A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Crafter (2016)

Crafter 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A furgonok királya

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején.

Céges autó.

Egy közel 30 darabból álló lízingelt Peugeot flottába került be két darab próbaképpen.

Az autók nagy része Boxer, kisebb része egyéb autószerű képződmény.

Ez nem egy élményautó, ez egy célszerszám, szerintem jelenleg a legjobb / legkevesebb kompromisszummal járó autó.

A Peugeot Boxerek kínzóan szűk utasfülkéje után teljes felüdülés.
A Boxert nem emberek, nem embereknek tervezték, már ha volt egyáltalán ilyen törekvés.
De a Peugeot teljes jelenlegi palettájáról elmondható, hogy nem alkalmasak 170 cm feletti embernek. Annak is csak akkor, ha van jó ortopéd orvos ismerőse.
Amit az autó árán spórol, az a szervizben, vagy az orvosnál a borítékban landol, sokszor többszörösen.
Ezek tények és tapasztalatok.

De sajnos más népszerű (kisteher)autókra is igaz a fenti állítás.
180 cm-es ember lehajtott fejjel tud beleülni egy Peugeot Expertbe (és hasonló társaiba, mint pl. Proace, Vivaro).
Hasonló csalódást okozott a Ford Transit Custom is, utasként 2 óra lehajtott fejjel, hányózacskóval a térden.

Egy esetleges baleset következményeit nem kell ecsetelni, garantált a tolószék, vagy az azonnali halál.

Minden nyomorult kis furgonba beleerőltetik előre a három ülést, és persze mindenki így rendeli, hátha egyszer szükség lesz rá. Cserébe a vezető el van tolva balra a kormány középvonalától. A váltó kulissza szintén nincs középen.
És már minden adott is a gerinc tönkremeneteléhez.

És akkor a Crafterről.

Több évi kínlódás után próbaképpen lízingelt a cég két db VW furgont.
Pont 2020-ban a világot rettegésben tartó, majd a gazdaságot megroppantó hapcifrász kezdetén.
Sajnos a lízingcég elkeverte a rendelést, így csak közepesen felszerelt autóhoz jutottunk, persze a magasabban felszerelt áráért.

Az autót valóban német mérnökök tervezték, bár azért a marketing osztály itt is belekontárkodott.

Ha jól tudom a VW a Meredessel történő "szakítás" után külön ezért a kocsiért épített fel Lengyelországban egy gyárat.

Külseje megnyerő, jó kiállású autó, beleillik a VW egységesített arculatába. Közepesen felszerelt, de egy kis króm díszítés így is belefért.

Belseje minimalista, műszerfala szinte teljesen megegyezik más VW csapattárséval.

Az ajtó jó vaskos, kartámasznak is megfelelő. Az ablakot teljesen le lehet engedni, ellenben pl. a Boxerrel.

Az ajtókban normál méretű (akár 4x1,5l flakon / ajtó) rakodóhely van.
Az utasülések felhajthatóak, alattuk rengeteg tárolóhely található.

A vezető oldali ülés olajhidraulikus csillapítású, állítható deréktámasszal, masszázsfunkcióval, kihúzható combtámasszal.

Az autóba a bejutást masszív, már-már teherautós kapaszkodók segítik.

Az utafülke belmagassága megfelelő, 190 cm magas sofőrig azt mondanám kényelmes.
2m körüli magassággal is még elfogadható a komfort, bár ekkor már a váltóbox nyomja a lábat. A Craftert Edd China is tesztelte.

És hogy miért ilyen nagy? Mert lehet rendelni 4x4 hajtással, ami 10 cm-t elvesz majd a beltérből. De anélkül ez a hely megmarad.

Igazán jó lenne kétüléses kivitelben, ha a váltó teljesen középre került volna.

A fülke kialakítása átgondolt, bárhova lehet 12V csatlakozót rendelni, a szélvédő mögött is van csatlakozó és tárolóhely is.

Panasz nem nagyon van mástól sem az autóra.

Apróságok, de aki sokat vezet, tudja mennyit jelent, hogy pl. míg más autóknál latyakos időben állandóan meg kell állni tükröt takarítani, mert a menetszél
felhordja a koszt, addíg itt meg van törve az áramlás és csak enyhén koszolódik a tükör és az ablak.
A tempomat nem rángat, folyamatosan szabályoz. Ha 5.-ből hatodikba, vagy visszaváltunk 6.ból, nem old le állandóan, mnt más autóknál.

Fényszórói megfelelően nagy méretűek, tompított fénye, ha nem akarunk vakítani, akkor kevés. Ködlámpát érdemes hozzá kapcsolni, akkor elfogadható.
Motor leállítása után nem kell le, majd felkapcsolni a lámpákat, ez lekpacsolja magától (Sajnos ez nem minden kocsinál alap).

Távolsági fényszórója hibátlan.

Belső világítás, hátsó lámpa és az indexek ledesek. Végre a raktérbe sem kell utólag ledet barkácsolni.

Feszültségszabályozás hibátlan. Amíg a Boxerekbe és társaiba 2 marék izzót cseréltünk, addíg ebben 100.000 km-nél lett cserélve a tompított, természetesen párban. 2 éve folyamatosan fel volt kapcsolva.

Az irányjelző fényerejével túllőttek a célon. Többször levillogtak már éjszaka az autópályán sávváltáskor. A tükörben látni, ahogy az index fényétől a kamionsofőr felriad félálmából.

Menetdinamika, az nincs. De mi várható el egy közel négy tonnára pakolt furgontól. Ez a modell 140 LE. Euro6-os motorjából soha egy korompamacsot nem lehet kicsalni.

Más autóknál kis játékkal meg lehet hülyíteni a szabályozást, meg sikerült kormoltatni a Boxert és a Daily-t is, de a VW-t nem.

Ha jól tudom a VW ennek a motornak az elődjével bukott meg, ezért erre úgy néz ki nagyon figyeltek. A motor hidegen indítva sem hajlandó kormolni, még picit sem. A kipuffogóból csak enyhe vegyszerszag jön ki. Papírzsebkendőt elé tartva sem színeződik el. Sajnos ez a megfontoltság érződik a teljesítményen is.

Kétszer gondolja át a motor, hogy meginduljon-e vagy sem, szerintem kétszer kergeti át magán a levegő-kipuffogógáz keveréket és utána úgy dönt, hogy nem lódul meg. Gyorsulás, az nincs, de mivel a teljesítménye papíron megvan, a sebességet jól tudja tartani. Autópályán ha kell 3200-as fordulaton 150-el tartósan lehet vele haladni.

Valószínűleg túlzott óvatosságból elektronikusan meg van fojtva.

Emelkedőket megérzi, de közel sem annyira, mint egy Boxer, vagy egy nagyobb Tranzit. Azért a Daily 3 literes dízele jobban illene hozzá.
Nem értem miért nem lehetett V6-al rendelni, mint az Amarokot.

Úttartása szerintem jó, a rugózást nagyon eltalálták.

A Boxerek többször vészüzemben leálltak (ezzel autópályán majdnem balesetet okozva) egy-egy nagyobb döccenőnél.

A Crafter nem úgy. Megpakolva, üresen is elég lágy a rugózása, kanyarban mégsem érezni, hogy lagymatag lenne. Hátul egy pár laprugó van, De ezt még sosem sikerült megfektetni, pedig volt rá törekvés. A futóműve elég stabil, robosztus. Volt már benézve ez-az, de soha nem lett "felütve". Minden hibát kisimított.

Az utastér zajszigetelése elég jó lett. 90-100-as tempónál be tudna aludni az ember, olyan csendes.
Hosszú út alatt, ha úgy véli megállásra, pihenésre szólít fel.

Kormányszervó elektromos, nem kell hallgatni a szívattyú és a kiszolgáló elemek nyüszögését.

Klíma kondenzátor ventilátor folyamatos szabályozású, nem on-off üzemű, részterhelésnél meglepően halk tud lenni.

Belső ventilátor szintén folyamatos szabályozású, nemcsak 4 állás van rajta és kész.

Fogyasztása (mindig 3,5t-ig pakolva, mivel szervizautó):

90-el kamion mögött: 7,6l / 100km
100-110-el folyamatosan haladva: 8,6l / 100km
130-al autópályán klímával: 11l/ 100 km
120-160-al autópályán folyamatos gyorsítással, lassítással 12,5 l/ 100km
városban: 9-10 l

Figyelni kell az olajszintet, folyamatosan szinten kell tartani, mert szereti csipegetni, de csak mértékkel. Mindkét autó ilyen, de meghálálja.

Érdemes figyelni hidegben a motor bemelegítésére.
Nemcsak a vízhőfokot, de az olajhőfokot is méri. (Astrában nincs még vízhőfokmérő sem!).
A víhőmérséklet már 90°C-t mutat, az olaj ekkor még nem biztos hogy elérte az 50°C-t. Ez alatt ha jól emlékszem nem is méri.
Nyáron, ha 105°C felett van az olaj érdemes visszavenni, vagy lehet nem stimmel valami.

Hűtőit rendszeresen mosni kell a kosztól és persze a bogaraktól.

Amire figyelni kell, hogy AdBlue mindig legyen benne.
Sajnos nem jelzi ki, mikor regenerál, de észre lehet venni, mivel üzemmeleg motornál álló helyzetben végzi el. Ekkor kicsit megemeli a fordulatot, bekapcsolja a hűtőventilátort, majd elég nagy hőmennyiség leadása után cca. 7-8 perc múlva visszaáll az alapjárat. Ezt végig kell néha várni, nem illik megszakítani.

