Tanuló(pénze)s trabi
Szöveges ítélet
Életem első autójára gyűjtöttem össze a pénzt még 1990-ben, a friss jogsim miatt feltétlenül akartam gyakorolni valami egyszerű autón. Így esett a választás a Trabantra, amit csak papírjaguárnak csúfoltak, de abban az időben még nagyobb értéke volt valamelyest...Igazából el sem tudtam hozni a kiszemelt példányt, mert a kormányváltót kezelni sem tudtam. Először csak a lakótelepi parkolóban ismerkedtem vele, majd lassanként hozzászokva a kezeléséhez, kimerészkedtem a lakótelepen kívűlre is...:-))
Rájöttem hogy a kormányváltó fantasztikusan jó dolog, irtó könnyű kezelni és lehet egy kézzel is kormányozni és vezetni.
Az autó maga pattogós, rázós futóművel rendelkezik de egy laprugós kocsinál milyen is lehetne? A keskeny diagonál gumik határait sem kell túlzottan feszegetni, mert jelzi sivítással...a kormánykarima vékony, az index visszakapcsolását szokni kellett(gyakran kinnmaradt), az ablakmosó elég gyengécske volt, de működött. A benzincsap elzárására is figyelni kellett, no meg a benzinszintet is, nert a figyelmetlenségem miatt már tartalékállásba kapcsolva is elfelejtettem hogy tankolni kéne, így be kellett tolni az ÁFOR kútra szegényt...jó hogy nem 1200kg-os volt.
No és az elmaradhatatlan 2T olaj...de ezekbe bele lehet jönni.
A baj az volt hogy szegény autón sokmindent kellett javíttatni, így a vételárat (40.000ft) még egyszer kifizettem alkatrészben és munkadíjban.
Átlagfogyasztása kb.9 liter volt, de városban inkább 10-11-et evett. Országúton sikerült olyan 7-8 literrel eljárkálni, persze 70-80km/h sebességgel.
Mindezektől függetlenül első szerelem volt, ami a mai napig egy kicsit a szívem csücske maradt...a második autóm is 601-es lett csak 12V-os kivitelben, de az már egy másik történet.
Hibalista
- -hátsó fékek felújítása - -trafó csere - -dinamó csere - -akksi - -lengéscsillapítók (első) - -motorgenerál az AFIT-nál borzalmas minőségben
Ide hordtam szervizbe
Acsádi Ernő-Debrecen,(AFIT-Szabadság út) a régi barátság ellenére csúnyán átvert és sz@r munkát adott ki a kezéből, sőt még hülyének is nézett...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 601 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |