A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Caddy Life (2004)

Caddy Life 1.4 Kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A luxushordár (ám márkaszervizbe soha többé!)

Szöveges ítélet

EMBER!
Ki e litánia nekiolvasásának, ha nekifogsz, jobban jársz, ha készítesz magad mellé sört, bort, vagy más kellemest, mi jól esik, és javaslom, gondoskodj némi szilárd táplálékról is.
Hosszú lesz… :)))


Nagyon sokat hezitáltam autó vásárláskor, hogy melyik modellt válasszam. Sokat nézegettem a Berlingot, Partnert, Connectet.
Egy öregebb kombi Ford Mondeoból ültem át, ami megmaradt asszonykámnak rohangászos autónak. Miért kellett nagyobb autó? Azért, mert három gyermeket kellett kényelmesen és biztonságosan elhelyezni a hátsó ülésen, sokszor kell darabosabb tárgyakat is cipelnem az autóval. Sokat járunk horgászni, terepen, földutakon is el kell jutnunk horgász helyükhöz, amihez a magas építés és az önhordó karosszéria előny. Mellesleg rengeteg cuccot el lehet benne helyezni. Ez családi nyaralásoknál előny. Tehát kívánság, igény az volt az utóval szemben. Igen ám, de 3.5 millió forintnál többet nem szerettünk volna költeni. Nem volt könnyű feladat.
Elég alaposan körbejártam a témát, és sok ismerős autóját kipróbáltam. Sok autószerelőt kikérdeztem, milyenek a szervíz tapasztalatok. Elvégre olyan autót kellett találnom, ami családi, munkás és horgász autónak is megfelelő. A Berlingok futóművére, elektrónikus berendezéseire több panaszt is hallottam szerelőktől, így egyre inkább elkezdtem figyelni a Caddyt is. Ami igazán mellette szólt , az, hogy megbízható német gyártmány, a csomagtartója alapon 920 l (Berlingo 624 l), Alapon jár hozzá : négy tárcsafék, kipörgésgátló-ESP, ABS, szinezett üvegek, 2 légzsák, .... s még egy csomó más hasznos extra.Az alapára 2.99 M Ft volt. Rendeltünk hozzá klímát, bal oldali tolóajtót, rádió előkészítést, s még kaptunk ajándékba egy Blaupunkt MP-3as lejátszót is.
Így 3.487 Millió forintért lett egy tágas, jól felszerelt családi autónk.
(utána néztem, ez az autó most, 2011-ben már közel 5 Mft!)
Bár sok km még nincs benne, de pár vélemény szubjektíven: Az 1.4-es motor meglepően fűrgén mozgatja a másfél tonnás autót, azonban a végsebessége "csak" 160 km/h fölött van egy hajszálnyival. Akkora hely van benne, hogy a fej feletti részre még egy horgászbot tartót is fel tudtam szerelni, így összecsukott állapotban is 2.1 méteres botjaim elférnek lazán. A műszerfal UV-kék és tűzpiros mutatók illetve a tűzpiros kezelőszerv megvilágítások roppant esztétikussá teszik a fényárt. Nagyon jó megoldás, hogy kényelmesen kézreeső helyen a fényszóró magasságállítója mellett ott van a műszerfalvilágítás erősségének állítógombja. Ez hasznos dolog!
Az úthibákon simán átúszik, eddig még se járdaszegélyen, sem földút árkain nem akadtam fenn (a mondeot kellett traktorral vontatni), s a fekvőrendőrök is csak apró döccenések.
A fogyasztása városban 9.8 liter (nyomom neki), országúton tartós 130-körül 8 liter. Ez egész jó, az 1.8-as Mondeo városban sohasem eszik 10 alatt. Nincs az a cucc, ami ne férne bele.
Egyenlőre ennyi. Remélem, két-három év múlva sem lesz panaszom reá.
Most már túl vagyok a 10 ezer kilóméteren, jópár kánikulai napon, s a nyaralásos hosszabb utakon, így tapasztalataim gazdagodtak. A tartós "edzés" következtében 170 km a végsebessége. Remélem, ez így is marad az elkövetkező 200 ezer km-ien. Némileg negetívum, hogy ha fullon működik a klíma, akkor 3 ezer alatt lusta egy kicsit az autó, de ezt könnyen ki lehet küszöbölni némi pörgetéssel.
Pár napja 160-ról kellett álló helyzetre fékeznem, teljesen megpakolt állapotban (egy 5 tagú család 2 hétre szükséges cuccaival+ kajával megpakoltan), s hihetetlenűl meggyőző volt a félkerő illetve az egyenesfutása ekkor is. Nem ingott be, nem csúszott, csak döbbenetes hatékonysággal megállt.
Többek szerint sok olajat kell utánatölteni ezekbe a motorokba. Ez nálam nem így volt, hiszen a szükséges utántöltés mennyisége csak kb 0.5 liter volt eddig összesen.
Lehet, jót tett az autónak a "tempós" bejáratás és használat. :)

No, eltelt megint pár kilométernyi autókázás.
Az autóval még mindig elégedett vagyok, nagyon pöpec. Idén már pakoltam bele közel 800 kilónyi cumót, s autóztam úgy kb 500 kilométert, de a lomhábbá válásán kívül semmi más problémáját nem észleltem az autónak. Jól vette a kanyarokat, hatásos a féke, blokkolásnál sem mutatott kitörési hajlandóságot. Gyerekeim alaposan gyűrik belülről, de minden kezelőszerv ellenálló velük szemben. Az üléshuzatok viszont könnyen koszolódnak.
De voltam márkaszervizben is. Szerencsére nem meghibásodás miatt.
Nagyjából 23 ezer kilométernél bejelzett a műszerfalon lévő kijelző, hogy ideje lenne szervizbe vinnem az autót. El is vittem. Kértem egy árajánlatot a várható végösszegről, mégis, mire számítsak. Kaptam…. :). 65-70 ezrest. Rákérdeztem, mégis, mi kerül ilyen sokba? Azt mondták, hogy az olaj. Morcos lettem, elszaladtam a Homasitához, s 12 ezerért megvásároltam betűre-számra ugyanazt a típusú olajat, ami az autóhoz ajánlanak. Még újkorában kaptam egy grátisz litert, így nem volt nehéz dolgom a keresgélésben. Miután mehettem az autóért, akkor csak 28 ezer forintos számlát kellett fizetnem. 28 + 12 = 40 ezer froncsi. Aki spórolni akar 25-30 ezer forintot, érdemes ezt végigjátszani.
A szervizzel amúgy meg voltam elégedve. Gyorsak voltak, az ígért határidőt tartották. De az áraik drágák.
Ja, és még valami. Áldom az eszem, hogy fényezetlen lökhárítóval vásároltam az autót. A városi autókázás, és a terepre való mászkálás folyamán egy-két karcoláson kívül semmi nyoma nem marad az igénybevételeknek.
Egyenlőre, ennyi.

MOST EGY KICSIT ALAPOSABBAN A MÁRKASZERVIZES TAPASZTALATOKRÓL:
Ha ismétlés lesz eddigi minősítésemhez képest, sorry, de szükséges.


Az autóval teljes mértékig elégedett vagyok. Komoly baja semmi nincs ezen idáig. Megbízható, kényelmes, kellemes, jól pakolható, egy igazi családi málhás-ló.
Elvileg, MONDOM ELVILEG, az autót 30000 az-az harmincezer kilométerenként kell szervizeltetni. Hát, meglepetésként ért, amikor 22 ezer kilométer megtétele után, 2007 februárjában megjelent a műszerfalon a szerviz esedékességet jelző felirat. Gondoltam, elsőre nem is árt, ha hamarabb cserélek olajat, ez meg is történt 22.500 kilométernél. Ehhez az első olajcseréhez még egy apróság, érdekesség. Amikor kérdeztem, mégis mire számítsak, menyit kell fizetni, akkor azt mondták, hogy úgy 65-70 ezer forint, mert nagyon drága az olaj…. Hát, ettől kiakadtam rendesen. Rákérdeztem, mi van akkor, ha én viszem az olajat, természetesen betűre-számra azt, ami elő van írva az autóhoz? Ezt lehetett, ámde nagyon csúnyán néztek reám, s mondták, a számlám várható végösszege akkor úgy 30-35 ezer forint körül lesz.
Fölé tippeltek, mert a végösszeg 28.561. Ft volt.
Ez így jött ki:
Longlife szerviz : 23472 Ft /ez sok, de hát mégis, a garancia…./
Olajszűrő : 2559 Ft /belefér/
Csavar: 417 Ft / ez is/
Kis- és segédanyag:2112 Ft / nem nagy összeg, de kapják be! Drága a papírtörlő!/

