Még Trabant, de már megy!
Szöveges ítélet
Az autót négy év 'kéttézés' (Trabant 601) után vettem. Talán még most is meglenne a libafos-zöld kétüteműm, ha annak idején kombit választok. Valahogy kinőttem a limuzin relatíve kicsi csomagtartóját; illetve maga a kombi forma is jobban bejön.
Az egyegyet 100.000 Ft-ért vettem, másfél év műszakival, és 4 felnire szerelt vadi új téli gumival. Ami megfogott, hogy a kaszni kifogástalan állapotban volt, a kritikus küszöbök, hattyúnyak, tornyok sem voltak korrodáltak, az alváz frissen lekezelve. Sajnos a próbakörön nem derült ki, de a hazaúton szembesültem az olajnyomás problémával. Üzem meleg motornál, 2500-3000-es fordulat alatt világított a visszajelző lámpa. Ezt az olajcsere sikeresen megoldotta. Itt jegyezném meg az egyik 'öreg bácsi gondot'. Keveset használják, ezért olajat, szűrőket nem cserélnek, mert 'úgyis alig megyek vele'. A jelen autóban is vagy 5-6 éve nem volt az olaj lecserélve.
Egy év alatt elég sok mindent változtattam rajta, bár nem azért, mert elromlott ez-az, de az autón elő-elő tűnt, hogy előző gazdái minden törődést megvontak tőle. Én pedig nem szerettem volna, hogy valahol út közben hagyjon cserben. Szóval, amik cserélve lettek a kezeim alatt, a teljesség igénye nélkül.: olaj, olajszűrő, vezérműszíj, generátorszíj, vízpumpa, hűtővíz, olajgombák, légszűrő, gyertyák, gyújtáskábelek, gyújtáselosztó, gyújtórotor, féktárcsák, fékbetétek, fékfolyadék, hátsó teleszkópok, bal oldalon féltengely gumiharangok, főfékhenger, generátor, előgyújtás szabályzó, vákuum csövek, benzincsövek... A régi Trabimból maradt Mazda MX3-as ülés, az is ment bele, meg 160-as kilométeróra, nem beszélve egy ritka KMGY műszerről, ami tartalmaz fordulatszámmérőt.
Imádom benne, hogy Trabant (tudjátok, márka szeretet), de mégis megy. A 2T után hatalmas változás volt a menetteljesítmény. A fogyasztása 7 liter körül alakul, ami azért az 1043 ccm-hez képest elég sok, de ennél kevesebbet gyári karbival lehetetlen elérni. Én a saját TLA-ját kicseréltem egy 4T Wartburg Weberjére, amitől kevesebbet nem evett, viszont normálisan be lehetett állítani.
Került rá még ablak légterelő, ködlámpa, és 2T-s hátsó lámpa. A lökhárítót pedig két színűre fújtam.
Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, szerintem első autónak kitűnő, mondjuk én már úgy érzem, kinőttem. Jelenleg F Astrákat nézegetek (1.6 16V Kombi), mint lehetséges következő autó.
Széles utat!
Hibalista
- - főfékhenger (17.000 Ft) - - generátor (5.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Barátaimmal szereltük.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 214000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |