A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » UAZ » 469 (1972)

469 B 

Az ítélet értékelése
4,2(12 db)

"De szépet álmodtam" avagy a veres hadsereg (fing)szaga

Szöveges ítélet

Nehéz nekiállni az egésznek, mert az UAZ-t a legtöbben kiváló terepjáró tulajdonságokkal megáldott, végletekig egyszerű, emiatt könnyen javítható és karbantartható, bár szerény kényelemmel megáldott - alapjában azonban inkább jó, mint rossz - járműként írják le. Nem akarom megbántani ezeket az embereket, de nekem néhány vonatkozásban más a tapasztalatom. A jó terepjáró tulajdonság szerintem abból is adódik, hogy az ember általában nem sajnálja, és fel van vértezve az orosz haditechnikába vetett töretlen, és törhetetlen hittel. Gázt ad amikor gázt kell adni, ha horpad hát horpad, ha szakad hát szakad. Egy színes-szagos tipusnál csilingel a fejben a képzeletbeli pénztárgép, ugrálnak ki a zsebből a százezrek, nyúlik az arc, a beduin inkább a fékre lép. Ráadásul annak idején a legtöbb cégautó volt, már csak ezért is jobban lehetett feszegetni a határokat, mióta saját zsebből megy a javítás már árnyaltabb a kép. Ugyanazokkal a gumikkal szerintem egy sor másik tipus hozza legalább ezeket a terepező tulajdonságokat. Ha az ember becsületesen megvereti terepen, tapasztalataim szerint estére már van is valami javítani, vagy igazgatni való, örülhetünk ha az egész napot kibírta hasbámulás nélkül. Maximalistáknak végképp nem javaslom. Innét kezdve aztán már hiába olcsó az alkatrész (mert az) ha a javítás munkadíját fizetni kell, már nem is olyan jó a biznisz (Legfeljebb a szerelőnknek). A fék katasztrofális, nálam egy két hétnél tovább soha nem volt jó az összes egyszerre. Egyébként is nem féknek, inkább lassító berendezésnek hívnám. Maga a rugózás nem olyan vészes, ültem már sokkal fapadosabb gépben is, szubjektív véleményem szerint a jelenleg használt Ford Maverickem is pattogósabb, bár közúton természetesen stabilabb. Ha kap egy tipusidegen ülést, a maga puritánságában még kényelmesnek is merem nevezni. A motor, az az ami. Nem a siratófalak galacsinhajtó bogara, de szerintem normál használatban ehhez a futóműhöz közúton bőven elég, és terepen is megfelel. Nem hajtottam annyit, hogy a tartósságát meg tudjam ítélni, nálam a vízpumpán kívül különösebb baja nem volt. Kicsiny kovácsok azért dolgoztak benne, de ez - bár mindíg vártam - soha nem okozott semmi fennakadást. A fülkének "időjárás állósága" ..... nincs. Azaz bocsánat, árnyékolásra alkalmas. Szerintem azért népszerű, mert a nép fia (esetleg lánya) meg tudja venni, verejtékével és a levert ujjbütykök vérével üzemben is tudja tartani, ráadásul érezni lehet rajta a győzedelmes vörös hadsereg nehezen meghatározható feelingjét. Aztán a nép - ha megunta az alját bámulni, nedves időben a párával, szárazban a porral küzdeni, ráadásul a dereka is érzékeny már a huzatra - eladja, és vesz valami 4x4-es rizsrakétát, aminek azért a használat/javítás aránya sokkal jobb, a terepjáró képessége pedig lagalább olyan. (Saját tapasztalat.) Huzamosan csak az hajtja, akinek a főnöke, munkáltatója ezt adta, eszi - nem eszi nem kap mást, de ha éjjel vele álmodott reggel nem mondja, hogy "de szépet álmodtam". A másik felhasználói csoport letarolja a küszöböket, becsövezi, Ford V6 motort tesz bele, megemeli a karosszériát, amíg úgy nem néz ki mint Tom&Jerry-ben a lábujjhegyen lopakodó macska, és érzi, hogy most egy Jeepben ül, csak tized áron. Ha éjjel vele álmodott, reggel azt mondja "de szépet álmodtam".

Hibalista

- fékek, hűtő, karburátor, minden apró bizba..

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam, úgyhogy király a szerelő, és nagyon olcsó is. ;)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Magam javítottam, úgyhogy lusta a szerelő, és kissé hanyag. ;)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1985
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Patrol 3.3 TD Következő autója? Ford Maverick 2.7 TD
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

UAZ 469 1972

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)