A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Crafter (2006)

Crafter 2,5 TDI 

Az ítélet értékelése
3,4(7 db)

Majdnem full

Szöveges ítélet

2007 novemberben rendeltem, 2008 februárban kaptam meg. Bruttó 9,2 millió volt plusz alufelni. Összesen kb. 9,6 - 9,8 millió. 163 Le, hosszú difivel (autópályára). Rengetek extrával. (kb 6,5 millio extra nélkül) Azért nem Sprinter, mert rengeteg rosszat halottam a motorjáról, Olasz és Francia autók eleve kizárva (már volt). Japánokban meg halál érzésem van.

Motor:
Már rögtön a használat elején a fordulatszám felemelkedik 750- ről 950 -re néha. A motor hangja ilyenkor megváltozik. Visszavittem, a márkaképviselet válasza: Nem tudjuk mi baja van. Kb 6 hónap múlva ezt mondták: Rájöttünk mi a baja. A részecskeszűrőt takarítja ilyenkor. Ez normális.
Én ezt elfogadom és ez , mint kiderült igaz is. 2200 fordulaton kell haladni folyamatosan, és keveset használni városban.A hülye környezetvédelmi unios normák.... Na de ezt nem tudta egy márkaképviselet? 6 hónapig gondolkozott rajta!!! Vicces!
15.000 km után az ékszíj elkezdett nyikorogni. Kegyetlen csúnya hangja van! Irány a márkaképviselet. A válaszuk: Gyári hibás a Crafter, de nem cseréljük ki az ékszíjat garanciába, mert 15.000 km után megint így fog nyikorogni. Jó rendben akkor kifizetem én. Azt meg nem lehet, mert elvesztem a garanciát. Sajnos így kell járnom vele. Várjuk meg a VW gyár véleményét. Ez volt 1 éve! Azóta is egy gyári hibás majd 10 milliós VW -nel járok. (ha jól tudom ez nagyon sok Crafteron igy van)
Rengeteget eszik. Szinte 10 liter alatt nem. 11 liter a norma. Ha szél van vagy meg van pakolva 12 - 13 liter. De képes a 16 litert is megenni. Előtte Transitom volt 7-8 literrel nyugodtan elment.
Bár 163 Le , de én nem érzem az amit a reklámban: Erősnek látszik és az is! Transitban van 200 Le változat, Sprinter 184 Le Fiat, Peugeot mind rendelhető ilyen erős motorral. Szerintem nem nagy szám. Talán egy chip sokat jelentene: jobban is megy, kevesebbet is fogyaszt.

Beltér:
Megrendeltem bele az összes tároló rekeszt és még sok - sok extrát. Multikormány nagyon jó. Króm keretes kapcsolók nagyon szépek. De nem rendelhető hozzá oldalsó kárpit. Csak kopogós műanyag van. Nagyon csúnya. Ennyi pénzért néha személyautóként is használja az ember, szebb lenne oldal kárpittal (túl teherautós). A háttámla kárpitozott, az szép.
Ha vmi leesik a két ülés közé nincs az a vékony kezű ember aki azt onnan kiveszi. (pl:lakáskulcs) Az ülés pedig nem mozdítható így vmi fadarabbal kell kipiszkálni. És állandóan az ülésről leesik vmi. Hatalmas tervezési hibának tartom, nagyon idegesít.
Nekem nagyon kényelmes, minden állítható és fűthető... Az ülést súlyom szerint be tudom állítani. Bár a tükörfűtés működését mai napig nem értem.
A többi kis teherről még több rosszat tudnék írni. A Crafter -t tartom eddig a legkényelmesebb és legtágasabbnak. Talán a legjobb minőségű anyagok is a Crafterben vannak.

Raktér:
Transit Jumbo és a Fiat Ducato Maxinál nagyobb. A raktérről csak jót tudok mondani. Nekem mind a két oldalon van tolóajtó, bár nem elektromos.

Váltó:
Rövid váltóval biztos nem szabad rendelni. Az automatát 1x kipróbálnám.
Könnyen és pontosan váltható. Hiányzik a króm keret a váltókarról. (ha már a műszerfalon és a kapcsolókon van)

Szervíz:
Ha lenne a szomszéd bácsinak 15 millios hibakiolvasója az is képes lenne arra , mint a márkakéviselet. De nincs. Így lehúznak lóvéval. Van egy ilyen tétel ha jól emlékszem a számlán: Mobilitás garancia meghosszabítás. 25.000 Ft 20 percig magyarázták, hogy mit jelent. (Nekem a Transit kötelezö szervize összesen volt 20-25000 Ft)
40.000 km kell hivatalosan bevinni és ha nem viszem az olajat (de viszem) akkor 110-130.000 forint egy olajcsere és átvizsgálás. Hmmm, inkább az ékszíjat csinálnák meg....

Külső:
Szerintem is nagyon szép, kár hogy Xenon nem rendelhető. (A VW szerviz szerint a Merci nem engedi. A Sprinterbe rendelhető)

Szóval nagyon szép az autó, átlagosan jól megy :) , sokat eszik, a szerviz sz@r, és nagyon drága volt. De még mindig a legjobb kis árúszállító szerintem!!!

És a VÉGE:

2011 nyarán eladtam. Nagyon hiányzik. Most egy Boxer-t használok néha, de fájdalmas még a vezetése is.
160.000 km volt benne, mikor eladtam a Crafter-t. Olajat nem evett soha, nem robbant le soha az úton. 2 kötelező visszahívása volt a gyárnak. 1 az ékszíj miatt, 1 pedig a turbo miatt. Az ékszíjt megjavították, a turbot vmi miatt lecserélték pedig nekem nem volt vele bajom. Azt mondták gyári hibás néhány Crafteron a Turbo ezért visszhívták öket. Ingyen megcsinálták. Használt vásárlásnaál nem árt ellenőrizni ezeken volt -e már az autó ezeken.

Tény sokat evett, voltak kezdeti hibái, nagyon drága az ára és a szervizben kért pénzek is értelmetlenül hatalmasak. De az élményt amit adott az elfelejthetetlen. Ezek a Francia, Olasz, Japán bádogdobozokban az ember életkedve is elmegy. A Crafter igazi élmény. (4 éve már nincs meg, de még mindig eszembe van jó értelemben)


2015.nov írunk jelenleg. Elég sok idő eltelt, de az új tulajtól megtudtam pár dolgot. 210 ezernél váltó csere kellett, mert gyárilag "véletlen" gyengébb változatú Crafter váltóját raktak fel ami nem bírta. És pont lejárt a garancia. Márkapépviseletnél 2 milla az új váltó, de 400-ért beszámolják a régit. Illetve 1x immobiliser megadta magát külföldön. Úgy tudom 4-500 ezer volt javítása. Jelenleg bőven 300 ezer felett van a gépben és bár még mindig szép jönnek elő a rozsdásodások rendesen.

Hibalista

- Kegyetlenül nyikorgó Ékszíj már egy éve. - Rendszeresen kiégő oldalsó helyzetjelző. Amit kipattintva nagyon könnyen eltörik. (darabja 4000 forint) - Nem indult hidegen rendesen. Nagyobb aksi kellett a gyárinál. - Váltó csere. - Immobiliser javítás.

Ide hordtam szervizbe

Márkaképviselet. (Nem értenek egyáltalán hozzá, de azért viszont sokat kérnek)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Transit Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Crafter 2006 (2012)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)