Kímélő üzemmódban használva értelemszerűen a regenerálások száma csökken.

Az AdBlue fagyveszélyes mivolta miatt a rendszert fűti, ezért télen maximum 4 naponta meg kell járatni az autót.
Ha az akkumulátor lemerül, nehezen lehet hozzáférni, de ki kell szedni és feltölteni.
A teljesen lemerült akkumulátorra ész nélküli rábikázást a motorvezérlő és az egyéb elektronikák sínylik meg. Ez sajnos a másik autónál megtörtént.

Amin lehetne még tökéletesíteni:

A szakaszos ablaktörlő sebessége pont nem megfelelő. A szakaszos utolsó fokozata még túl lassú, a következő folyamatos sebesség már túl gyors.
Az első fokozatot taníthatóvá kellet volna csinálni, mint ahogy pl. 20 éves Opel Combo-ban volt.

Szélvédő üveg nagyon vékony, 5000 km-es korában cserélni kellett a mindenki által (főleg Bugyi környékén) kedvelt kavicsszállítók jóvoltából.
Cseréjekor a gyári üveg libegett a szélvédősök kezében.

A szélvédő alső merevítése hiányos, érdemes volna a keretet megerősíteni.

Sajnos a dizájn oltárán feláldozták a praktikumot a légbefúvók esetében.
A korábban megszokott két kart egyesítették és így a zsalut egy karral lehet elzárni és irányítani is. A légcsatorna mérete le van csökkentve, gondolom nagyobb légsebességgel próbálták ezt pótolni, de 3-as felett már hangos a ventilátor.

A fülke átszellőzése nem optimális, így már 20-22 °C körül be kell kapcsolni a klímát.

Nem az autó tehet róla, de a rakterét nehéz berendezni, ha nem a gyári polcrendszert választjuk. Oldalfala felfele befelé keskenyedik, így egyenes polc nem jöhet szóba.

Ez csak a Boxer/ Ducato / Jumper esetén vehető számításba.

Hiba soha nem volt eddig vele.

Ha megkapja a minimális törődést és egy kis tiszteletet, elég hálás tud lenni.

Egy Boxernél már akár 30.000 km-nél betétet és tárcsát kell cserélni, márha addig nem esik ki magától.
(Sajnos a legújabb Peugeot flotta nagy része gyári hibás hulladék. Sorozatos váltócserék, motormeghibásodások, elektronikai hibák, és a legrosszabb ami lehet fékproblémák.)

A Crafternél 100.000 km-nél lett az első tárcsa és betét először cserélve.
Olajcsere periódust jelzi, ekkor kötelezően vinni kell. Gyárilag előírt vicc intervallumot el kell felejteni.

Szerviz:

Az autó önhibájából sosem hagyott cserben. Javítani, cserélni csak a kötelezőket kellett.

Az autó kötelező szervizei a Porsche M5-nél és a Porsche Tatabányánál lettek elvégezve.

Sajnos egy olajcsere után trélerezni kellett az autót.
Egy nyári napon a szervizből elhozva az autópályán gyanúsan melegedni kezdett az olaj, 110°C felé ment, majd az M0-án alacsony olajszintet jelzett.
A nívópálcán már nem látszott az olajszint.
Az igazság ugye odaát van, soha nem fog kiderülni mi történt ("Ami a műhelyben történik, az a műhelyben marad").
Szerencsére úgy néz ki az autónak nem lett baja.

Ezen kívül legnagyobb hibája, hogy 2 vagy 3 alkalommal lefagyott a bluetooth kihangosító. Az autó újraindítása után ez megszűnt.

Egyszer fél napra elsötétült a rádió háttérvilágítása, de ez magától megjavult. Lehet nem kedvelte a 44°C külső hőmérsékletet.

Azok a piszkos anyagiak.
Drága, vagy inkább drágább, mint a többi lom.
A mostani árakat nem tudom. A személyautóknál gyakorlatilag duplázódtak az árak, gondolom itt is. Na annyit biztosan nem érnek.
Amikor ezek vásárolva lettek akkor még készletről jöttek, nem kellett egy évet várni rá.
A kétévenkénti flottacseréhez nem tudott a VW szállítani, így maradt sokaknál, sokak bánatára a Peugeot.
A lízingdíj kb. 20.000 ft-al volt magasabb havonta akkoriban (4 évre lízingelve), mint a Boxerre.
Hogy ez sok vagy kevés, döntse el mindenki maga.
Ennyi felárat megér az üzembiztos működés, a komfortosabb utazás, alacsonyabb fogyasztás.
Olcsóbb nem lessz már, de legalább ez van és nem kell lelakott bérautókkal szaladgálni.

Hibalista

- Semmi. Csak a kötelező.

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Porsche Tatabánya

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 116000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Boxer Következő autója? Crafter
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Crafter 2016 (2018)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)