A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 1.1 (1990-1991)

1.1 Limusin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Power without control! - A keletnémet kisördög. :o

Szöveges ítélet

Szögezzük le, hogy minden hibája és kissé idejétmúlt m?szaki tartalma ellenére ez egy mind a mai napig nagyon szerethet? kis autó.
Szerintem.

Küllem:

Az igazi, és id?tálló Trabant-megjelenés ebben a járgányban némi menetteljesítmény-javulással is párosult, és emiatt (no meg a viszonylag alacsony ára és szerviz-költségei miatt) a kispénz?ek, és az inkább formai megjelenésre fogékonyak táborában még elég sokáig kedvenc maradhat.
Ha én lennék a jelenlegi márka-tulajdonos, akkor egy nagy rakás tervez?vel kidolgoztatnám azt a járgányt, ami friss m?szaki tartalommal tölti meg ugyanezt a kasztnit.
Ezt a formát nem lehet megunni, ezt csak szeretni lehet.
Olyan, mintha ? lenne a kis haver-barát-tesó-gyerek a családban.
Formája miatt ugyan elég sok konfliktusba kerülünk az utakon a nagytest? ragadozók pökhendi tulajdonosaival, de azért gyakran okozhatunk nekik meglepetéseket is.
Sajnos(?) elég gyakran hiszik azt, hogy a zvájtakt-os tesó-járgánnyal van dolguk, és emiatt úgy döntenek, hogy: "nehogy má´ Níredházáig szagoljam ezt a büdösbogarat!".
Aztán, ha a fene fenét eszik is, és ha az el?zésr?l szóló KRESZ-szabályok megszegése is markánsan fennforog, ?k akkor sem hajlandóak maguk elé engedni.
A szerpentin kanyarjaiban cammogva, majd leesnek az útról a 2,5 tonnájukkal, de az egyenesben akkor is megmutatják nekünk, hogy mit tud a PD-TDI!
Ez nem fikció, hanem tapasztalat.
Amúgy az évek óta egyre nagyobb tetszésnek örvend? Trabant-találkozók bizonyítják, hogy az ebb?l a karosszériából kihozható különböz? formák és színek minden alkotói képzeletet felülmúlnak, és joggal válthatják ki a dögunalmas tucatautók (régi Swift, Astra, Vagyon?r, Polo, 307-es, stb.) irígykedését.

Menettulajdonságok:

A végsebessége kb. 145km/h körül mozog, de 110 fölött sokan már nem érzik biztonságban magukat ebben a kicsi kasztniban.
Ennek némi alapja is lehet, hiszen a kocsi fékrendszere nem egy Porsche-kerámia (pedig lehetne, mert tul.képpen még konszernen belül vagyunk, vagy nem?), és azért valljuk be: a körülöttünk lév? kasztni sem sugallja felénk azt a kölök-altató Volvo-érzést.
Gyorsulása meglep?en(?) jó, de azért ne az S2000-es Hondákkal púposkodjunk.
Elégedjünk meg a vasárnapi, Nyúlbéla-típusú Astra, Vagyon?r és Samara tulajdonosokkal.
A Skoda 105,120 nem ellenfél, ezért ne is foglalkozzunk vele, csak egyszer?en ugorjuk át, és minimális idegeskedéssel könyveljük el, hogy a hosszú kocsisorok elején mindig ? lesz a széftikár. :o)
Kisördögünk különösen jól mozog hegyi terepeken és a szerpentinen, ahol is a kis fordulókörnek, és az alacsony testtömegének köszönhet?en kevésbbé hajlamos a sodródásra.
Havas és meredek úton is jól viselkedik (ha jó sof?r terelgeti), és egyáltalán nem hajlamos az elakadásra, köszönhet?en az ilyenkor jól beosztható sebváltó-áttételeknek.
Sok olyan helyet meg tud mászni, ahová a néhány millával drágább autók még lánccal sem mernek bemerészkedni.
A hajtáslánc egyik leggyengébb láncszeme a keletnémetek által "továbbfejlesztett" 4 sebességes váltó.
Szerencsésebbek sokáig használhatják, ám valószín?, hogy többen lesznek azok, akik csak kedvencük iránti tiszteletb?l nem kezdenek majd el szitkozódni, ha vélemény-nyílvánításra bírjuk ?ket.
Hosszú úton nagyon jól fogna benne az 5. fokozat, a fogyasztását biztosan levinné.
Átlagfogyasztása 7,5-8l körül mozog, de ügyes használat mellett, nyáron, 90-es tempónál képes az 5,6-os eredményre is.

Kényelem:

no, ez a kifejezés maximum a két els? utasnak jelenthet valamit, mert hátul csak a kistest? állatok, a gyerekek vagy estleg egy 2000W-os mélynyomó tudnak hosszabb úton megmaradni, különösebb ortopédiai károsodás nélkül.
Az els? ülésben viszont érdekes módon nem olyan fárasztó a vezetés hosszú távon, mint ahogyan az els?re kinéz, ha rápillantunk az egyedi formavilágot képvisel? ülésekre.
Az viszont tény, hogy a mélyen az utastérbe benyúló kerékjárati ívek miatt a lábak nyújtott állapotú pihentetése teljességgel kizárt.
Emiatt gyakrabban kell megállni pisilni, tornázni (ami amúgy sem árt), és uzsonnázni.
A menetzaj egy jól beállított és rendszeresen karbantartott példánynál nem zavaró (110km/h-ig), még a beszélgetést is megengedi.
Az autóból elég jó a kilátás, és egészen jól érezhet?ek a járm? széls? határai.
Méretei és fordulékonysága miatt a parkolás is könnyen megy.

Szerviz:

Az alkatrész-ellátás az évek során szép lassan átalakult, az alkatrész-boltok száma lecsökkent, és manapság sajnos már elég sok, és gyenge min?ség? utángyártott alkatrésszel találkozhatunk, melyek elég gyakran hagynak min?ségi kívánnivalót maguk után, de ezek ára még mindig jóval alatta van a drága nyugati autók alkatrész-árainál.
Amúgy egy ilyen kisautó néha még a szerel?k szívét is lágyíthatja, ugyanis a napnál is világosabb, hogy miért nem az Aston Martin DB7-esünkkel jöttünk pénzt szórni a markukba. :o)

Nagyon kell vigyázni a vezérm?szij rendszeres átvizsgálására és cseréjére, mert szakadás esetén nagy bajt tud okozni.
A kényes hidrot?kék miatt nem árt vigyázni a megfelel? motorolajok használatára is.
A kasztnikra általában nagyon ráférne egy alapos kezelés, ugyanis az a tapasztalat, hogy az 1,1-esek sokkal rozsdásabbnak t?nnek, mint a kétütem? tesók (több a fémelem).
Gondot okozhat még a fékrendszer (föfékhenger) meghibásodása is.
A legenda szerint, bizonyos példányoknál szinte lehetetlen pontosra beállítani a fékeket.

A futóm? is eléggé hajlamos a hibás funkciókra (kopogó hangok innen-onnan), de a rendszeres karbantartás (ami természetesen megint nem a kispénz?ek kiváltsága) talán segíthet a dolgon.

Az elektromos részben jelentkezhetnek még problémák, ezek általában a kapcsolók környékén szoktak felbukkanni.
Speciel én már tapasztaltam teljes áram-kimaradást is egy könnyelm? fényszóró bekapcsolásnál.
Mások az index-kapcsoló környékén látták az "elektron-manót".

Külön figyelmet igényel még az elég sok gondot okozó, rossz min?ség? osztófedél, mely gyakran tréfálhat meg bennünket hirtelen, és rapszodikusan jelentkez? "motor-befulladásokkal".
Szakik szerint az eredti VW-ferdél segíthet a bajon, bár az eléggé drága. Vagy mégsem?

A karburátor buherálása házilag nem javasolt, mert egy rossz beállítás nagyon kiszúrhat velünk.

Érdemes még figyelni a kerékagy-csapágyakra is, ezekb?l is mindig igyekezzünk min?ségi darabokat beszerezni.

Végkonklúzió:

akinek ilyen járgánya van, nincs gyereke, akit félthetne, alacsonyabb 170 centinél, 100 kiló alatti barátn?vel rendelkezik, és nincs elég pénze ahhoz, hogy átüljön egy RX-8-as Mazdába, az ne verg?djön, és ragaszkodjon csak tovább eddigi kedvencéhez!
Már csak azért is, mert ezáltal egy nagyon baráti kis közösség tagja lehet, ellentétben a szürke, jellegtelen népautók vet?magozásban és rotikapázásban megfáradt tulajdonosaival.
Erre a közösségre még az is jellemz?, hogy baj esetén megáll a rászorultakon segíteni. Márka-összetartás. :o))

Bátrabbak külföldre is mehetnek vele, ebben az esetben garantált az elismer? és irígyked? pillantások begy?jtése.
Arra azonban nem árt folyamatosan gondolni, hogy az EURONCAP töréstesztjein nem a mi verdánk a bajnok, még akkor sem, ha állítólag a régi Ford Escortot megveri a frontális ütközés után viszonylag épen maradt alkatrészek vonatkozásában.
Mivel nem egy elny?hetetlen Toyota Starletr?l van szó, ezért nem árt rendszeresen szervizeltetni, így sok kellemetlenségt?l megkímélhetjük magunkat.

Addig is amíg élni hagynak bennünket vele:

GO TRABI, GO! :o)))



Hibalista

- Vezérm?szij-szakadás miatti motorgenerál - 130.000Ft.
- Leng?karok, vízpumpa, kerékagy-csapágyak cseréje, rozsdásodások (küszöb, motortér, h?t?maszk, szélvéd?-keret, ajtók alja), rejtélyes kontakt-hibák az elektromos rendszerben.
- Fék-munkahengerek hibája.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Pest.
Dózsa György út 61-63.
?k az ?s Trabi- és Waresz-szerviz.
Közel van a Trawala szaküzlet, ha hirtelen alkatrészért kellene rohangálni.
Rutinos, tapasztalt szerel?k.
Számlát is kapsz!

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 353 Következő autója? Shelby Mustang, Trabant HDI (D4D, JTD?), Peugeot 605
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 1.1 1990

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)