A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.6 GTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szottyadt Golf

Szöveges ítélet

Hozzám kerülésével kezdeném: 2013-ban elhatároztam hogy most jött el az idő hogy én magam felújítsak egy 30 plusszos autót. Az öregautó projekt elején opel kadett C volt az elsődleges elképzelés talán coupe verzióban. Sajnos ez több ponton is elakad. Találni sem lehet és ami van az aranyárban van. És hát hogy az állapotuk sem vállalható nekem átlag embernek.

Időközben a barátomnak kb húsz éve megvolt a kettes golfja. Kiszolgálta őt a főiskola alatt bejárták a fél világot együtt. Ezalatt azért eljárt az idő felette és nem tudja azt a komfortot nyújtani amit a kor megkíván így kapott testvért, egy négyes golfot. Jópár évet közösen járták a világot, a négyes lett a szép golf a kettes pedig a szottyadt.

A két szál ott ér össze hogy szotyinak lejárt a műszakija, és állapota felújítást kívánt! Sajnos a barátomnak nem volt ideje két gyerek mellett megcsinálni, de kár lett volna érte hogy a bontóban végezze, ezért nekem adta felújítani. Nagyon jó kis történet nem megyek bele részletekbe ez népítélet az autóról!

Szóval nekiálltam az öreg autó projektnek. Mikor kezdtem akkor már ritkultak a kettes golfok, bár azóta mintha megint többet látnék. Youngtimerként kezdte a felújítást de 30 felett lett mire feltámadt. Két éve meló volt mire lábra állt azóta apránként csinálom és halad az úton, mikor időm van csinálom.

Az autó mint autó. Ez egy jó kettes golf, tud mindent és kicsit talán többet is mint újan. Az utazási komfort nem a mai kor elvárásait elégíti ki, de nem elviselhetetlen. Városi használatra tökéletes, kicsi könnyen fordul, keveset eszik és a végletekig egyszerű. Kevés a baja és nagyon olcsó az alkatrész hozzá. Hosszú távú utazás elviselhető ez a legjobb szó rá. Nem olyan a zajszigetelés, nem olyan felfüggesztés amit akár egy 20 évvel fiatalabb swift tud.

Fogyasztási adatai: városi nyáron 5 liter néha kicsit alatta. Télen mindig 5. Hosszú táv 80-85km/h-val 3.8-4.1 liter között terepviszonyoktól függően. 90-100 között 4.5 liter. Autópálya 120-130 között 6 liter környéke.

Az autó összességében meglepően jó. Keveset eszik városban is, hiába járatom indulás után hogy melegedjen. A belső tér nem zörög nem nyiszorog, ülése nem kényelmetlen (198cm magas vagyok) a pedálok és kormány pozicíó nekem nem jó, de elviselhető. A vezetése élmény, direkt, közvetlen és nagyon sok visszajelzést ad. Ami nagyon furcsa az a: gázpedál! Közvetlen a kapcsolat, azonnal reagál nincs késlekedés mint a mai autóknál! A felújás óta 10.000-12.000km mentem vele egy év alatt, ezalatt semmi műszaki probléma nem volt ami nem orvosolható az út szélén. Mindene egyszerű könnyen szerelhető és szerintem az atom robbanás után is menni fog.

Úgy hogy sok mindent én csináltam és olcsó az alkatrész így is bőven millió felett vannak a költségek, de egy hobbinál ez másodlagos, soha nem akarom eladni, de az világos hogy most a felét nem kapnám vissza így aki ebben lát fantáziát OT-sításban és ezzel pénz keresésben, szerintem még várjon. Aki viszont szeretne egy darabot a dicső múltjából az autógyártásnak annak itt az alkalom.

Hibalista

- Teljesen felújítottam, így csak a felújítás utáni hibákat írnám le: - Törött vezető oldal ajtózár 1700ft(felújításkor nem lett cserélve) - Motorház nyitó határoló eltört, megragasztottam. - Gázolaj cső kihasadt 500ft (ez cserélve volt korábban is) - Első kerékcsapágy (jobb) 4000ft (ez cserélve volt korábban is) - Hátsó kerékcsapágy (bal) 2000ft (ez is cserélve volt)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1984
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 648000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Helyette nem lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)