásvezérlés, klímaventillátor, ABS pumpa és vezérlés, jobb hátsó elektromos ablak, bal első elektromos ablak, jobb hátsó rugó, hátsó futómű szilentek, motortartó bak hátul, kuplungtárcsa csere (45000 csak az alkatrész), lendkerék esztergálva, első fékbetétek (18000), RiMet kezelés a motornak (2x diagnosztikával együtt 43000), főtengely szimmeringek (6000), nyelestengely szimmering (6000), új gyújtáskábelek (24000).

Ide hordtam szervizbe

4. kerületben egy angol autó szaki, aki be merte vállalni ezt a Végtelen történetet is :D

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Golf 2 1.6 Benzin Következő autója? Ez még sokáig marad remélem :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)