A szerviz nem volt olcsó, de örültem annak, hogy 30 ezret megspóroltam az olajon.
A következő szervizlátogatás oka egy „igazi” hiba, egy ékszíjfeszítő-görgő nyikorgása volt, amit garanciában cseréltek, ám felszámoltak 16 ezer párszáz forintot az ékszíj le fel szereléséért s az ékszíjért. Rákérdeztem, hogy a görgő cseréjéhez nem szokás leszedni az ékszíjat? De válaszolták, ám, így kell számlázniuk.
No, ekkor már nagyon keményen el kezdtem pipa, s gyanakvó lenni….
S MOST JÖN A FINÁLÉ!
A most elkövetkező események miatt ragadtam klaviatúrát.
DE, mint szabálytisztelő, garanciát megbecsülő idióta, amikor bejelzett a műszerfalon a kijelző, következő szerviz idején mint a birka (sőt, én marha!) megint a Porsche Buda felé vettem utam.
A kilométeróra 45.300-at mutatott ……. Nem tudom, fel tűnt-e néktek, hogy beeezony, a mostan sincs szó 30 ezer megtett kilométerről. Jó kis átverés ez! De lépek, mert nem ez háborított fel igazán.
Az olajat megint vittem, s a hibafelvevő – szerviz- tanácsadó (továbbiakban HSZT) szép udvariasan megpróbált rábeszélni a gyertyacserétől a fékolajcseréig, a zöldkártya frissítésétől (még 4 hónapig jó) a csuda tudja mi mindenre.
Én ellenálltam mindennek, csak fékfolyadék cserét vetettem fel pluszban a listára. Tényleg mindjárt két éves az autó, hát hadd legyen…
Dél körül jön egy telefon a márkaszervizből. A HSZT telefonál, hogy gond van. Nagyon szar a fék, mert kopott, mert így-úgy. Aham, kb két hónapja néztük át, amikor novemberben felkerültek a téli gumik. Direkt, leszedett kerekeknél egy ismerős szakit megkértem rá, hogy vessen már egy pillantást oda is! Akkor még pöpec volt. De mindegy, ha azt mondják, cserélni kell, akkor ha már ott van az autó, cseréljük, de mivel erőst gyanakodtam, kértem egy árat. 130-150 ezer, jött a válasz. Hát én seggre ültem! Rákérdeztem, megint ugyanaz az összeg jön. Pedig elsőre azt hittem, rosszul hallottam! DE NEM!!
Mi a F… f … fene kerül ennyibe, kérdezek vissza megint, teszem ezt igencsak meglepődött hangon. Erre jön a szöveg, hogy mer’ drága, meg sok idő, meg felszabályoztatni meg mifene… Jah, egy „kopott” (azé’ hülyének ne nézzenek!!) betét + környezete ennyi pénzbe nem kerül!
Mivel úgy éreztem, palira akarnak venni, ezért azt mondtam a telefonba, hogy csak azt csinálják meg, amit én kértem tőlük! Meglepődött a HSZT, próbált győzködni, hogy kell, meg fontos, meg bla bla, de hajthatatlan maradtam.
Felhívtam egy ismerős autószerelőt, s Ő megmondta mennyi is az annyi! 25-30 ezer forintból meg van a kiváló minőségű betét, a tárcsa felszabályoztatással munkadíjastól cakk-pakk.
Nem kis különbség? Ugye?
Amikor elmentem az autóért, szóvá is tettem a nem kicsi összegbeli különbséget. A HSZT próbálta menteni a menthetőt, hogy az olcsó a biztosan szar alkatrészt, gány munkát, megbízhatatlanságot jelent, meg hát ők a MÁRKASZERVIZ (így, nagybetűvel mondta mindezt ki!), s ez maga a biztosíték mindenre. Meg hivatkozott arra, hogy csak így lesz meg végig a garanciám… Megmondom őszintén, ekkor kimondtam, hogy nem ér meg nékem + százezret az a maradék 4 hónap garancia! Ekkor kaptam egy fura mosolyt, s a pénztár felé invitált, hogy a számlát már átküldte oda…
A pénztárnál vagy 20 percet szobroztam, amikor kiderült, hogy a számla megakadt a számlázásnál, s csak amikor rákérdeztem, akkor láttak neki megírni azt.
A végösszeg hallatán jött a következő meglepetés: 49.240 FT
Úgy, hogy én vittem megint az olajat!
A következő tételekből állt:
Longlife szerviz : 27889 Ft / a kis huncutok, emeltek ők is!/
Fékolajcsere szerviz : 7887 Ft / ez mit keres itt, ha ott van a felső tétel?/
Olajszűrő: 2404 Ft / tán lement az ára?/
Csavar: 422 Ft /ennek nem, de belefér/
Ablakmosó: 720 Ft /ezt nem kértem!/
Fékfolyadék: 6696 Ft / hűha, ennek is megkérik az árát!/
Kis és segédanyag: 3219 Ft / szintúgy kapják be! Ez szemét dolog!/

