A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (2005-2011)

Yaris 1,0 Terra 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Hű szolga és egyben a családi kedvenc

Szöveges ítélet

Másfél éve 2006. októberében nagy döntést hozott a család: Lecseréltük a 13 éves Suzuki Sedánt az akkoriban megújult Yarisra.
A kis fogyasztás és a kis fenntartási költségek (biztosítás, adó) reményében az ezres motorral választottuk.
Az autó beváltotta a hozzá fűzött reményeket: Belülről jóval nagyobb, mint bárki gondolná. A csomagtér kicsi, de a hátsó ülések tologatásával, vagy esetleg lehajtásával szinte kisteherautóvá alakítható. A nagy bevásárlásoknál is eddig mindig elfértünk, az egyik hátsó ülés előre tolásával.
Azokat a hibákat észleltem amit korábban már néhányan leírtak:

- A sebességmérő többet mutat kb. 10%-kal, (Bár minden gépkocsinál ez így van biztonsági okok miatt)
- A fogyasztásmérő viszont kevesebbet mutat kb. 0,5 l/100Km-rel (Én minden tankolás után pontosan számolom a megtett távolság és a teli tankig töltött benzin mennyiségéből.)
- A jobb oldali ablakspriccelő túl alacsonyra lövelli ki az ablakmosó folyadékot, így a jobb oldali ablaktörlő lapát nem tudja szépen végezni a munkáját, csíkos marad az üveg. (Ezt a 15 ezres kötelező szervízen javíttani próbáltam, de elmondták, hogy a spricni nem állítható.)
- A hátsó kipufogódobot cserélni kellett, de ez valószínűleg nem típushiba, mert a szervízben állítólag ilyennel még nem találkoztak.

Más hiba nem adódott a kocsival

A vásárláskor kissé tévedésben voltam, amikor ezt a kocsit 4 hangszórósként vettem. (A következő csomagban már 6 hangszóró volt.)Én úgy gondoltam, hogy a 4 bőven elég. Hát nem! Ez a négy a két első magas- és mélysugárzó. Nagy gond végülis nem történt, mert a hátsó ajtókba vettem 13 cm-es hangszórókat, amit házilag is a gyári helyére be lehet építeni. A gyári hátsó hangszóró vezetéke a hátsó ajtóoszlopban lévő csatlakozóig el van vezetve.

Észrevételem, hogy csak klímával szerelt kocsit érdemes vásárolni, mert a nagy üvegfelületeknek "köszönhetően" a kocsiszekrény nagyon felmelegszik, viszont a kocsinak olyan a kialakítása, hogy a lehúzott ablakkal már akár 50-es sebességnél is kellemetlen a huzat, valamint nagyon erős a szélzaj. Én már 22 fokos külső hőmérsékletnél is kapcsolom a klímát országúton, városban elmegy lehúzott ablakkal is.

A pozitívumai:
- A 15 collos kerekeivel a budapesti utakra jellemző hibákon könnyedén átszalad.
- A kis külsőhöz képest "nagy" utastér. (5 fővel utaztunk többször is és a hátul ülők túlélték az utazást. Nagyságrendekkel több hely van hátul, mint a Suzuki Sedánban, vagy a legújabb VW Pólóban.)
- A csomagtér variálhatósága.
- Remek a kanyarstabilitása, élvezet vele nagyobb sebességgel kanyarban haladni.
- A szervokormány különösen parkolásnál van nagy segítségünkre.
- Első időben inkább negatívumként értékeltem, de már jó ideje pozitívum, hogy "magasan" ül a vezető, az egész kocsi aránylag magas építésű. Jól ki lehet látni.
- Furcsa, hogy a hátsó kerekek dobfékekkel vannak felszerelve, de így is iszonyatosan nagy fékhatással dolgozik.
- A fogyasztás tűrhető: Nekem átlagban 6,2 l/100 km körül mozog, melyet a vezetési stílus nagy mértékben befolyásol. Autópályán folyamatosan 130-cal klímával 7,5 l, országúton 80-90-nel akár klímával, vagy anélkül 5 liter alatt.
- A nagy fényes Toyota emblémának a kocsi elején és hátulján van respektje az utakon.

