Fürge, megbízható, takarékos málhás elfogadható hibákkal
Szöveges ítélet
Újonnan vettem a gépet, és azt hittem megbízhatóságot is vásárolok vele, de nem így lett. Alapjában véve jó kis autó, lehet vele repkedni is, úgy 130ig lendületesnek mondható, a felett kicsit hangos, végre 175öt mentem vele egyszer, legtöbbször 165 volt a vége. Olcsó volt viszonylag, de jó néhány dolgot csinálhattak volna jobb anyagból, pl. féltengely, fékszervó. Amúgy stabil autó, mindig ugyanannyit eszik 5,5-6,5 között (nyár-tél), 15 ezrenként olajcsere, 30-anként levegőszűrő. A gyári fékbetétek 75000km-t bírtak elöl, a következő garnitúra Ferrodo -racing már "csak" 45-50 ezret, utána már tárcsát is cseréltem, Brembo-racing formájában, betét 12000 ft, tárcsa 19000 ft a pár. Vez.szíjat 90-nél cseréltem, váltóolajat 60 ezrenként. A legvisszataszítóbb nem maga az autó, mivel ő maga nem tehet a VW anyagkiválasztásairól, és tömeggyártásos minőségéről, de a márkaszervíz hozzáértése az kritikán aluli. Talán sokan láttátok már "Fusi-szaki"-t VW csoportos szervízben a képen, amint retkes ruhában tart egy kipufogót, mellete meg XY szép tiszta ruhában áll egy diagnosztikai műszer mellett, és alul feltesznek egy kérdést: "Ön kire bízná autóját?" Nnna, ilyenkor az jut eszembe: "arra a jó k*rva édes szájbab*szott repedtsarkú k*rva anyátokra, akinek amig meg nem veszed az autót olyan hosszú a nyelve mint New-York Budapesttől, majd miután kifizetted le se sz*rnak. Ezzel együtt, meg olvasva a többi márkát, eddig még egészen jól vagyok vele 150.000 km-nél, töprengek, hogy mit kéne venni helyette, de talán jobb megtartani. Az SDI motor elég megbízható, és takarékos, futómű a féltengelyek kivételével strapabíró, úttartása egészen elfogadható, a fék átlagos.
Hibalista
- -1500 Km(1 hónapos, garancia):kuplungpedál iszonyú nyikorgása (Gari, "csak" a kenőanyagot kellett fizetni)
- -Belső levegőkeringetők (ahol kijön a levegő) széthullása
- -35.000km(8 hónapos, garancia, csere):fékszervó "átszakadása" egy stop táblánál, szerencsére nem jött senki
- -35.200km(garancia):elektromos hibajelző villogása, a fékszervó csere utáni rossz fékpedálkapcsoló összehangolás miatt. Ezzel a problémával 6-szor(!!!!!!!!) mentem vissza, míg végül tele lett a tököm velük és egy haverom megcsinálta 30.000km múlva, ugyanis ők ennyi ideig tököltek vele! Azóta jó.
- -2 éves korában nem nyíltak az ajtók fagyban, hiába volt fenn a gomb. Érdekes módon, ha bemelegedett, nyílt. Aztán szétszedtem, működött minden királyul. Ekkor gondoltam egy bátrat: bereteszeltem(mintha bezárnám a helyén), betettem egy zacsiba, és be a fagyasztóba (-18 fok).. Kivettem, kireteszeltem, ami a gombot felnyomja az felment, csak épp a retesz maradt ott... Ledermedt a Jürgenék gyári zsírja a zárban. Kimostam, bezsíroztam egy puhább zsírral, összeraktam, azóta volt 2 tél:tökéletes...
- -100.000km(3 éves korában):katalizátor porcelán elvált a lemeztől, zörgött mint állat, ezért kiheréltük, 75.000.Ft lett volna az új (nagykerből! az eredeti 135.000.-!!!), most meg nincs benne, és mégis tökéletesen működik a motor.
- -110.000km(3,5 évesen): jobb oldali féltengely belső csukló felújítása 10000Ft-ért.
- -140.000.km(4,5 évesen): szintén valamelyik féltengelycsukló, még nem szedtük szét, ezen felül a héten szintén meghalt a fékszervója!!
- -----------------------------------------------------------
- Update:2006.09.29.
- -10.000-el ezelőtt kicseréltem a fékszervót, (50.000.-Ft nagykerből, !PEDIG EREDETI!)(A "szalon"-ban 75.000.- +áfa...) +érdekesség, hogy a fékpedálkapcsolókat szemre állítottam be, és elsőre jó lett. Szemben a nyili-nyali vedd meg az autót aztán tünj a p*csába "márkaszervíz"-el, ahol műszerrel 6.-ra sem sikerült nekik.... Puszta kézzel kisz*patok egy amúgy jól felszerelt "márkaszervíz"-t!!!!!! Ez a nem mindegy...
- -Kicsit később szétszedtem a féltengely belsőcsuklóját, ugyanaz a baja, mint a múltkor, nem kísérleteztem, vettem két újat (jobbra, balra) 25.000.-ért a Bárdinál ("szalon"-ban 90.000.- Ft lett volna a kettő...) Összeraktam, mentem vele, mígnem egy kanyarban a baloldali kiesett!!!! Persze szakadt az eső, ahogy kell. Az ok: kitekeredett a 6 db 8-as 10.9-es csavar b*sszameg! Kézzel visszakapattam, (3 km-re voltam otthonról) 20-al hazamentem, egy csavar hazament, cseréltem, nyomatékkulccsal meghúztam, azóta hibátlanok a féltengelyek (10.000 km-t mentem azóta)
-
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5 """"márkaszervíz""""... Kritikán aluli. Olajcserét esetleg rájuk bíznék, mert egyébként csak küzdenek az árral. Minden márkaszervíz ilyen?? Hol van már Csonka János, Jedlik Ányos és a többi arc? Vagy legalább a leszármazottaik? Valami kis szakmai hozzáértés, vagy műszaki érzék lenne bennük! Hihetetlen, hogy ha valami baj van az autókkal, nem lehet azt megoldani, hogy mondjuk az importőr egy műszaki tolmács segítségével felvegye a kapcsolatot a gyárral, ha már saját kútfőböl nem jönnek rá. Biztosan nem fér bele ezek mellett a nyomott árak mellett....
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Jézus szive Kft valahol 18. ker.ben, Ő a féltengelyes.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Wartburg 1,3 | Következő autója? | TOYOTA!!!! (csak nincs rá pénzem...) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |