A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 Hycomat Limousine 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Trabant 601 Hycomat; vezess autót kuplung nélkül!

Szöveges ítélet

Az egész már 1998-ban elkezdődött, amikor is a család Trabant 601-esét eladtuk és vettünk egy Skoda 105 S-t. Én még csak 10 éves voltam, de nagyon ragaszkodtam a kis Trabanthoz. Eldöntöttem, ha nagy leszek, nekem Trabantom lesz. Teltek-múltak az évek, és szüleim anyagi segítségével 2006-ban jogosítványt szereztem. Ezután egyszer-kétszer vezethettem a családi Opelt, ám apám többször hangoztatta, hogy "Nem ezen kéne gyakorolnod, utána meg összetöröd!"; mondjuk ezzel én is egyet értettem. Nagypapámnak, aki sajnos mozgáskorlátozott (gyermekkora óta), mindigis Trabant 601 Hycomat-a volt. Ő is nagyon szerette, meg szereti is a kis kétütemű járgányt, sajnos azonban koránál fogva, meg a mai forgalmi viszonyok között már nem sok jó élményt nyújtott neki a Trabantozás. 2008. decemberében mamával bejelentették, hogy bontóba kívánják vinni a Trabantjukat. Jaj ne - hasított a szívembe a kijelentés. Szerencsére apám itt közbelépett és azt mondta, hogy akkor inkább már adják nekünk a gépet. Így is lett, így lett papa Trabantja az én, vagyis a mi autónk (ugyanis időközben az öcsém is megszerezte a jogsit). Amikor hazavittük, már alig vártam az első utat. Gondoltam magamban kicsi autó, könnyű vezetni. Ám nem így lett. A motor a gázpedál kismértékű benyomására egyik pillanatban nem reagált semmit, aztán meg már ordított. A fék gyengén és kissé egyenlőtlenül fogott. A szervókormány hiánya is szokatlan volt számomra. De aztán nem adtam fel! Megtanultam rendesen vezetni és mostmár imádom. Imádom ahogy döcög, ahogy nyiszog, ahogy zajol és imádom a kétütemű motor füstjének illatát. Szeretem, ahogy száguld az úton. Manapság már vitatéma tesóm és én köztem, hogy ki vezessen, de azért igyekszünk testvériesen megoldani a dolgot. Az autó hátrányait szeretném felsorolni, bár könnyű manapság egy 1964-es koncepciót szapulni. Hátránya szerintem a laprugók, mert kényelmetlen és az út egyenetlenségei dobálják a kocsit az úton. A másik hátrány, hogy a viszonylag a nagy magasság miatt is bizonytalan az autó a kanyarokban. Mondjuk ez segít, hogy ne akadjunk el rossz úton olyan könnyen. Az előnyei közül ki kell emelnem a sebességváltót, ami gyönyörűen "muzsikál", bár a szabadonfutó kopása 4. sebességben okozhat kellemetlenségeket. Előnyei közé tartozik a fogyaztása is ami 5,5-6 liter, igaz 60-65 km/h-s átlagsebességnél. Sokan hülyeségnek tartják a fogyasztásmérőt, pedig szerintem hasznos, mert gyorsításnál érzékelhetjük, hogy mikor padlóztuk túl a gázpedált. További előnyei még a jó gyorsulás (kb. 45 km/h-ig), az imádnivaló motorzaj, a kék füst, és az,hogy érzi az ember,hogy ennek az autónak lelke van. Elmondhatom, hogy én imádom a Trabant 601 Hycomat-ot. Néhány szó a Hycomatról: ez az a szerkezet, amellyel kuplung nélkül tudunk rendesen autót vezetni. Lényege, hogy alacsony fordulatszámon kinyomja, magas fordulatszámon felengedi a kuplungpedált. Persze nem közvetlenül a pedált, hanem a kuplungot kezeli belül a váltóban. Van egy kapcsoló a váltókarban, ami azt eredményezi, hogy a szerkezet akkor is kinyomja a kuplungot a magas fordulatszám ellenére, ha a kapcsoló kapcsol. Ez teszi lehetővé menetközben a gyors sebességváltást. Én a szerkezet nagyszerűségének ellenére hagyományos módon vezettem az autót; ehhez csak egy csapszeget kihúzva a kuplungpedált használhatóvá kellett tenni, és a váltókar kapcsolóreléjét ki kellett iktatni. Elmondhatom, hogy a Trabantot mindenki szereti, akinek már köze volt hozzá; tehát csak az utálja, aki semmit sem tud az egészről.
Elterveztem, hogy bebízonyítom, hogy a Trabant 601 igenis egy csajozós autó. Csak még azt nem tudom, hogy hogyan fogjak hozzá...

Hibalista

- távolsági fény kapcsolóreléje, javítás: 1500 Ft
- a kormánymű gömbcsuklói, javítás: 3000 Ft
- a szellőzés gumicsöve elöregedett: 500 Ft
- jobb első lengéscsillapító: 1500 Ft

Ide hordtam szervizbe

Debrecen, Sámsoni út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 59650
Megbízhatóság (7) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Trabant 1.1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)