A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bogár (1949-2003)

Bogár 1200 deluxe 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

A mexikói német

Szöveges ítélet

2002. Igazából nem akartam autót venni. De a pécsi autóvásárban ott vigyorgott rám. Egy kupec árulta, valószínűleg beszámította egy másik autóba, gyorsan túl akart adni rajta. Körbejártam, belenéztem, kipróbáltam, tulajdonképpen hibátlannak tűnt, központizár (vicces!), riasztó. A kesztyűtartóban megtaláltam az 1996-ig vezetett német szervízkönyvet, a karosszérián eredeti mexikói marticák, német alapossággal elhelyezett szervízcimkék. Némi alku, egymás kezébecsapás, hazaszaladás a léért, beülés az autóba, irány haza. Hogy jó üzlet volt, az abból derült ki, hogy amikor indulni akartam, bekopogott a szélvédőn egy német, és kérdezte, hogyér adom. Mondom nem adom, vettem. Mondja, hogy azért ad érte egy összeget. Gondolkodóba estem egy pillanatra, mert az általam fizetett összeg durván kétszeresét fizette volna ott, kessben, ejróban. (azt hiszem búsás managerfizetés volt akkoriban a különbözet) Nem gondolkodtam sokáig, vigyorogva otthagytam. :-) Végül is, pénz nem számít...

Tapasztalatok az új szerzeményről: Volt már régi autóm, két R4-es bakancsot nyúztam évekig. De ez valahogy más volt. A kormány bizonytalan, fék furcsán fog, pedálokhoz nagyon hozzá kellett szokni, motor megy de kicsit erőtlen. Így jártam vele úgy fél évig, műszaki vizsgán úgy ment át, hogy hozzá se kellett nyúlni. (na jó, a motort kicsit be kellett állítani...)

Ajánlották Vörös Lacit, hogy vigyem el hozzá, nem fogom megbánni. A kocsit egy napra nála hagytam, mondta hogy rendbe szedi. Tulajdonképpen nem ismertem rá a bogaramra, kiderült, hogy a bogár igazi autó, indul pöccre, megy, gyorsul, megáll ha kell, pontos a kormány, nem lötyög, a fogyasztása sem sok.

Ettől kezdve folyamatos használatban van, nem hobbiautó, megy ha kell, télen-nyáron egyaránt. A karbantartást nagyon igényli, de nem kell nagy dolgokra számítani, a 10e km-kénti olajcsere talán a legsúlyosabb kiadás.

Nagyobb javítások: Igazából csak a használatból származó elhasználódás miatt kellett szervízelni, fékek, kormánymű és a motor gumiszilentjei, szelepek (100e km-nél), kipufogódob.
Az idén úgy döntöttem, itt az ideje egy nagyobb generálnak, a karosszéria kissé avittas lett, a korrózió kezdett elharapózni. A felújítás a karosszéria szétbontásával lett megoldva, Vörös Laci segítségével sikerült jóminőségű alkatrészeket beszerezni. (megjegyzem, a piacon elég sok gagyi utángyártott cucc kapható, nagyon meg kell nézni mit vesz az ember!)
Teljes fényezés után teljes belső kárpitot is kapott, igaz nem eredeti, de a kárpitos remek munkát végzett.

Általánosságok: A mexikói 1200-as motorja elpusztíthatatlan. Nem egy versenyautó, de a kényelmes és szabályos sebességtartományban elegendő a teljesítménye. Ha nem hajtja az ember és jól be van állítva, a fogyasztása 6-7 liter között tartható hosszútávon. Családi autónak nem egy szerencsés választás, de egy láda sör éppen befér a csomagtartóba. (hiába, német autó! :-) )
Vannak típushibái, pl. az elakadásjelző, benzinszint jeladója.

Öt év alatt egyszer sem hagyott ott, bár egyszer elszakadt a gázbowden, de alapjáraton, nem túl messziről, de hazavitt. Jellemző a motorra, hogy alapjáraton 3-asig fel lehet kapcsolni, nem fullad le. :-)

82e km-t hajtottam, mindennapi használatban van. Hosszú utakat (dubrovnik, alpok) tökéletesen bírja, meglepő, hogy léghűtés ellenére gond nélkül bírta a hegyi utakat a 40 fokos hőségben is. Én kevésbé...
A fűtés meglepően jó, annak ellenére, hogy mexikói, merthát arrafelé ez nem számít vevőcsalogató extrának... :-)

Hibalista

- Vészvillogó kapcsolója, amitől az index is elszállt. Csere.
- Gázbowden szakadás két alkalommal.
- Többször rácsuktam a kulcsot. :-)

Ide hordtam szervizbe

Vörös Laci, Pécs. Mindent tud a bogárról, aprólékos precízitás, korrekt, nem a legolcsóbb, de később rájössz, hogy megéri.
Hihetetlen, de 1 óra egy motorcsere kulcsátadástól kulcsátadásig :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1984
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 86000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 82000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? escort 1.6 kombi Következő autója? nem adom el. talán egy szép régi merci
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bogár 1949

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)