Kifizettem, s mentem reklamálni a HSZT-hez. Miért számolnak fel a normál Longlife szervizen felül még plusz munkadíjat? Ráadásul én nem Lonlife szervízt kértem, hanem olajcserét. A motor, s fékolaj cseréjét.
Azt mondja ez a „drága” ember, hogy ez így szokás náluk.
Hogy a medve csináljon néki(K) medvecukrot!
Ekkor már roppantmód pipa voltam, ám, jómodor is van a világon, s kijelentettem, immár másodjára, hogy sz@rok a maradék négy hónap garanciára, és inkább hordom ezután maszek szervizbe az autót.
Felháborítónak tartom, hogy egy márkaszerviz ilyen gátlástalan ár-réssel dolgozzon, hogy ilyen pofátlanul nyúlja le az ügyfeleit.
Lehet így, ilyen módon adni fene tudja hány év garanciát (2-5-10 akárhány évet), ha közben az ügyféllel tetemes összeget fizettetnek ki a kötelező szervizekre! És a kis butus (mint én is) azt hiszi, jó a garancia!
Ez a jó bolt, nem az autóeladás!
Jah, és a szervizben ráírták a számlára, hogy „Fék javítás szükséges!”.
Hogy oda ne rohanjak!
Ha lesz is, nem nálunk!
Jobb a békesség, és az elkövetkező napokban megnézetem, valamint ha kell, kicseréltetem a kopó fékalkatrészeket. De kétségeim vannak afelől, hogy tényleg 45 ezer km után olyan nagy kopás lenne bárhol is!
Terveztem nem sokára (kb 3 év) egy nagyobb, Transporter, Multivan, vagy valami ilyesmi méretű 9 személyes autó vételét (hiába, nőnek a gyerekek!) a Caddy helyett. Most már száz százalékig biztos vagyok abban, hogy nem ennél a cégnél fog ez a vásárlás megtörténni. Sőt, azon is filózom, lehet, jobban járok, ha keresek egy jó állapotú, ám az újnál jóval-jóval olcsóbb pár éveset…… Akár még Németországban is… De ez még a jövő szimfóniája.
Kell a francnak a garanciájuk!
Ez a történet szolgáljon okulásul azon autóstársaimnak, akik szintúgy bedőlnek a garancia csábos ígéretének, de közben kőkeményen leveszik őket mindenféle jogcímen.

NO, eltelt pár esztendő.
Mostanáig, nevesítve 2011 februárjára már 114.000 kilométert tekertem bele az autóba. Jó kis kalandokon vagyunk túl. Próbálom relatíve lényegre törően elmondani, mi minden történt eddig az autóval. Úgy sem fog sikerülni … mármint röviden… :)

A márkaszervizes csalódást követően hajtottam, mentem vele arra, amerre az út és a dolgom vitt, nem sok gond volt az autóval.
Egy gonosz kőfelverődés miatt 2009 nyarán szélvédőt kellett cserélnem. Amikor kíváncsiságból ránéztem telefonáltam a márkaszervizre, hogy mégis mennyi az annyi, olyan összeget mondtak, amitől szemem kidülledt a helyéről. Ám, már tapasztalt versenyzőként sejtettem, hogy óóóó, lesz jóval olcsóbb beszerzési lehetőség. És lőn. Lett olcsóbb. Tört részét kellett csak kipengetnem, mint amit ajánlatként kaptam. Az üveg cseréje nagyjából 36 ezer forint volt munkadíjastól, mindenestől. Ugyanolyan üveg került bele, mint a gyári, fényvédős, színezett, antennás. Szuper.
Volt egy visszapillantó tükör cserém is ez idő tájt, mert rossz helyen parkoltam, és botor módon a visszapillantómat elfelejtettem behajtani. Hiba volt. Egy minden bizonnyal igencsak jól képzett sofőr, egy vakegér terepjárós visszapillantója beleakadt az enyémbe, és tört mindkettő. De nem állt meg. Sebaj, a műanyagok ott voltak szétpattanva, új üveg (basszus, 16 e FT!!) berakása után minden visszapattant a helyére. Jajj de jó! :)

Jah, és hogy az olajcseréről még egy érdekesség… 67 ezer kilométer környékén újra jelzett a műszer, hogy kéne! Háhá! Ha hinnék a szervizleírásnak, a forgalmazó szép színes brosúrának, és 30 ezrenként kéne olajat cserélni, akkor most 90 ezret kéne az órának mutatnia. De nem annyit mutat! Miért van az, hogy a második olajcsere ciklusnál már a harmadikat kell elvégezni? Túúúúdom, jön a szöveg, hogy terhelésfüggő… hehehe
AZ IGAZI MEGLEPETÉS azonban az olajcsere elvégzésekor érkezett meg. Olyan iszapos, trutyi, olyan undorító kulimász jött ki a leeresztőn, hogy szívfájdalom volt nézni. Az olajcserét végző kolléga véleménye szerint ezt még soha nem cserélték le. Egy olaj, ami elkenegetett huszonpárezer kilométert a motorban, az nem így néz ki. Elárulom, az oljszűrő és a légszűrő is feltételezhetően gyári volt.
No, lehet tippelni, hogy hova került az olaj és a szűrőkészlet, amiket vittem magammal…
Meg van a tipp? Háhá! Fogadjunk, hasonlóra gondolt mindenki!
Még egy csúnya fekete pont a márkaszerviznek a képzeletbeli ellenőrzőben.

Aztán teltek az évek.
Eljött a vizsgáztatás ideje 2010-04. 05. én. Ekkor 95.000. kilométernél jártunk (pontosan nem tudom, mert elfelejtettem). No, és mivel igen sokat használtam városban, jó nagy darab az autó, ezért jött az újabb fékbetét csere, (jah, az előző óta volt még egy olajcsere, no, azon látszott, hogy mennyit „futott”, ég és föld volt az előzőhöz képest!!), és ekkor már a négy féktárcsát is illett cserélni. Ez az egyedüli hátránya a négy féktárcsával szerelt autókban, hogy ilyenkor négyet egyszerre kell dobni. No mindegy.
Az egész vizsgáztatási és „fékes” művelet 109 ezer jó magyar forintba fájt.
Az autó meg csak megy, csak megy…

2010 nyarán egy durvábbra sikerült horgásztúrán jó alaposan elakadtunk egy mély traktornyomban.
Kitoltuk, de a hátsó lökhárító kicsit megnyúlt, ahogy leért. Azt hittem, törni fog, ám igencsak strapabíró darab, szó sem volt ilyesmiről. A „csücsörisedés” meg alig feltűnő, ahogy visszavette az eredeti formáját. Sajnos volt egy másik, nem túl komoly sérülés is, mert megsérült a motort a kipufogóval összekötő acélfonatos „hernyó”. Ezt úgyis illett már cserélni. Biztosan van más elnevezése is, a szakik tudják, mi ez. Ez az alkatrész egyengeti el a motor és a kipufogórendszer közti mozgásokat. Nem egy nagy alkatrész. De fájdalmasan drága volt a cseréje, közel 25 ezer forint.
Szóval ennyi, egyenlőre... :)

Hamarosan újra olajcsere következik.
Remélem, az eddigieken felül nem túl sok probléma fog előjönni.
Egyre inkább azon gondolkodom, hogy mi lenne a legjobb megoldás? Hamarost cserélni egy nagyobbra, vagy ha erre nem lesz lehetőség, akkor átállítani gázüzemre. Ekkor még a dieseleknél is olcsóbb lenne az üzemeltetése, és még jobban értékesíthető, ha úgy hozza a sors.

De az elmúlt közel 5 év alatt nagyon hozzánőtt a szívemhez ez kedves, strapabíró, böhnye, szépséges „LUXUSHORDÁR”… :)))))

115 ezer kilométernél megtörtént a következő olajcsere. Még mindig 30 ezrenként kéne, de ha hamarabb jelez be a műszer, hát hadd jelezzen, jó gazdiként megadom neki, ami jár.
Érdekes, hogy az új fékbetétek néha még mindig nyikorognak, pedi már 119 ezer kilométernél tartok. A fékerő tökéletes, ám néha zavarja a szépérzékemet a néha felhangzó nyik-nyik. A szerelő barátom szerint no problem, csak ilyen az anyaga a betétnek, talán mert kopásállóbb. Ha akarom, kicseréli puhábbra. Mikor volt a gumicsere, megnézettem azt is, mert kapott az autó egy automatikus átvizsgálást, és teljesen rendben lévőnek találták.

Hamarost

Hibalista

- Szinte alig valami, de ezek mind felsorolásra kerültek a beszámolóban.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda 1117. Bp. Prielle K. u. 45

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Német autókra szakosodott magánszerviz. Barát.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 114000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Egyenlőre igen, vennék VW-t, csak nagyobbat
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Caddy Life 2004

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)