A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1974-1983)

Golf 1.5 Gl 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Zufikon-Wohlen-Lostorf-Trimbach-Győr-Bp

Szöveges ítélet

Nem is igazán tudom honnan álljak neki. Ami érdekes lehet, az a szervízkönyv vagy mifene ami tele ven egy rakás pecséttel/alapjárati fordulatszámmal/satöbbivel. Sajnos nem tudok németül, így aztán kínaiul is lehetne. Alvázszám alapján Wolfsburgi a csirke (1982/2) aztán elvitték Svájcba. Az első dátum egy fura lyukacsos kartonlapra van rápecsételve (11. Nov. 1982). Ezek után jött a Der Serviceplan feliratú ki füzetecske. Ebből aztán kiderült, hogy hol és mikor volt hivatalosan szervizelve a kocsi. Az első műhely: Garage Josef Eberhard 5620 Zufikon. Utána szimatoltam a neten és kiderült, hogy a szerviz ma is működik, köszöni szépen jól van. Még három másik szerviz van a könyvben aztán egy 91-es dátummal vége (ekkor volt a kocsiban 82.075km) A salátává rongyolódott zöldkártyás ízé utolsó dátuma 93. Április 13. (ekkor már 114445 km-el de még Svájcban).
Ezen kívül még egy füzetecske van a biztosításról ami egy bizonyos Roger Nyffeler úr nevére szól de későbbi dátummal. Meg van az első tulajdonos aláírása is de nehezen kivehető. Annyit kiszöszöltem, hogy Anne, tehát hölgy volt az első tulajdonos (jelentsen bármit is :) )Ha minden igaz őt is felleltem a neten, bár vele még nem sikerült kommunikálni (Majd ha egyszer nem csóró főiskolás leszek elviszem neki megmutatni az egykori kocsiját:-)))
Ha jól emlékszem ekkor került a kocsi Győrbe (de ennek még utána kell nézni) majd onnan 2005 Októberében egy jó barátom első autójává avanzsált. Mivel mindketten nagy autóbuzik voltunk és végre volt mit buzerálni rettentő boldogság volt foglalkozni vele bár egyikőnk sem egy végzett szerelő. Azóta jött egy új csirke a bandába (Golf III VR6) és mivel gáz volt az ablakkal ezért a négyszemű kikerült az utcai csillaggarázsba. Egész télen kint volt és már eladó sorba is került amikor én is elkezdtem vadászni valami négykerekű után. Először nem is gondoltam rá, hogy meg kéne venni de minden ésszerű érv mellette szólt: ismertem a tulajdonost, ismertem a kocsit (na jó, ez költői túlzás) meg az sem elhanyagolható, hogy sem a pénztárcán sem a bankszámlám nem tűrt volna meg egy nagyobb gépet.
Tavasszal indult a felélesztési project. Volt izgalom rendesen. Egész télen kint állt az utcán, műszaki nincs a zöldkártya szintén lejárt. Elkezdtem megkérdezni a környékbeli szerelőket, hogy mennyibe fájna műszakiztatni. Nagy szerencsémre második próbálkozásra sikerült egy olyan szerelőt találni aki nem azzal kezdte, hogy nem foglalkozik ilyen öreg kocsival.
Feltöltöttük az akksit és (tudom, hogy nehezen hihető de) elsőre beindult. A szerelőig kb 7-800 métert kellett gurulni lehetőleg feltűnés nélkül. Természetesen ahogy kifordultam a sarkon azonnal felvisított az ékszíj, így enyhe sikoltozások közepette begurultunk a dokihoz: ,,Hát a kaszni olyan amilyen, de a többivel nincs nagy baj". Némi karburátor izgatás után meglett a zöldkártya is; azt a képet sosem felejtem el amikor pont a motorháztető felnyitásakor kapcsolt be a hűtőventilátor és az ősszel becsületesen összeszedett port/koszt/falevelet egyszerre fújta ki magából beterítve szegény dokit és a fél műhelyt :-) Persze ez akkor inkább volt irtó ciki, mint vicces de ugye az idő...

Egy hónap múlva vittem megint, hogy megkapja a műszakit. Fékbetét csere, féktárcsa/dob szabályozás (bármit is jelentsen az), kézifék javítás, féltengely-gumiharang csere, műszakihoz szükséges beállítósdi, stb. Azóta összesen kétszer volt vele nagyobb probléma. Álltam a Kőér utcai sorompónál: Vonat elmegy, sorompó fel, kocsisor indul. Kapcsoltam az egyest és az első lábmozdulatra beesett a gázpedál. Mivel nem nagyon volt már hova menekülni, ezért alapjárattal (meg elakadás jelzővel) átcsoszogtam a másik oldalra ahol sikerült félreállni. Kiderült, hogy a féreg a tűzfalnál elnyírta a gázbovdent. Szerencsére volt autósbolt a környéken. Természetesen az már a kocsinál derült ki, hogy az új bovden nem ugyan olyan mint a régi mert hülye fejjel nem mondtam az eladónak, hogy nem kézi szívatóshoz lesz, így aztán még kb. egy órás szerelgetés kíséretében sikerült megenni amit főztem. Otthon már sikerült orvosolni a problémát (nem rossz ha van pár céleszköz az ember keze ügyében ilyenkor :-). A következő eset már itthon történt. Amikor indultam volna kiderült, hogy se kép, se hang. Gondoltam biztos meglazult valami. Na ja, az elosztófedél közepébe menő kábel a csatlakozó mellett annyira el volt szenesedve, hogy semmi áram nem tudott már átfolyni rajta. Nem csoda, hogy szerencsétlen nem akart menni sehová. Amennyire lehetett visszadugtam és egy kis szigetelő szalag segítségével "rögzítettem" majd elmentem az autósboltba beszerezni a kábelt, amit ott helyben ki is cseréltem, azóta semmi különösebb probléma nincs (persze apróbbak akadnak de 26 év nem múlik el nyomtalanul)

Hogy jó-e vagy sem arra nem tudok objektíven válaszolni. Apukám taxis, így aztán láttam már nem egy kocsit tündökölni és kimúlni az idők folyamán . ,,Ez is csak ugyanolyan vas mint a többi" Persze ez elég kisarkított álláspont de van benne igazság. Ha valamire vigyázva van és oda van rá figyelve az elmegy még tízezer évet, ha meg nyúzva van és az odafigyelés kimerül az ,,Olyat csapattunk a hétvégén mint állat" mondatban akkor az kihullik az ember alól. Úgy gondolom, hogy elsősorban nem a gépen múlik, hogy meddig bírja.
Ez a blokk a nagyobbikból a legkisebb. Volt ugye a kisebbik amiből az 1.1 (1093ccm) és az 1.3-as (1272ccm) motorok készültek és a nagyobb blokk amiből az 1.5 (1457ccm,1471ccm), 1.6 (1588ccm), 1.8 (1781ccm) készült. Az adatokat természetesen nem fejből írtam:-) Nos, tételezzük fel -ha már, most volt matek érettségi-, hogy ezek a motorok tényleg elmennek 3-400.000km-t (bár erre még azért kíváncsi leszek). Ha nem gyűrűzünk csak furatunk és 350.000km számtani középpel számolunk akkor az még 3x350.000km amit -odafigyelve a karbantartásokra- még ki lehet autózni a gépből. Ha mindenhová kocsival mennék akkor sem lenne meg a havi 1000km-em. Hmm... Hol is leszek én 1.050.000km múlva? :-))))

Ui:A kényelem azért ilyen "magas" mert 3-as Golf ülések vannak benne elöl. A vezetőnek deréktámasz, magasságállítás, ezazamaz és mivel ott általában én ülök ezért szerintem jó aki meg utazik az meg örüljön, hogy nem kell gyalogolnia :-))))
Majd teszek fel ám képeket is csak most épp nincs itt a gép. (Na jó, lusta vagyok mint a lajhár:-))....


...Volt ez ugye 2008 májusában. Nos, azóta történt egy-két apróság:-)
Egy darabig jóformán csak használtam a kocsit, nagy dolgokra nem költöttem, kapott új olajat, gyertyát, hűtőfolyadékot és sokáig nem is volt semmi baj.
Egyszer aztán úgy alakult, hogy hátra 3-an ültek be egy kirándulás alkalmával és úgy éreztem mintha vonszolná a hátulját az autó. Nem hagyott nyugodni a dolog és alánéztük. A bal oldali rugó eltört, ettől ült meg annyira a hátulja. A további nézelődés eredménye lett még egy lyukas kipufogó Y, négy elöregedett (avagy ki tudja mikor szakad el) kipufogó gumi és ha már a levegőben volt a kocsi kiderült, hogy a hátsó kerékcsapágyak is szeretnének lecserélődni. Sajnos nem álltam úgy anyagilag, hogy meg legyen csinálva és idén év elején el kellett dönteni, hogy mi legyen vele mert a kaszni ha nem is vészesen de itt-ott eléggé oda volt már és a hátsó fék is kezdett érezhetően gyengébben fogni. A műszaki márciusban lejár de aggid nem lehet rendbe rakni, így pedig nem megy át és lassan majd a motorhoz sem árt hozzányúlni, átnézetni valami szakival. Ha lakatolás van kell lennie fényezésnek is. Ücsörögtem otthon, néztem ki a fejemből. Rengeteg pénz, még több idő és energia, mindez egy 82-es kocsiért. Nem éri meg, eladni viszont így nem lehet mert a kutyának sem kellene. Lehet, hogy inkább ki kéne árulni belőle amit lehet a többit meg bezúzatni.
A következő hét végén egy kis buli volt a régi és új barátokkal, beszélgettünk sztorizgattunk, előkerült egy csomó emlék többek közt a kocsival kapcsolatban is és talán ez volt az a pont ahol először elgyengültem és felrémlet, hogy talán nem lenne nagy szívás (persze a sokadik pohár után teljesen egyszerűnek tűnt az egész:-))
Másnap végiggondolva döntöttem el, hogy igen, az lenne a legracionálisabb döntés ha minél előbb megszabadulnék tőle de képtelen vagyok rá. Hosszas kutakodás után március közepén elindult a kocsi a lakatos felé, közben a cserélendő alkatrészek beszerzése is folyamatban van. Azóta hetente, kéthetente látogatjuk (ezúton is köszönöm Balázs barátomnak a rengeteg önzetlen fuvart és segítséget) szépen lassan épül-szépül és talán még a nyáron készen is lesz. (Folyt. köv.)





Hibalista

- Nálam csak a gázbowden 2800- - Gyújtáskábel (Nem emlékszem mennyi volt) - - Lassan szinte minden ami szembe jött:-) -

Ide hordtam szervizbe

Itt-ott, ha kész lesz feltétlenül beírom.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1982
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 282000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? soem adom el. Talán lesz mellé egy másik ha eljön az ideje
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1974

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)