Nem bántam meg vásárlást, sőt biztos, hogy a következő gépkocsim is Toyota lesz. (Bár nem mostanában fogunk kocsit cserélni.)

Első kiegészítés:
A kocsi 2 éves
Továbbra sincs semmi baja.
Nyáron Görögországba vitt el minket a Yaris. 3000 km-t tettünk meg. Tetőbox-szal, 130 km/órás sebességgel közlekedve (2500 méteres hegyeken át, folyamatos klímahasználat mellett) 7-7,5 l/100km fogyasztást mértünk. Visszafelé 1400 km-t egyhuzamban vezettem, csak a tankolások idejére álltunk meg. Az utolsó óra vezetés már nagyon fájdalmasan fárasztó volt, de ezt nem a kocsi hibájának tudom be.

Második kiegészítés:

A kocsi lassan 5 éves lesz és 90,000 Km-t mutat a műszere.

A 60 ezres szervizt már végre nem a márkaszervizben kellett csináltatni, így nagyságrendekkel olcsóbb lett, nem beszélve arról, hogy lelkiismeretesek, ami a márkaszervizről nem volt elmondható.

87,000 Km-nél menet közben a töltés- és az ABS lámpa kigyulladt. A kocsival félreálltam, gondolván, hogy az ékszíja szakadt el, de ezzel nem volt semmi baj. Viszont a kocsi már nem indult be. A gyújtást ráadva a műszerek világítottak, indításkor már a műszerek is elhalványultak. A szervizben kiderült, hogy a gyári akku zárlatos lett, s ez a feszültségszabályzót is tönkretette.

Ezen kívül más meghibásodás nem történt.

Néha elgondolkozom azon, hogy nem lett volna e jobb 1,3-as motorral szerelt Yarist venni, de a tankolásoknál kiderül, hogy jó döntés volt.
A fogyasztás ugyanis autópályán folyamatos 120-140 Km/ó sebességgel utazva klímával 7 liter körüli, városban 5,8-6,2 liter, sima országúton 5 liter, vagy kissé ez alatti fogyasztása van. El kell hogy mondjam azt is, hogy a fenti fogyasztási adatok nem a kocsi műszerének átlagfogyasztási adata (az kb. fél literrel kevesebbet mutat), hanem a tankolt üzemanyag mennyiségből és a megtett távolságból számított adat.

A kocsit továbbra is nagyon szeretjük.

Harmadik kiegészítés:

A kocsi már lassan 7 és fél éves, 138,000 km-t mentem vele, de szerencsére semmi nem hibásodott meg, minden a legnagyobb rendben.

Hibalista

- - 20,000 km-nél rekedtes hangja lett (van, aki sok pénzt fizet azért, hogy ilyen legyen), 24,000 km-nél garanciában cserélték a hátsó kipufogó dobot. Az alkatrészt külön kellett megrendelniük, mert nem volt raktáron. A munkafelvevő elmondása alapján, még nem találkozott Yarisszal, amin dobot cseréltek garancia időben. - Később persze kiderült, hogy ennek a szériának rossz volt a dobja, és több Yarison is cserélni kellett. - - Szintén garanciában cserélték ki a vízpumpát, mert kissé eresztett. - - A garancia lejárta előtt cseréltettem a csomagtartó teleszkópját, mert nem teljesen nyomta ki a csomagtér ajtaját, s úgy gondoltam, hogy inkább garanciába cseréljék ki, mintsem néhány év múlva fizetősen cseréltessem. - - 87,000 km-nél az akku zárlata miatt cseréltem a feszültségszabályzót (20,000.- Ft) és az akkut (17,000.- Ft) - - 138,000 km-nél tartok, de semmi sem romlott el, csak az olajcserék, karbantartások kapcsán kell szervizbe vinni.

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Toyota Márkakereskedés és szervíz. XIV. ker. Mogyoródi út 34-40.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Sós és Tsa. Autójavító Bt. Budapest XVIII. ker. Dráva u. 37.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 138000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Suzuki Sedan 1,3 GLX Következő autója? Toyota
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (148 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)