A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Corrado (1987-1995)

Corrado 1,8 G60 

Az ítélet értékelése
2,3(4 db)

A kétéletű

Szöveges ítélet

Ez az első autóm. Korábban már elhatároztam, hogy ha lesz kocsim, akkor az biztosan Volkswagen lesz. Eleinte a 2-es Golfok felé kacsingattam, aztán egyszer láttam egy Corradot. Na akkor változott meg minden. A formája elragadó és kecses. Néhány évbe beletelt, mire sikerült találni egy első ránézésre „viszonylag” jó állapotú, ugyanakkor olcsó Corradot. Aztán elmentem kipróbálni egyet. Meg is tetszett rögtön, igaz lett volna rajta mit javítani (első ránézésre a fekete fényezés mattsága és kopottsága, valamint a kisebb felületi horpadások), de azért egy hétre rá mégis meg lett véve. Az ár más Corrikhoz képest igencsak alacsony volt (450.000 Ft), ám hogy miért arra csak akkor derült fény, amikor fel akartam emelni az autót. Ahogy aláraktam az emelőt, az szépen beemelte magát az utastérbe. A lemez ugyanis annyira el volt rohadva, hogy simán átszakadt, így úgy nézett ki, mint a Flinston-család autója, akár lábbal is hajthattam volna. Egyébként elektronikai téren sem fényeskedett a kocsi. Szinte minden elektromos ketyere hibás volt (vezetékszakadás, gányolt vezetékpótlás, vagy csak nem volt bekötve). A kocsi 100%-osan le lett bontva (csupasz fém, még a motor és a futómű is ki lett szedve) és ekkor már jól látszott, hogy két kocsiból lett összerakva. Az eleje fekete, a hátulja fehér. Az A-oszlopoknál hegesztve. Ráadásul a karosszériás szerint egy kamion vagy betonfal is megtalálhatta, mert az első ülés mögötti merevítő is meg volt rogyva. A probléma végül meg lett oldva (most már nem fekete, hanem tornádó vörös), és hála az égnek azóta is hibátlanul működik. Különösebb probléma eddig nem volt a kocsival, lényegében csak az előző tulaj gányolását kellett helyretenni. Mindent egybevéve szerintem nem volt rossz vétel. Motorikusan (lekopogom) semmi baja, egyedül talán a G-töltője lesz a húzósabb, mivel nem úgy gyorsul ahogy kéne, és állítólag ez a feltöltő kopottságát jelzi, ami idővel a cseréjéhez/felújításához vezet. Egyébként eddigi tapasztalatból próbálva elég jól bírja a kihúzatásokat 130-nál váltottam negyediket, és olyan 180-190 között kellett ötödiket. A végsebességet egyenlőre még nem próbálgattam, de feltehetőleg a 240 sem lenne probléma, viszont nem szeretem annyira hajszolni, mivel ekkor a fogyasztás is megugrik (11 l). Kényelmi szempontból verhetetlen, a belseje full bőr, minden elektromos (tetőablak, ablakok, Recaro elektromos ülések, ülésfűtés; fedélzeti számítógép). Szinte többet tud apám mostani VW Passatjánál, pedig az 2003-as, ez pedig 1989-es. A legjobb benne, hogy szinte fekszem benne, nyújtott lábbal lehet vezetni. Ráadásul még az én 190 centis magasságommal is simán elférek benne (jó mondjuk a hajam már egy kicsit súrolja a tetőt), viszont mögöttem még egy gyerek sem. Legfeljebb az anyósülés mögé lehet valakit beültetni, igaz ott már én is csak behúzott nyakkal férek el. Amikor megvettem sportpedálok voltak benne, ám ezeket vissza kellett cserélnem a gyári pedálokra, mivel annyira szélesek voltak, hogy az 50-es lábammal néha egyszerre nyomtam a gázt és a féket. A váltógombja pedig annyira ocsmányul nézett ki (kezdett kettéválni, mivel nem volt meg a felső kupakja), hogy inkább esztergáltam magamnak egy igazi alumínium váltógombot. Tavaly január óta van meg, igaz azóta nem sokat mentem vele. Maga a kocsi felújítása április-május időszakban kezdődött és május vége felé ért véget.
Mindent összevetve: aki ilyen autót szeretne, az készüljön fel arra, hogy nem egy olcsó mulatság, pláne ha valami tönkremegy benne. Én pont belenyúltam egy ilyenbe, de nem igazán bántam meg. Most már van egy remek kis fekete... öö... piros Corradom:)))))))))

Hibalista

- Ezek a hibák leginkább az előző tulaj számlájára/gányolására írható, de legalább látható, hogy mi mennyibe kerülhet egy ilyen autón
- Kormányösszekötő a gömbfejjel - 6000 Ft
- Hőfokmérő patron - 1000 Ft
- Katalizátor - 20000 Ft
- Hátsó féktárcsák felszabályozása - 1000 Ft
- Olajhűtőhöz menő csővég - 1000 Ft
- Motorblokkhoz vezető cső tömítése (benne a két patronnal) - pár száz forint
- Elektromos kapcsolók (üléshez - 4db (ehhez jó a tetőablak kapcsolója is), tetőablakhoz - 1db, ablakokhoz 3 db) - 7000 Ft
- Kilincsek (jó pofa volt az előző tulaj. Fúrt egy lyukat az ajtón és ott egy-egy madzaggal lehetett nyitni az ajtót) - 2000 Ft
-

Ide hordtam szervizbe

A nagy részét családon belül, az udvarban.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1989
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 159000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Csakis Corrado
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Corrado 1987

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)